Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
Forst Mackan och ni andra som har sant in bilder: TONS of bananas till er alla for att ni var duktiga och sande in bilder.. RESTEN: sma djavlar till er alla, skynda er, det finns bara 12 manader om aret...
Sen tar vi Skagern igen. Yes mcmarco du ar med, och ni andra som inte vet....
Skagern Runt slutet av may- borjan av june 2011. En ritt av en livstid.. med Buke tanter och gubbe?
Vi planerar att rida skagern runt, en sjo som ligger mellan Vanern och Vattern i mariestads trakten.
www.skagernrunt.se ar websiten.
Ett antal folk som med sina pallar och pallar mots pa en av gardarna och fran dar rider vidare runt hela sjon under 6 dagar. Vi har en person som kor riggen och som ar matmamma/pappa och har handlat och borjat matlagningen pa kvallar.. Vi sover over pa de olika gardarna, antingen i talt eller erbjuden sang (for dyrare pris forstas). Var pallar (de som har svans) bor i skona hagar over natten eller om det finns och ni vill betala for det boxar. Vi satte gransen till 6 personer pa ritten men om det ar fler som vill komma kan det nog losas ocksa.
Detta ar INTE en lyxritt utan helst skall allt baras pa hasten. Alltsa kokkarl, sovsack etc etc.. Ho kommer att finnas pa de olika gardarna och ingar i overnattnings pris. Riggen har foder som alla far ta med sig hemifran. Och annat som ar nodvandigt.
Yours truly kommer att fungera som trailboss, med varldens fetaste fjordis. ALLA sorters hastar ar valkomna. Aven korekipage kan komma, da trail ar bred nog for sana ocksa.. Det kommer inte att vara en kapplopning runt sjon, utan 10km per dag med manga stop och bad med hastar (om man vill) sker. Varannan dag rider vi upp till 20 km. Hela anledningen med denna ritt ar att vara tillsammans med andra trevliga manniskor och hastar och njuta. Ingen garanterar dock att det inte regnar... Om regn fortsatter mer an 3 dagar i rad kommer ritten att avbrytas om en demokratisk val tycker detta.
Barn kan inte komma med denna gang, da det kommer att forekomma alkohol vis vissa tillfallen. De som ar allergisk till alkohol consumption kanske vill tanka pa detta. Vi pratar nu inte om fylleslag forstas, men till mat etc. Vill dock inte att ngn skall kanna sig offended.
Som sagt tidigare, alla planer ar inte fardiga annu, men alla forslag for afton aktiviteter mottages tacksamt.. Sjalv tankte jag man kunde kanske ha ngn typ av trivia pursuit eller annat. Det finns ocksa under routen vackra kyrkor och annat kulturhistoriskt om man ar intresserad av det.. Darav de korta riddagarna.
Jag kommer sa snart jag ar fardig med Kalender sanda ut mer information till dem som har anmalt sig. Om flera ar intresserade sand riktigt namn/buke nick med mailaddress email och hastsort till
moholmarabs@yahoo.com och ni kommer med pa informations listan.
Ekonomi. Varje natt kostar minst 130 sek per person/hast. Talt ar 100 sek medans sang kan ga upp till 200 per natt. Mat ar extra. Nagon har satt undan 4000 sek for denna veckan dock tror jag inte att det kommer att kosta sa mkt. En mer detaljerad budget kommer att sandas ut..
Mer fragor?? email me.. Nu skall jag gora en krans for min dorr, hemplockat granris...