Sv: Hästar bättre än ponnyer
Asså, jag tror nog jag måste hålla med dig lite mer där.
jag upplever egeneliten ingen större skillnad från ngt av hållen, men den känns nog lite mer som det du skriver.
Sepkulationer bara, men det kan ju vara så att en del bara kollar på höjden och inte höjden förhållande till hästen. Då är ju 120 högre än 110, fats det är samma klass.
Jag tycker snarare det är tvärtom! Det är ingen som tycker att 120 är något alls för en stor häst och ryttaren kan inte kallas tävlingsryttare för "det ska alla klara" :smirk:, men ponnyer som tävlar LA är ju fina tävlingsponnyer och ryttaren jätteduktig.
OBS: Förtydligande att detta är så jag fått känslan av att de flesta tycker. Både här på Buke och IRL. Ser ju det i var och varannan tråd att man är minsann inte tävlingsryttare och hästen inget märkvärdigt om man inte tävlar absolut minst 130/140 och inte ens det är superimponerande. Men ponnyer som hoppar högt: då ser man kommentarer som "åh, vilken duktig ponny" och "wow, vad duktig den tjejen är som vågar hoppa så högt med sin ponny".
Asså, jag tror nog jag måste hålla med dig lite mer där.
jag upplever egeneliten ingen större skillnad från ngt av hållen, men den känns nog lite mer som det du skriver.
Men jag tycker iaf att det ofta, väldigt ofta, är så att folk tycker det är "större" om en häst går då t.ex. 120 än om en ponny går LA.
Frågan är varför det är så? Hmmm...
Sepkulationer bara, men det kan ju vara så att en del bara kollar på höjden och inte höjden förhållande till hästen. Då är ju 120 högre än 110, fats det är samma klass.