Härliga snöbilder från i dag

Sv: Härliga snöbilder från i dag

Ja, du har sååå rätt så, PIRU-förlåt, jag borde ha räknat med att den självutnämde hundexperten givetvis skulle ge sitt expertis utlåtande så fort han får chansen..
Och ja, min hund är sååå rädd och osäker med Elsa att han dör rakt av, och vilken HEMSK matte jag är som utsätter honom för sådant fasansfullt djurplågeri-fy skam på mig...:angel::smirk:

Den här bilden...
IMG_3700.jpg

Är tagen sekunderna efter Denna bild-så vad KONSTIGT att han fortfarande 'råkar' ha samma ansiktsuttryck kvar..
IMG_3699.jpg

Och ja, dessa bilder bara skriker agression och osäkerhet, stackars Nero..
IMG_3566.jpg

IMG_3642.jpg

IMG_3591.jpg

IMG_3529.jpg

Din dumma nöt som uttalar dig efter att ha sett två ögonblicksbilder om hurvida min hund är säker med sig själv osv.. Nero är nästintill uppvuxen med Elsa...
Näe, ärligt gå och ta dig själv någonstans för du börjar bara bli för mycket nu.

(Edit: Ena bilden strulade, var tvungen att ladda om den)

Senast ändrad:

:rofl::bow:

Tänkte skriva nåt men såg att du gjorde det så bra själv.

Kul att ge svar på tal på sådan sk tvärsäkerhet:D

För övrigt - jättehärliga bilder!

Äsch Bläsch inte förstöra bildtråden nu när jag orkat med att ladda upp lite nya bilder på Zaga :p

Sånt är jobbigt faktiskt!

Que? Förstöra Bildtråden med att visa bilder?
Förhindrar mina bilder Dig från att ladda upp nya bilder på Zaga och visa dem här??

Jag hade inte lagt ut fler bilder om det inte vore för att PIRU skulle börja tjafsa, klart att jag ger svar på tal och givetvis med bilder som bevisar motsatsen till hans påståeénde, som han sedan snabbt som attan via PM hävdade att det var med flit att reta upp mig...:cool:

Ärligt talat så förstår jag inte alls varför du har börjat hacka på mig den senaste tiden för skit saker?
Om du nu stör dig så mycket på mina inlägg/bilder så sätt mig på din ignorerar lista så slipper du se röken av mig-snälla gör det, så gör jag det samma med dig så slipper jag dina sura kommentarer och se dina bilder på din 'ministridsgris', värsta uttajat alltså.:idea:

Men herregud :confused::mad:.

Jag skulle skämta till det lite och bryta isen som frös till i den förra tråden och så går du igång som ett jävla ånglok!

Det skulle ha varit ett *kl* före, men så långt kunde inte du tänka. Det var menat som ett skämt till "alla", men du vill tydligen tjaffsa?!

Ursäkta alla svordomar i inlägget men nu blev jag less på dig, har du PMS eller vad är det fråga om!

Svälj en isbit och känn lugnet !

Sura kommentarer fick du inte heller, men du vill tydligen slå lågt så då föreslår jag att du sätter mig på ignore.

Senast ändrad:

Bah! Vad tråkigt att det ska bli såhär!

Birk gör också sådär, visar tänderna vid full lek, det är inte mer med det, han har hundkompisar som han haft sen han var valp, och de gör han såimot. Tror knappast att det har med osäkerhet att göra, lika lite som et har det på dina bilder :)

På tal om igonerarknappen, varför har du inte den på PIRU? ;)

Och PIRU: Ta det på PM nästa gång, så slipper bildtråden förstöras med gruff

Nej,vi tävlar inget!
Jag tog över henne som 4åring,och fick då börja med "valpträning.."
Man får inte jaga djur bilar människor..
Hit betyder komma,inte åt andra hållet..
Stanna betyder nu,inte om en vecka..
Hästar kan sparkas..
Eltråd gör ont om man går in till hästarna..
Så några tävlingar har det inte blivit,är lite för gammal nu(7år),men vi har i alla fall fått en perfekt vardagslydnad!

Oj, tycker du 7 år är för gammalt ? ;)

Jag tävlade min schnauzer tills de år han fyllde 10 ...

Hon var vacker iaf och vardagslydnad med perfektion är ju inte helt fel :D

Nej,inte gammal så,men jag fick börja vid 4-5 års ålder med träning som man hade på valpstadiet..:eek:
Så vid 6 års ålder hade vi en perfekt fungerande vardagslydnad,men att sen ta steget att börja köra bruks och tävla,nej det infann sig inte..:D
När jag fick henne var hon fet omusklad och med taskiga höfter!
Nu har hon bara taskiga höfter,ja inte helt slut!
Så,hon ska få leva livets glada dagar i skogen och i stallet och på ridturer!

Senast ändrad:

Que? Förstöra Bildtråden med att visa bilder?
Förhindrar mina bilder Dig från att ladda upp nya bilder på Zaga och visa dem här??

Jag hade inte lagt ut fler bilder om det inte vore för att PIRU skulle börja tjafsa, klart att jag ger svar på tal och givetvis med bilder som bevisar motsatsen till hans påståeénde, som han sedan snabbt som attan via PM hävdade att det var med flit att reta upp mig...:cool:

Ärligt talat så förstår jag inte alls varför du har börjat hacka på mig den senaste tiden för skit saker?
Om du nu stör dig så mycket på mina inlägg/bilder så sätt mig på din ignorerar lista så slipper du se röken av mig-snälla gör det, så gör jag det samma med dig så slipper jag dina sura kommentarer och se dina bilder på din 'ministridsgris', värsta uttajat alltså.:idea:

Jag tror inte hon menade något illa utan att det var ett skämt. Sen till dina bilder. Jag tycker inte din hund ser osäker ut och visst leker många hundar med den minen din hund har. Det blev rena bildbomben ju och en massa bilder hehe;) Tyckte du sa att du inte brukar sätta in många bilder:p
Han är vacker din kille :love:

Måste bara säga att din Zaga är vacker. Den sötaste staffen jag sett. Jag brukar inte gilla den rasen efter mycket negativt jag upplevt med Amstaffen och alla dessa blandningar. Är det stor skillnad i psyket hos en Staff och en Amstaff?

Jag ber om ursäkt, jag trodde helt ärligt att du var fullt seriös och att det var riktat till enbart mig, spc med tanke på några andra trådar som vi skrivit i dom senaste dagarna osv.

Jag har aldrig haft något emot dig(har det inte nu heller), men dom senaste dagarna har det varit lite som en berg och dal bana här på buke och jag då inte riktigt vetat 'vart jag har dig' s a s:o

Jolanta: Ja, jag tycker att det är rent ut sagt Skit att det ska bli så hära 'varje gång'. Jag har inte haft PIRU på ignor. då det har varit väldigt lugnt mellan oss på ett bra tag, men nu har han med jämna mellanrum vaknat till liv igen och är Enbart ute efter att jävlas med mig, vilket jag fick bekräftat via PM igår...
Vet inte varför han ska hålla på, på det här viset? Kanske har det med att göra att det är samma tid på året?
Äsch jag vet inte och bryr mig inte, bara jäkligt synd bara att man trots efter varningar från moderatorn och 'överenskommelser' inte kan hålla nivån inne på forumet.
Jag håller med dig, så PIRU-PM:a mig om du vill leka barnunge och bli road på kvällstid när du har tråkigt;):devil:

Är det stor skillnad i psyket hos en Staff och en Amstaff?

Tack för komplimangen, nu blev lilla damen glad :D

Till frågan. Ja det är stor skillnad på Amstaff och Staff, Staffen har mer likhet med Bullterriern ( men är mer samarbetsvillig )

Amstaffen har dessutom lite vakt i sig, vilket en Staff inte har alls. Alla Staffar jag träffat på har verkligen ÄLSKAT alla människor.

Ja det skulle väl vara att en Staff pussar ihjäl en inbrottstjuv då ;)

Tack för komplimangen, nu blev lilla damen glad :D

Till frågan. Ja det är stor skillnad på Amstaff och Staff, Staffen har mer likhet med Bullterriern ( men är mer samarbetsvillig )

Amstaffen har dessutom lite vakt i sig, vilket en Staff inte har alls. Alla Staffar jag träffat på har verkligen ÄLSKAT alla människor.

Ja det skulle väl vara att en Staff pussar ihjäl en inbrottstjuv då ;)

Ok låter myket bättre i mina öron än det jag upplevt av amstaffen. Det har tom gått så långt att jag inte låter min hund hälsa på någon amstaff eller blandning mellan amstaff, pittbull som det oftast säker är jag stött på. De flesta har säkert varit blandning :crazy:Staffen har jag inte haft dessa upplevelser med och det verkar vara en mycket trevligare ras till psyket.

Jag tror inte hon menade något illa utan att det var ett skämt. Sen till dina bilder. Jag tycker inte din hund ser osäker ut och visst leker många hundar med den minen din hund har. Det blev rena bildbomben ju och en massa bilder hehe;) Tyckte du sa att du inte brukar sätta in många bilder:p
Han är vacker din kille :love:

Nej det var (återigen) ett stort missförstånd:o

Ja jag blev lite förbryllad över Piru's inlägg och tände till, kanske lite för mycket, men han vet precis vilka tår han ska trampa på för att få igång mig-vilket han också var ute efter. Jag har försökt hålla masken ett bra tag, men nu brast det:cool:

Haha, Jag har faktiskt försökt att Dämpa antalet på mina bilder, liiite i taget, så sakta men säkert så blir det färre bilder, jag gör mitt bästa.:p

Tack så mycket, nu blev både matte och hund glada över komplimangen:). Han behöver uppmuntras lite nu då han är halt.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 623
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka