Häst utanför hagen

Mariaauto

Trådstartare
Jolly har börjat ta sig ut ur hagen, han hoppar troligtvis, ingen har sett honom, men han är inte lerig mer än vid hovarna så kryper ut gör han nog inte! Stängslet är iaf 130 kanske tom aningen högre. Grejen är att han är precis utanför sin leriga hage för att beta på ängen, eller om han hoppar in i hagen bredvid. Han kommer också när vi hämtar honom, till galopperandes :D Och han verkar ha en känsla för när man kommer då när vi parkerar bilen brukar han vara inne i hagen och när han ska in så är han utanför. Jag mockar hans box och gör ordning maten där emellan.

ni som har hästar som hoppar, ska tillägga de är BRA med strömstyrka i de dära staketen.. Hur gör ni? Nu är han ju väldigt harmlös som står utanför och betar och möter en när man kommer trots allt gräs. Ska man anvvakta tills de börjar växa gräs och man kan ha honom i en hage med bete? eller ska jag förlänga varenda stolpe så de blir a la hingststaket? För min del känns de lite som onödigt jobb nu när gräset snart kommer med full fart.

Sv: Häst utanför hagen

Jag hade förlängt staketet. Problemet kvarstår ju när det blir höst..
och du vet ju aldrig om han en dag får för sig att vandra iväg, eller kanske blir skrämd av något och drar till skogs.. inte kul.
Kul att du har en så bra hopp häst :D

heeh.. har aldrig sett honom som en hopptalang.. dessutom är han ju precis till början av igångsatt efter allvarlig skada som verkar inte vara bra ännu.. så fattar inte varför hästsj*veln ska hoppa ut då!! haha. han borde ju få ont av att hoppa iaf så högt! mm, du har rätt i de, men ska man vara självisk så har jag honom bara en månad till.. Staketen hemma är lägre, å de hoppar han inte över så länge strömmen är på, å denna strömmen har han dessutom fått sig en kyss av, vilket kanske bara får honom att hoppa högre HAHA :D:D

Har sett hästar som hoppar mellan trådarna för att komma ut eller också har de bara klivit på lite snabbt då de lärt sig att en liten smäll är det värt för att komma ut.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 769
Senast: LadySara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 331
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka