Hur i hela friden läser du inlägg egentligen? Du frågade vad hobbymänniskor betalar för sina hästar och jag svarade. Då får du det till att det oavsett pris är omöjligt hitta ett halvblod som är tryggt och vad du söker?Fast då är det ju som jag säger det finns inte säkra hästar längre för dom 100 000 kronor hästar du nämner är ju inte säkra dom heller. Då kan man ju lika gärna köpa nån korsning av varmblodsmodell i stället för rent halvblod då det ju visst inte hjälper att köpa dyrare häst heller. Varför behöver jag en häst för 100 000 om dom hästarna inte heller är lugna att rida. Kan ju lika gärna då köpa annan varmblodshäst som också är välutbildad billigare.
Alla söker inte en bombsäker häst, olika människor söker olika saker. Någon vill ha mycket motor, någon annan vill ha mycket gång, en tredje en häst som är helt ärlig på hinder mm. Få hästar är liksom allt i ett och perfekta för alla. Utan man får välja det man tycker är viktigast och kompromissa på annat.
Ska du ha en perfekt häst som har allt är det heeelt andra prisklasser än de som diskuterats här.
Så vad är viktigast. Trygg? Halvblodstyp? Framåt? Billig? Storleken? Etc.