Annie_92
Trådstartare
Har för några dagar sedan fått några hästar hem till gården, vilket inneburit att elstängslet sattes på. Vår lite mer än ett år gamla hund är van med hästar sedan tidigare, men har inte haft särskilt mycket respekt för dem och vi har aldrig haft hästar hemma under hans uppväxt, så vi var lite oroliga för hur han skulle reagera på dem och på el-tråden. Han är vanligtvis en hård, orädd och framåt hund men de två senaste dagarna har jag blivit mycket orolig för honom. Han fick några stötar av elstängslet och har därefter knappt vågat gå ut! Nu är elstängslet avstängt, men problemet är att han förmodligen inte vet vad han ska förknippa stötarna med. Först var det hästarna, men nu är det själva gården och allt utanför dörren som han kopplar det med. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, kommer det gå över bara vi fortsätter att bete oss som om inget har hänt eller vad ska vi ta oss till?
Vi har tänkt börja servera maten ute, pö om pö längre från huset. Vad mer kan vi göra..? Hur har era hundar betet sig och hur har ni gjort?
Vi har tänkt börja servera maten ute, pö om pö längre från huset. Vad mer kan vi göra..? Hur har era hundar betet sig och hur har ni gjort?