Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vår korsningsponny sades av säljaren vara haflinger/welsh, det passar in på hans statur och personlighet så vi säger också det.Ni som har hästar med okänd härstamning, vad svarar ni på frågan om ras på hästen?
Det beror väl på hur okänd härstamningen är?Ni som har hästar med okänd härstamning, vad svarar ni på frågan om ras på hästen?
Min fd häst var ett grövre halvblod med okänd härstamning. Sades vara hannoveranarkorsning men ingen aning om det stämde. Brukade säga halvblod med okänd stam, helt enkelt. Hade varit jättespännande att få reda på exakt varifrån han kom, varit med om samt vad han faktiskt hade för stam.Ni som har hästar med okänd härstamning, vad svarar ni på frågan om ras på hästen?
Eftersom det är en alltför vanlig missuppfattning, att alla hästar som har ASRP-stämpel på passet är "svensk ridponny", så undrar jag - vilka är de två första siffrorna i din ponnys registreringsnummer? (XX - XX - XXXX)Registrerad som Svensk Ridponny men troligen travare/arab brukade jag svara om min ponny...
Jag svarade ingen aning på den frågan fram tills jag fick tag på uppfödaren som kunde berätta vad det var för raser i henne. Kallblodstravare (rasen heter väl inte så, är inte insatt) och Arab. Så då sa jag helt enkelt de två raserna när jag visste
Jag svarade ingen aning på den frågan fram tills jag fick tag på uppfödaren som kunde berätta vad det var för raser i henne. Kallblodstravare (rasen heter väl inte så, är inte insatt) och Arab. Så då sa jag helt enkelt de två raserna när jag visste
Ni som har hästar med okänd härstamning, vad svarar ni på frågan om ras på hästen?