”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag kan bidra med lite bilder på Jane, min dotters ponny, inga kommentarer om de borttappade hjälmen tack,,, jag veeeet, men hon får oftast med sig den faktiskt.
39055_1345387754341_1220693618_30804489_4976092_n.jpg
39055_1345387714340_1220693618_30804488_2267765_n.jpg

:laugh: blev inte salt till vattvällingen en gång , någon mer oduglig travhäst finns inte .

försökte visst när han var 2 var hos tränare i 3 månader blev hemskickad med koomentaren , kör mjölk med han de kanske han duger till:o

enda travaren jag haft som ine kan trava utan hellre galloperar:eek:

Nä bara o inse Ädle Springaren är ungefär som tjuren Ferdinand , duger inte ett dugg till de han va ämnad för , tror han är en bortbyting , naturen spelade ett spratt :laugh:

Får man lov att fråga vad han har för stam?
Har ju också en som inte insåg sina gener utan hellre kollade på fåglar:p

fråga på du:laugh:

Turnpike Taylor och Olivatta :o pappa lyckades väl med en häst , resten blev shit o jag tror inte han fick betäcka många för resultaten var för dåliga

en av de sämsta hingstar jag vet om :laugh:

vad har du för pållar :) här är de ett jädra liv i hagen . släppa dem i vadå??

Är de någon slags hus eller inhägnad du släpper dem fritt i .

sånt finns inte i skogarna här inte :laugh:

rider du shetties eller :) annars är väl inte snön någe hinder för att rida så mycket som 1 meter lär ni inte få . :laugh: förresten går de att rida då med

Kanonfina bilder .... och hjälm.... ja det händer att jag glömmer den jag också..;)

förstår du väl hästen blir generad när du kommer släpande med den pallen , är ju genant ju , han skäms för dig :laugh:

min skulle kasta sig på marken med hovarna över magen o gapskratta om jag skulle ha en pall. :laugh:

Vi har heller inget ridhus, men vi "lånar" ibland när vi är och tränar. Då passar vi på att fråga om vi får låna. Ja, våra står och trycker mot grinden och vill in så fort de ser oss =mat antar jag. Funderar på fri tillgång på hö, så de inte blir sådär fixerade av att komma in.
Hahaha jag brukar säja att om det är någon som inte kan ta sin häst i hagen, så skicka den till mej, efter några veckor kommer de och tigger och ber ta mej ta mej ta mej...

:)Nä nu får du ropa på lobell:)!

Hon har hjälpt flera av oss andra att få bilderna på plats.

Ok, jag förstår, stackars häst:(

nja de är nog mest att de är vana vid tiden, jag har inga fasta tider så , ruckar lite på de där o har aldrig haft några hästar som stått o väntat vid grinden.

hästar är otroliga vanedjur o snabba på o fatta . :)

Ha.ha inte mycket att hänga i granen, men å andra sidan
varör hänga hästar i granar när man kan färdas på dem i skogen:D

Kanonfina bilder .... och hjälm.... ja det händer att jag glömmer den jag också..;)
Hon har nästan alltid hjälm, men här var det bara meningen att hon skulle hoppa upp och testa sin nya halsring och jag kunde inte hålla mej från kameran förståss, strumpbyxor och tubsockar hör väl inte heller till vanlig ridutrustning hi hi. Tänkte redigera bort hennes ansikte så det inte syntes att hon var hjälmlös, men hon ser så lycklig ut så jag bara vill inte

nej någe mer misslyckad travavel är de sällan man ser ,

man kan hänga dem granen när man ska torka köttet :)

Ok.. antar att du försöker lägga in direkt från din dator kanske?

Du skapar ett konto på t.ex Pixbox. Laddar in ditt kort. Ser till att det är synligt.
Tar fram kortet och högerklickar, egenskaper.
Kopierar av URL adressen.
Går in här och gör ett inlägg, uppe vid höger här inne, finns en fyrkant med ett "berg" . Klicka där, ta bort Http:// som står och klistrar in det du kopierade från Pixbox.

Hoppas det funkar :)

kl
På tal om hästar i granar så pyntar Lisen och Peder sin julgran lite hästigt. Använder röda 4e pris rosetter.
Kräver förståss att man innehar sådana:p
Men jag tyckte det var en kul grej;)

nja de är nog mest att de är vana vid tiden, jag har inga fasta tider så , ruckar lite på de där o har aldrig haft några hästar som stått o väntat vid grinden.

hästar är otroliga vanedjur o snabba på o fatta . :)
Jag som tycker vi är så dåliga på att hålla tiderna, vi får bli ännu sämre alltså.

Tant ponny: attans, och trust me, jag forsokte hoppa over en 10cm cavaletti i sadel och den gled.. sa nej du far inte hoppa i den..

alla andra: ikvall ar jag fattig. spenderade pa gas och sen ho som kommer i morgon bitt.. tror det ar ungefar 80 krona kvar i account lol.. jaja sedan jag ar fattig at jag Grot!!!

havregryn mjolk, sirap, lite salt en klick med smor och voila du har ett varmt mattande mail.. det var mums i magen... jag fryser som en idiot nar jag ar ute...

Pallar: du leder fram hasten TILL pallen.. och sa far han/hon sta dar.. och upp kommer du.. Jag tog faktiskt ut madeira och palltranade i afton i morkret.. hon ar nastan van.. och sa lag jag pa henne.. och inte ett snesteg alls.. sa gick hon runt.. och tillbaka till pallen. hon ville val bli av med mig lol..

Nu skall jag krypa ner under varma duntacken (3st), och forsoka sova.. nattis yalls.

märrarna var lite bättre stam på

pershing o giant chill . synd på pershingmärren att jag inte hann betäcka henne,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar