Hästförteckning

oz_joj

Trådstartare
När jag varit på ponnytävlingar blir jag ibland nyfiken på vilka ponnyer jag sett och vad de har för stam. Ofta står i startlistorna bara hästens och ryttarens namn. Vet ni om det finns någonstans där man hittar alla tävlingsponnyers uppgifter typ stam? De borde väl vara registrerade någonstans för att få tävla?

Ridsportförbundet har väl nån sida där man kan slå in hästens licensnummer eller namn och så kommer det upp fast nån sida med fullständiga listor borde vara svårt att få om du inte vänder dig direkt till arrangören. Kanske fråga om de kan lägga ut den på sin hemsida till exempel. Fast det är ett tidskrävande ideellt jobb så räkna inte med att det blir lätt :crazy:

OK, så någonstans på ridsportförbundets sidor borde jag kunna slå på ponnynamn och få upp info om aktuell ponny? Ska försöka hitta rätt sida hos dem.

Bara ett litet tips - be arrangören om en detaljerad startlista, det brukar vara enkelt att skriva ut! Där står uppgifter (ålder, fader, ägare, kön, i vissa fall ras, färg) med!

Kom på att det är bra att ha när en arrangör självmant skrev ut det till mig när jag skulle fota (tack för bra service Åstorp! :bow:) och nu frågar jag efter det och det brukar aldrig vara något problem, uppgifterna finns redan inlagda i datorprogrammet för det mesta! :D

Mvh Cissi

På alla tävlingar ska det, enl TR, finnas en hästförteckning. Om inte arrangören självmant har kopierat upp sådana till publik och ryttare i ett program el dyl. så be att få ett sådant, det har du rätt till.

/Lisa - tävlingsledare

På våra tävlingar har vi alltid hästförteckning med namn, född, ras, kön, färg, härstamning, uppfödare och ägare. Att folk sen inte fyller i anmälan ordentligt kan man inte göra mycket åt...
Tyvärr har ofta över hälften av anmälda ponnyer okänd härstamning =(

Jag tycker det mest är yngre ponnyer som är utan härstamning, de äldsta, födda på 80-talet har oftast känd. Verkar som om det är "modernt" med okänd härstamning nu... (Fast det beror väl på att man importerar mer... Men jag fattar inte hur en 5-åring redan kan ha slarvat bort sina papper...)

Japp!
TR 1 Mom 134 punkt 4. Arrangemang/Program
"Förteckning över tävlingsfunktionärer, tidsprogram och alfabetiskt register över anmälda hästar ska finnas. Innehåller startlistan information om uppfödning och härstamning kan den alfabeteiska förteckningen utelämnas..."

Alltså ska du kunna be om en lista över alla hästar, deras härstamning, ägare, uppfödare mm.

/Lisa

Köp dig ett program...
längst bak i dessa brukar ryttar och hästförteckning finnas...där hittar du stam och övrig information om alla anmälda hästar.

Program? Har aldrig sett det på de små tävlingar jag varit på men däremot på alla utställningar etc

jaha. okej... ja om det inte finns program så kan det ju vara lite svårt :)

men det finns program från regionala tävlingar iaf och uppåt...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 889
Senast: MiniLi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 025
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar