the_connemara
Trådstartare
Veterinären kliade sig i huvudet idag på återbesöket. Hästen markerar fortfarande för mycket på böjprov för att vara ok men har fina plåtar och inget hittades på UL av typ gaffelbandsfästen o dyl. Förra gången för 3 veckor sedan sprutades hasleden men ingen nämnvärd förbättring. Vad finns det mer för skit som kan göra ont i hasområdet?
Fysioterapeuten kollade också idag trots böjreaktion (eftersom idéerna tog slut) men hittade inget som kunde förklara vad som var ont.
Nästa fråga blir när man ska fundera på att byta veterinär/klinik om inget hittas? Planen just nu är att rida igång lite smått inkl för dressyrtränaren som har lite kontakt med vet och så skulle jag höra av mig om 2 veckor igen. Vad jag nu ska säga då, jag märker ingen direkt skillnad Därav var tanken med lite mer tid hos dressyrtränaren.
Har noll erfarenhet av halta hästar så alla tips mottages tacksamt!
Fysioterapeuten kollade också idag trots böjreaktion (eftersom idéerna tog slut) men hittade inget som kunde förklara vad som var ont.
Nästa fråga blir när man ska fundera på att byta veterinär/klinik om inget hittas? Planen just nu är att rida igång lite smått inkl för dressyrtränaren som har lite kontakt med vet och så skulle jag höra av mig om 2 veckor igen. Vad jag nu ska säga då, jag märker ingen direkt skillnad Därav var tanken med lite mer tid hos dressyrtränaren.
Har noll erfarenhet av halta hästar så alla tips mottages tacksamt!