Har fått en foderhäst nu som ägaren i stallet köpt
(mkt fint halvblod, 15 år, utbildad och tävlad MSV dressyr(fina placeringar), fina papper, utställd (2:a) men dock inte blivit riden ordentligt nu senaste 2 åren pga tidsbrist), om jag och min syster tar fulla ansvar för den och sköter den 7 dagar i veckan, alltså egen häst typ.
Men hon hjälper till att betala hovslagare, vaccinationer, avmaskning osv lr hela kostnaderna beroende på hur mkt pengar jag har (får bara studiebidrag)
Plus så får vi stallhyran billigare om vi hjälper till med hennes hästar och annat som behövs göra (org. stallhyra 1700+100 kr paddock) och tar in-och ut hästarna 3 dagar i veckan osv så behöver vi då bara betala 1000 kr månad+ gratis fint bete nästa år, men det blir nog olika beroende på ifall jag har mer pengar och kan då betala mer och jobba mindre och tvärtom.
jag och min syster ska dela på hästen så det blir 500 var i månaden plus att pappa oxå kommer att hjälpa till ibland.
Tycker att detta är otroligt att det kunde hända mig som har så mkt otur!
Allt löste sig nu, trodde aldrig att vi skulle ha råd med en egen häst men nu har vi ett rättvist deal utan att det blir för dyrt! Enda negativa är att om jag inte kan sköta skolan tar hon hästen i från mig så nu har jag ett mål i skolan med!
Får även utrustning av hon som köpt hästen till oss som täcken, 2 träns och ev. 3 olika sadlar om nån av dom passar!
Allt för att vi skulle få egen häst och dels för att rädda hästen från slakt eftersom ägaren inte kan ha kvar han pga av ny häst och för att hon ville att han skulle till vårt stall för här finns det mer tid för han, ville absolut inte att han skulle säljas till nåt annat stall utan då såg hon bara avlivning som utväg, och det är väl klart vi ville rädda honom!