”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

vore ju trevligt om vi fick se vad vi ska applådera :laugh:

ähh va fan , skit samma va hon är i gasen för :laugh: förmodar hon har hoppat hinder så

:banana::banana::banana::banana::::devil:

måste de ju vara eftersom hon tappat konceptet totalt ju :laugh: undrar om hon svävar fram 1 meter över marken nu :laugh:

Go kväll...

Idag har det varit jobb igen.... Suckar tungt och inser att man nog inte skall vara borta från jobbet .... :cool: Högarna växer en över huvudet då....

Det var bara att börja beta av i ena änden och hoppas att jag hunnit ner till botten innan veckan är slut.

Natten till idag väckte hundarna mig vid halv tre tiden.... En självmordsbenägen mus hade förvillat sig in i huset och jag vaknade till att det var vild jakt på den lilla självmordskandidaten... Tre taxar och karelsk björnhund på musjakt mitt i natten ... det kan väcka döda...(utom möjligen Husse då... Han har gjort lumpen... det märks)... Stolar och bord flög runt i huset ... och drevskallen akompanjerades av saker som åkte i golvet...

Jakten slutade med att musen fick sätta livet till ... och jag hann upp ur sängvärmen precis lagom för att förhindra ett slagsmål om det nedlagda bytet mellan två av tikarna...

Tror ni att jag sen lyckades somna om igen??? Självklart inte.... Så väldigt tidigt i morse smög jag ut till hästarna för att se till dem. Det var en underbart kall och gnistrande klar vinternatt... och jag hittade båda damerna på lösdriften, där de stod och mumsade hö.

Jag fyllde på med nytt hö och fyllde även baljan med vatten... Donade lite med damerna och så fick de lite skrammel i transportkrubborna där ute...

Sen var det dags att ta sig in och överaska husse ... Han fick kaffe på sängen... Mycket uppskattat... Jag kan meddela att han totalt missat uppståndelsen med musjakten.... Men han hade något svagt minne av att jag varit uppe och härjat med hundarna.... han hade bara inte förstått varför. :D

Nöjd med den tidiga morgonen så skulle jag sen sätta mig i bilen och komma till jobbet i god tid tänkte jag.... Men ...Tji fick jag.... Min bil vägrade starta.... :eek: Min klippa till bil som alltid startar annars... den hade nu tjälat ihop helt... Nope.. inte en chans att jag skulle få liv i den i tid... Insåg att jag måste införskaffa ett nytt batteri... Den gamla trotjänaren har inte fått ett nytt sådant på över tio år.... Så det är nog dags..;)

Det slutade med att jag fick köra husse till hans åtaganden för dagen med hans bil och sen ta den och köra in till mitt jobb.... Åtskilligt mycket senare än vad jag tänkt mig...

Håller med resten av gänet....

Men inser samtidigt att du gjort något väldigt bra..... och det är bra.... det applåderar vi....

:banana::banana::banana::banana:

Om jag vetat när jag åkte hemifrån att jag skulle hoppa hade jag ju inte åkt hemifrån... och eftersom jag inte visste hade jag inte med mig ngn kamera.

Pinto: Nä. Blodad tand har jag inte fått. Men efter första hoppet var det liksom ingen big deal längre. Nu kan jag återgår till dressyrande och arbete från marken - eller bjuda hoppglad pålle på några små hinder för skoj skull (utan att kräkas).

Nu blir det till att fundera över vad som ska vara nästa mål. Tips mottages :)

japp snart får vi höra att hon ska tävla oxå:)
Så det är bara att börja träna;)

Hmm nästa gång ska kameran med;)
Tjaa en liiiten hopptävling kanske??

en dressyruppvisning på ägandes Lusitano kanske :angel:

Men inser samtidigt att du gjort något väldigt bra..... och det är bra.... det applåderar vi....

:banana::banana::banana::banana:

Tack.

Trodde att detta var tydligt: :bump: hoppning alltså.

Jag har skrivit om detta flera gånger i tant/gubbtrådarna samt att jag hade som mål att hoppa före jul. Tog det med tränaren i vårt utvecklingssamtal i våras. Sedan hade jag nog förträngt det, men hon överrumplade mig ikväll (listig räv) och tur var ju det. Så slapp jag stressa upp mig ö h t.

Just det - det är DU som har taxar! :love:

Pinto: Tävling blir det eftersom jag lovat att när jag väl tagit några skutt ska jag delta i blåbärshoppning. Men det är ett undantag. Seriöst tävlande är för min del passerat!

en dressyruppvisning på ägandes Lusitano kanske :angel:

Jo du - det skulle väl vara det i så fall :)

Fast - WE..... det vore kul! Passar dessutom lusitanon som korv med bröd och senap därtill.

Alla: Tack för alla bananer :). Kudden (+drömmar om mig och lusitanon som tar oss igenom banorna medan publiken jublar) väntar. God natt..... sitt inte uppe hela natten om det är ngt som väntar imorgon.

Senast ändrad:

Lova att dokumentera det med kameran:banana::banana:
Huh skulle aldrig komma på tanken att tävla numera

Härligt!! :banana::bump::banana::bump::banana: till dig!

Läser att många av er har lite småstrul med det ena och andra just nu..
Jag har tyvärr lite jag måste få ösa ur mig innan jag blir tokig!

Jag har mina hästar inhyrda i ett stall 1,5 mil från mig. Dom är är helinackorderade eller vad det nu kallas, när stallägaren sköter allt utom rykt och ridning.
Nu kom jag upp i dag för vilken gång i ordningen detta händer kommer jag ej ihåg. Alla hästar är ute i hagen, där dom har fri tillgång till hö.
Inget hö eller vatten i hagen!!:mad:
Vi kör med dom stora balarna, så grannbonden måste komma med traktorn och köra in dom i hagen. Fattar inte hur svårt det kan vara, när balen krymper och snart är slut. Så kommer höet till hästarna att ta slut inom kort. Det behöver man ju inte vara kärnfysiker för att klura ut... Men som vanligt ber de inte bonden komma i tid... Utan hästarna får gå utan hö, dagtid i flera dagar.
Jag blir tokig och hästarna också!
Sist detta hade hänt, sa jag till dom få tag i bonden snarast. Fick till svar att dom försökt nå honom på mobilen men denna var avstängd. Jamen åk dit då sa jag, då hade bilen vägrat starta. Men gå till bonden och be om hjälp, det gick inte...det är ju 500 meter dit...
Ang. vattnet ger dom inte vatten dagtid så länge det är minus, för det fryser ju... Vilket argument!! Jag blir tokig igen... Antingen får dom fylla på med varmt vatten under dagarna eller fixa en eltunna. Jag tipsade om att ställa vattnet på frigolitplatta, så håller det iaf lite längre innan det fryser. Men se det gick inte enligt dom, "det fryser ju ändå såsmåningom". Jo visst, men med lite varmt vatten som påfyllning då och då så är det ju iaf en förbättring.
Så min tid som skulle gått till att mysa med hästarna gick till att vattna och fodra dom...

Som pricken över i, så kunde dom inte köpa en propp till proppskåpet. Så nu är sadelkammaren utan avfuktare och ridhuset utan belysning. Dom väntar på att deras elektriker ska komma med en...

Jag var bara tvungen att få ösa lite...
Ska prata med några andra stallägare, det måste bli en flytt snarast!!
Så här kan inte hästarna ha det. Och jag kan inte fara där hela dagarna för att stallägarna är inkompetenta..
Att jag e ilsken är bara förnamnet...:mad:

jaha så går de när man år ett pippinett sto o fisförnäm o ska peta tänderna , ge henne tandtråd i stället eller så får du väl ta el tandborsten o köra fem minuter :laugh:

Ja,nog hade hon kunnat få både tandpetare,tandtråd o tandborste om hon bara sagt nåt! Fast fan vet var allt hade hamnat då:crazy: Uppenbart är att hon är en pimpinett bimbo som inte fattat att tandpetare ska vara mellan tänderna,inte i svalget!:D

Usch vad mycket krångel ni råkat ut för i era stall, jag hoppas verkligen att det löser sej till det bästa för var och en.
Inser hur himla bra jag hade det när jag delade stall med min kompis och hur himelskt skönt det är att ha pållarna hemma på gården!
Har nyss varit ner och nattat mina kusar och det är ett himla sjå med Ina. När hon ätit upp sina mineraler så är det full fart till Winnie för att sno hennes mat, hon får ju lite mer och lite godare har Ina kommit på så nu är det fullt krig varenda gång :mad: Men det ska väl lösa sej på nå vis. Ni som har lösdrift, har ni nåt knep och komma med?

Placerar mig strategiskt mellan damerna... Tillåter inte den ena att gå fram till den andra medan de äter... Den som är klar först får vackert hålla sig borta från den som fortfarande äter...

Ett annat alternativ är att binda upp dem i lösdriften... Fixa ett par bindringar i väggen och bind upp dem en stund varje dag. Perfekt träning...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar