Sv: Hästens "bäcken"- lite spinoff på massor av trådar.
Lite OT när vi nu ändå pratar bebisar (min son är 9 månader):
Vår son sover på mage med larm och faktum är att de barnläkare vi varit i kontakt med applåderar det och erkänner att de själva har sina barn sovandes på mage. Sonen föddes med plexusskada (brutet nyckelben samt uttänjning av nervtrådar i axeln) och habläkaren var helt inne på att han skulle sova på mage för att utveckla rätt rörelser och habilitera axeln rätt.
Och jag red 4 veckor efter födseln vilket gick jättebra!
/Camilla
Lite OT när vi nu ändå pratar bebisar (min son är 9 månader):
Idag är det tabu att låta barnet sova på mage pga rädsla för plötslig spädbarnsdöd. Men att sova på mage utvecklar just den koordination som leder till hjärnans utveckling.Endast Funktionella rörelser är "äkta" (Där man får använda sin kropp som kroppen själv vill) och kan bygga koordination som kan leda till korrekta rörelser som i sin tur leder tillbaka till hjärnhalvornas funktion...
Vår son sover på mage med larm och faktum är att de barnläkare vi varit i kontakt med applåderar det och erkänner att de själva har sina barn sovandes på mage. Sonen föddes med plexusskada (brutet nyckelben samt uttänjning av nervtrådar i axeln) och habläkaren var helt inne på att han skulle sova på mage för att utveckla rätt rörelser och habilitera axeln rätt.
Och jag red 4 veckor efter födseln vilket gick jättebra!
/Camilla