Kattifnatt
Trådstartare
Jag finns redan här på buke men har valt att göra ett anonymt konto, skulle någon känna igen mig vänligen håll tyst. Känner att det är ett lite känsligt ämne... Min partner utövar härskartekniker på vårt barn, tror jag, jag upplever det som så. Mår dåligt för barnets skull. Har försökt ta upp det men partnern blir arg. Jag vet att partnern aldrig skulle göra detta mot någon annan vuxen så vill få hen att inse att det inte är okey att bete sig så mot barnet, eftersom barnet är i beroendeställning till oss.
Det partnern bla gör är att tvångsmata. Barnet äter bra, följer kurvor osv. Men jag antar att barnet är mätt för ibland viftar hen undan skeden och vänder bort huvudet, men då ska det tvingas i mat. Det är liknande situationer i andra sammanhang med, just tvång. I vissa fall måste/bör man göra saker, som att byta bajsblöja, borsta tänderna, hålla i handen när man går över vägen o liknande, men det är inte där problemet ligger utan just maktspelet vuxen-barn.
Vart kan jag läsa på mer? Hur kan jag få hen att komma på andra tankar?
Det partnern bla gör är att tvångsmata. Barnet äter bra, följer kurvor osv. Men jag antar att barnet är mätt för ibland viftar hen undan skeden och vänder bort huvudet, men då ska det tvingas i mat. Det är liknande situationer i andra sammanhang med, just tvång. I vissa fall måste/bör man göra saker, som att byta bajsblöja, borsta tänderna, hålla i handen när man går över vägen o liknande, men det är inte där problemet ligger utan just maktspelet vuxen-barn.
Vart kan jag läsa på mer? Hur kan jag få hen att komma på andra tankar?