Jo men som sagt var det svårt att hitta en vettig häst till ett bra pris som inte var sjuk, skadad eller helt crazy.Tycker det rent allmänt är dåligt utbud på saluhästar.
Bra och trevliga hästar kostar pengar eftersom de är populära

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo men som sagt var det svårt att hitta en vettig häst till ett bra pris som inte var sjuk, skadad eller helt crazy.Tycker det rent allmänt är dåligt utbud på saluhästar.
Själv kan jag inte lägga några stora summor på hästar då det är en hobby. Har inte den ekonomin helt enkelt. Den hästen jag köpte var ändå inte jättebillig. Vill tillägga att det finns många dyra hästar till salu där det står kräver erfaren ryttare.Bra och trevliga hästar kostar pengar eftersom de är populära![]()
Själv kan jag inte lägga några stora summor på hästar då det är en hobby. Har inte den ekonomin helt enkelt. Den hästen jag köpte var ändå inte jättebillig. Vill tillägga att det finns många dyra hästar till salu där det står kräver erfaren ryttare.
Jag tror problemet är "bra pris". Friska okomplicerade hästar är dyra. Rejält dyra.Jo men som sagt var det svårt att hitta en vettig häst till ett bra pris som inte var sjuk, skadad eller helt crazy.Tycker det rent allmänt är dåligt utbud på saluhästar.
Vad tycker du är ett bra pris för det du har beskrivit?Jo men som sagt var det svårt att hitta en vettig häst till ett bra pris som inte var sjuk, skadad eller helt crazy.Tycker det rent allmänt är dåligt utbud på saluhästar.
Hur dyra då?Jag tror problemet är "bra pris". Friska okomplicerade hästar är dyra. Rejält dyra.
100-150+Hur dyra då?
Själv kan jag inte lägga några stora summor på hästar då det är en hobby. Har inte den ekonomin helt enkelt. Den hästen jag köpte var ändå inte jättebillig. Vill tillägga att det finns många dyra hästar till salu där det står kräver erfaren ryttare.
Ja fast om dom är bra då dom är jättedyra vet jag ju inte då jag inte haft nån svindyr hästMen alltså vad är din poäng egentligen? Det här är inte den första tråden du skapar på samma tema att bra, skadefria och inte psykiskt instabila hästar är dyra. Bra hästar är dyra och högt efterfrågade = snordyra. Det är inte en mänsklig rättighet att ha häst, så har du inte råd så har du inte råd![]()
Nä och då har du ju svarat på din fråga. Bra hästar kostar. Mycket.Ja fast om dom är bra då dom är jättedyra vet jag ju inte då jag inte haft nån svindyr häst![]()
Nä har jag ju inte skrev att jag inte vet.Nä och då har du ju svarat på din fråga. Bra hästar kostar. Mycket.
Antingen köper man en trygg, stabil, frisk häst som bara är att hoppa upp och rida ut på. Ras är oviktigt här, man behöver se till individ. Den är förmodligen ganska dyr, eftersom väldigt många vill ha en sån häst (utbud och efterfrågan). När man väl köpt den, måste man se till att man själv har förmågan att hantera och rida den på ett sjyst och bra sätt så att den fortsätter vara trygg och trevlig - och man måste förstå att hästar kan förändras när de byter miljö.Vad köper man för häst nuförtiden om man vill ha en häst som går bra i terräng? Tycker dom flesta hästar är så tävlingsavlade och gör sig bäst i ridhus.
Det är liksom de två alternativen som finns. Jag är inte helt säker på vad du vill ha för svar, är det tips om en specifik ras eller något annat?
Från hundratusen och uppåt beroende på rasHur dyra då?
Det är ju lika mycket som en bra bil. Min första häst var en varmblodstravare inte speciellt utbildad 12 år och helt okomplicerad i ridningen. Pris 5000.Från hundratusen och uppåt beroende på ras
Fast det beror väl på ras och ambitioner ändå, hur mycket hästen kostar?Från hundratusen och uppåt beroende på ras