Sv: Hästens "bäcken"- lite spinoff på massor av trådar.
Citat:
Vänsterhänta ryttare är
att jobba med men jävligt pipiga
berätta gärna varför! Särskilt pipigheten! Och vad gillar du såna som är både och som tvingades att skriva med höger och anpassat sej till en högerhänt värld men i grunden är lika vänsterhänt fortarande.....inte helt lätt, kan jag säga. (Det är därför jag inte stämmer med mallarna tex,)
Lycka till med lilla bullen och du vet nog att ridning är inte helt enkelt efter den Man känner inte helt igen kroppen och det är inte helt behagligt heller. Men det är det värt (Även om det var länge sen nu..)
I grunden vänsterhänta som tvingas vara högerhänta skapar mekaniska rörelser dock kan dessa fungera hur bra som helst, i alla fall tills man blandar in en individ till, i detta fall en häst.
Endast Funktionella rörelser är "äkta" (Där man får använda sin kropp som kroppen själv vill) och kan bygga koordination som kan leda till korrekta rörelser som i sin tur leder tillbaka till hjärnhalvornas funktion...SOOOM i sin tur leder till att kroppen bygger muskler av "sig själv"
Påtvingat rörelsemönster som ju ej anpassas till individens individuella grundstomme (Högerhänt, Vänsterhänt, Högerhjärnad, Vänsterhjärnad) KAN som sagt lura den visuella vyn, det KAN se ok ut men detta mönster kan bara bygga ekipaget till en viss del, sen rasar korthuset.
Viktigt här är att gå tillbaka till basic, se individerna (Både häst och ryttare) för vad de är, se helheten genom att splitta dem i tu, foga ihop dem efter ryttarens (Jo) förutsättningar och sen börja bygga, bit för bit.
I detta fall med grunden att hästen redan kan bära sig, koordinera sig och VET var den har sina bakben OCH kan aktivera sin spiral UTAN ryttare först!
Så...viktigt är att hitta vägen tillbaka till den vänsterhäntes grundmönster, att börja om från början men SÅKLART att beakta de mekaniska mönster som anpassats SÅ PASS bra att de numera är funktionella. (För jo, det KAN ske)-- sammansmältning av rörelser --
Bulle i ugnen ställer till med mer än rörelser i hjärnan, jisses så kapitalt dum i huvudet man blir av o vara med barn
Jag skulle inte ens våga sätta mig på en häst direkt efter förlossningen
Pipiga vänsterhänta är för söta, dom får man vårda varsamt och leda fram till små succéer efter hand, och, eftersom de mest påverkar höger sida på hästen som ju brukar vara den starka sidan hos hästen (Då den oftast är riden innan av högerhänta (Hänger ni med?
) så har vi paketet: "Känslig ryttare med stark häst" att jobba med (Ja jag generaliserar litegrann också)
Vänsterhänta känner också lättare in hästens sinnestämning och kan på så vis (Ursäkta uttrycket) SLAKTA vilket bra ridpass som helst genom att endast gå på hästens vilja och följa denna för mkt, denna ryttare KAN alltså ha svårt att ta kommandot "FÖLJ MIG" och lägga ut detta till en hjälp för hästen.
Vänsterhänta ryttare kan också vara mer av grubblare än andra då de blir rörigt mellan spakarna som kallas Logisk ridning och ridning med känsla.
ARGA vänsterhänta ryttare är
Där kan det sluta hur som helst då hästen tänds på alla cylindrar ...
Fysiskt sett tippar vänsterhänta ryttare mer framåt med axlarna än andra vilket medför att syreupptagningen minskar för både häst och ryttare vilket medför kapitalkrock och motsättningar i Ekipaget.
Så...Vänsterhänta ryttare=Fantastiskt intressant men Silkeshandskarna på