Fullblod är väl inte direkt några terränghästar för orutinerade?ska den gå på tygel i alla gångarter och i balans finns det ju hur mycket hästar som helst? Jag köpte ett fullblod.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fullblod är väl inte direkt några terränghästar för orutinerade?ska den gå på tygel i alla gångarter och i balans finns det ju hur mycket hästar som helst? Jag köpte ett fullblod.
Du kommer väl och ju att veterinärbesikta, och kolla noga på historik?Nån skillnad om den startat travtävlingar? Tänkte att ju mer travade dom är ju svårare kanske dom har för galopp. I alla fall ska det väl inte vara nån som är mycket tävlad lär ju vara utsliten om den startat typ 100 gånger.
Jag skulle välja en häst med en del lopp i kroppen som säljs för att motståndet blivit för hårt än att köpa en som inte startat eller väldigt få starter.Nån skillnad om den startat travtävlingar? Tänkte att ju mer travade dom är ju svårare kanske dom har för galopp. I alla fall ska det väl inte vara nån som är mycket tävlad lär ju vara utsliten om den startat typ 100 gånger.
Att använda ordet terränghäst när du menar en ”skogsmulle” blir lätt att man misstolkar för fullblod går ju ofta terräng (fälttävlan)Fullblod är väl inte direkt några terränghästar för orutinerade?
Varför skulle de som ras vara mer olämpliga än någon annan hästras?Fullblod är väl inte direkt några terränghästar för orutinerade?
Nä det är individuellt. Dom grövre har ofta lättre för galopp.Nån skillnad om den startat travtävlingar? Tänkte att ju mer travade dom är ju svårare kanske dom har för galopp. I alla fall ska det väl inte vara nån som är mycket tävlad lär ju vara utsliten om den startat typ 100 gånger.
Nej du ska nog skaffa en käpphäst till tycker jag.Fullblod är väl inte direkt några terränghästar för orutinerade?
Höga krav på utbildningsnivå är typ lätt A eller medelsvår. För min del räcker lätt B, hoppning intresserar inte.
Nån skillnad om den startat travtävlingar? Tänkte att ju mer travade dom är ju svårare kanske dom har för galopp. I alla fall ska det väl inte vara nån som är mycket tävlad lär ju vara utsliten om den startat typ 100 gånger.
Nejmen, TS har ju redan (riktig) häst. Jag tror nog att TS insikter i hästhavande är lite större än det som framgår här i tråden. Eventuellt bara är den bara ett sätt att få ur sig lite frustration över att fina hästar är dyra. Kan det vara så, @aglaonema ?Nej du ska nog skaffa en käpphäst till tycker jag.
Nejmen, TS har ju redan (riktig) häst. Jag tror nog att TS insikter i hästhavande är lite större än det som framgår här i tråden. Eventuellt bara är den bara ett sätt att få ur sig lite frustration över att fina hästar är dyra. Kan det vara så, @aglaonema ?
Jag tvivlar på det.Nejmen, TS har ju redan (riktig) häst. Jag tror nog att TS insikter i hästhavande är lite större än det som framgår här i tråden. Eventuellt bara är den bara ett sätt att få ur sig lite frustration över att fina hästar är dyra. Kan det vara så, @aglaonema ?
Menade om det är en trygg häst man eftersöker så e ju inte direkt ett engelskt fullblod det första man tänker påAtt använda ordet terränghäst när du menar en ”skogsmulle” blir lätt att man misstolkar för fullblod går ju ofta terräng (fälttävlan)
Men klart att ett fullblod skulle funka på uteritter
En välhanterad häst kan vara av vilken ras som helst och då vara trygg. Samma som en otrygg häst kan vara av vilken ras som helst.Menade om det är en trygg häst man eftersöker så e ju inte direkt ett engelskt fullblod det första man tänker på
Klart det finns. Jag har ridit många fullblod, även som nybörjare. Jag har en idag som man kan skritta ut barbacka i skogen utan problem.Menade om det är en trygg häst man eftersöker så e ju inte direkt ett engelskt fullblod det första man tänker på
är det en terränghäst för fälttävlan du menar? Eller en skogsmulle? Det är liksom individen som är viktig här. Sen har vissa såklart lättare för sig än andra beroende på avelsinriktning. En travare har kanske inte samma kapacitet eller förmåga i terrängen men det är ju för att den är avlad för att trava. Men ska man inte rida höga klasser i fälttävlan tror jag säkert travare funkar också på nybörjarnivå.Fullblod är väl inte direkt några terränghästar för orutinerade?
Tycker det är en väldigt trevlig hobbyhäst-ras, oftast. De är välhanterade sen galopptiden, vana att resa etc. Mitt fullblod har färre veterinärräkningar och hovslagarräkningar är halvbloden.Fullblod kostar ofta mer i veterinär kostnader och hovslagare + foder än andra hästar. Det är oftast inte inköp av häst som kostar utan allt runt om. Jag hade inte köpt fullblod som en hobby häst. Särskilt inte om pengar/ekonomi spelar roll.
Tycker det är en väldigt trevlig hobbyhäst-ras, oftast. De är välhanterade sen galopptiden, vana att resa etc. Mitt fullblod har färre veterinärräkningar och hovslagarräkningar är halvbloden.
Ja jag tycker dom är fina, men alla jag känt till i verkliga livet har haft klippkort hos veterinären. Min Lusitano har jag knapt behövt åka med alls. ägt henne 2 1/2 år. Varit en gång på check på klinik och konstaterades att det va muskelspänningar troligen från en sadel som inte passat hos uppfödaren- men kan inte sägas konkret. Sen åkte vi in och kollade då hon fått ett korn på ögat eller liknande, vart dom tyckte jag skulle ha is i magen.Tycker det är en väldigt trevlig hobbyhäst-ras, oftast. De är välhanterade sen galopptiden, vana att resa etc. Mitt fullblod har färre veterinärräkningar och hovslagarräkningar är halvbloden.
Tycker inte du ska ha en vbl travare då du skrev innan att du är för tung för nån ridskola som satt viktgräns, så gissar att du ligger över 90 kg då om vi syftar på samma ridskola det skrevs om nyligen i media.Kan absolut tänka mig varmblodstravare men då ska den kunna galoppera och gå på tygeln i alla gångarter i balans. Tycker inte så mycket om kallblod.