”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Här kommer en bild på min favoritpall. Det är en riktig tantpall, stod i tvättstugan i ett hus vi köpte en gång.
31902947.jpg

Han är liten, bara 142 cm. Många Maror växer över ponnymåttet, men inte min lilla pojke.

Då måste du vara väldigt liten för jag tycker han ser stor ut :D Nä då, men då är han i storlek med min primadonnor. Förresten så ser jag ingen pall, bara ett rött kryss!

Nu har jag varit ute och mockat och det märks att dom är inne mer på nätterna nu. Winnie var väl in flera gånger medan jag mockade men elak som jag är så körde jag ut henne men när min skottkärrschauför kom och skulle tömma så hjälpte jag honom med tråden och då passade madam på att gå in och skita :mad:. VARFÖR ska dom skita när man mockat klart!!??

Jag sågade ner en asp och drog in i hagen, det gillar dom skarpt. Filmade mina hjärtan med mobilen och om jag får hjälp av dotra så lägger jag in den i kväll när hon kommer hem från jobbet.

Jag se pallen, men jag sätter in den på nytt får vi se om den syns.
31902947.jpg

Vackra flickor vill inte skita på ofräscha ställen :laugh: sätter du dig på ofräscha publika toaletter , nää tänkte väl de :laugh:

Sedan är de ju ditt fel , har man uppfostrat primadonnor så får man stå sitt kast:angel:

Vad är detta "Skagern"?
Är det något jag kan vara med på?
När är det? Hur lång tid är man borta?
Vad kostar det?
Där har kommit en ny dressyrtränar hit! Han heter Julio Borba, han är helt fantastisk. Han är mitt idol.:love:
Om miraklet skulle hända, att jag fick så mycket jobb, att det blev pengar till en ridlektion. Då får jag ju vara beredd Så idag tränade jag dressyr!
Det är ju inget varken jag eller hästen är van vid. Jag har inte ens en paddock, men jag har hittat en äng där det går att träna.
Idag har jag tränad "Trava på kommando" :D
Det kanske låter enkelt, men det är inte så lätt. Jag har kommit till den insikt att jag bara brukar rida skritt och galopp.
Faktisk har jag inte brytt mig så mycket om vilken gångart jag rider. Det brukar vara så att hästen sköter växel och gas och jag sköter riktning.
Nu måste jag vänja mig till att kontrollera båda. Det blir ju nästan som att köra bil. Sååå slitsamt.:p

Säger som Brimmis , de är sviit idag fy f------------------------n o tvi så kallt de är - 22 nu:eek:

Vete fasen vad som går åt mest , elström eller hö , nåja tur man har så de räcker :)

Otroligt va den stora drummeln kan mölja i sig , kan föda tre kallblod på hans dagsranson , :)

Men pigga är de o vad månde bliva när vädret tillåter en ridtur , kanske är tur de är 42 cm snö.

fy donk , den bonden skulle inte få sälja en höbal här , sådana stora balar går inte att sälja , balarna här väger max 15 o höet är alltid analyserat om de ska gå att sälja .

dålig service o lata bönder i värmaland , kanske inte är så stor konkurrens där

Julio Borba :love: skulle jag också vilja rida för.

kolla med tant kat , de är hon som organiserar o håller i de där .

Trav ??? är de något man måste kunna :) Den gångarten har Springaren o jag hoppat över , den skiter vi i :D

OCH sen maste jag gnalla pa er.. Vissa har varit duktiga och sant bilder pa sig sjalva och deras andor.. var ar resten?? ta bilder nu och sand sa vi kan fa kalendern gjord och utskickad till nyar. Note: den blir bara sand till de som har bidragit med Bild. Resten far bara gissa hur det ser ut nar vi sitter har och har roligt..

:rofl::devil: Det är rätta takter! :devil:
du glömde också lägga till att de som var duktiga och skickade in tidigt SJÄLVKLART har första tjing ang. valet av månad eller hur? :D De som sackar sig på får ta det som bjuds och finns kvar. :D

KL
-20 här i morse också. Huvaligen. Ikväll ska jag dock bylta på mig och ge mig ut på ridtur tror jag, det gäller ju att passa på när det är så mycket snö som lyser upp!

Hahahaha, det har jag inte tänkt men fasen det är ju sant :rofl:

Förresten så får du väl köpa ett hönät åt din glufsande best :angel:

Passa på :eek: Det är ju för böveln minst 3 månader vinter kvar o den här snön lär inte försvinna i rappet :)

Hur fixar du o rida i -20 , luftrören tar ju stryk så förbaskat

Har hönät som jag hissar upp i tallarna så inte den lille får tag i höet., den lille tillhör städpatrullen .:)

men de går åt 23 kilo till den stora per dag :)

Julio Borba :love: skulle jag också vilja rida för.
Då får du också spara ihop pengar och börja rida trav.;)
Men det är billigt att hänga med som åskådare. Det gör jag tills jag får råd till att ha med mig hästen. Man lär sig också mycket på det vis.
Jag ska dit den 10. och 11. december, du kan hänga med om du vill.

KL*

Usch , nu är det kallt !
Glömde vantarna när jag gav hö och hade jätteont innan jag kom in.
Som tur är så eldade sambon ett par timmar innan han stack iväg, så ganska varmt inne iaf.
Var nere och fyllde på lite varmvatten till hästarna och Lasse passade på att tigga mat.

31902989.jpg

Nån som vet hur man göra stora hål i nylon? Försökte göra i nylonselet som är för stor, först med en varm spik, men den var ju så smal och sen håltagaren. Grr, inget funkar.

kolla med tant kat , de är hon som organiserar o håller i de där .

Trav ??? är de något man måste kunna :) Den gångarten har Springaren o jag hoppat över , den skiter vi i :D

Ja eller hur! Det är ju inte en gångart man vanligtvis använder, men om det ska vara dressyr då tror jag att man måste träna trav.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka