Hästarna på Gotland

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Grazing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 866

Grazing

Trådstartare
Hur fungerar det med gotlandsrussen på Gotland när det gäller ägare och allt det där, hagar, stall(?) går dom i hagar? Eller är det bara ett stort inhägnat område dom vandrar runt i? Har fattat det som att dom helt enkelt lever som vilt?

Är det vanliga privatpersoner som äger hästarna och hur fungerar det isåfall med ridningen osv, fast det kanske främst är ston med föl som går där? Kanske inte så mycket ridrussar?

Fungerar det kanske lite som det fungerar i New Forest kanske?

På Lojsta heds hemsida finns info om ägare och inhägnader och säkert mycket mer. Var där för några veckor sedan och läste, googla så hittar du hemsidan!

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 593
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 915
R
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 308
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka