*kl tror jag*
När vi är inne på det här tänkte jag bidra med en mycket intressant länk;
http://www.wowsaddles.com/asymmetry/asymmetry.htm
Nu har jag upplevt det som att det inte alltid är såhär det blir/ser ut, men hos många hästar med asymmetri är det så. Det handlar väl om varifrån det kommer från början. Kommer asymmetrin från SI-leden (att den "hakat ur", nu vet jag iofs inte hur vanligt det är på hästar, eftersom de går som skelettet är gjort för
så borde de ha mindre problem med just det...?) så hjälper det inte att stirra sig blind på bogen.
Man kan "testa sig själv" också som på länken, bara ställa sig på alla fyra. Orkar de stabiliserande musklerna under skulderbladet hålla bak-ner skulderbladet, eller åker det upp-fram?
Jag vill också bara inflika risken i att sätta ord på allt man "är" och känner, det är mycket lätt att fastna i saker (been there, done that
). Orsaken till att man vill känna saker är ju för att konstatera att de är sådana och tillåta förändring (bara genom att acceptera att det är så det är sker väldigt mycket automagiskt). Men som sagt är det lätt att fastna i de mönster man sätter ord på och det kan bli självuppfyllande profetior, bli ens identitet och ge en trygghet.