...och om så vore - VAD SPELAR DET FÖR ROLL NÄR JAG TRIVS I MIN FRISYR?!

Själv fick jag höra att jag såg ut som en barnunge när jag klippte av mig håret i december. Inte heller det är en komplimang.

Ingen som helst roll!

Verkar som vissa verkligen VILL vara elaka?! Eller att det sticker i ögonen att någon annan blev fin i håret (eller vad det nu än är)?

Jag fattar verkligen inte vad som är grejen. Men samma människor som mobbar andra. Sådant avskyr jag!

Tack för den :banghead:

Kändes det skönt att avfyra den salvan? :mad:

Varför går jag inte och hänger mig när världen är så full med idioter?
Ibland får man sätta in saker i ett sammanhang. Det där kom från någon som glatt visat här att hon sprutar läpparna trots att hon inte ens fyllt 30 och som ser ålderdomen med an med tillförsikt, "för det finns ju botox".

Du kanske ska väga in det när du bedömer hennes hjärnsläpp till kommentar.

Äh, människan är idiot. Annars skriver man inte sådär. Skit i henne.
Det är bara så lågt att slå på någon som liksom redan mår dåligt. Vad får man ut av att trycka ner andra? Just nu kämpar jag varje dag med att orka med och kommentaren fick mig att känna mig som en snigel under en fotsula, ett slemmigt äckel som inte förtjänar mer. Jag är ganska bra på att hacka på mig själv just nu och behöver verkligen inte hjälp med det.

Men min familj hade kanske rätt? Jag är inget att ha. :cry:

Ibland får man sätta in saker i ett sammanhang. Det där kom från någon som glatt visat här att hon sprutar läpparna trots att hon inte ens fyllt 30 och som ser ålderdomen med an med tillförsikt, "för det finns ju botox".

Jo, men ändå...

20170828_112242.jpg

Jag som i vanliga fall inte är så förtjust i den här typen av frisyrer tycker att det blev väldigt fint! Du skulle nog kunna bära upp de flesta hårtrender.

Och visst ser du mer tillfreds ut nu, både pigg och glad (inte för att man måste se glad ut men det är intressant vad ett bekvämt hår kan göra).

Och @Magiana för något av en kontrast. Jag har också fillers i läpparna och kommer garanterat använda mig av botox för rynkor i framtiden, dvs. är jag ganska ytlig. Jag tycker ändå inte att det lagts till 15 år med frisyren! Och att man absolut inte säger så till någon oavsett :rage:

Vill även lägga till vad jag tänkt sen jag såg frisyren, passar helt perfekt ihop med glasögonen! :)

Jag har tänkt tanken på att gå ner i arbetstid. Teoretiskt sett så går det. Jag överlever på 75% lön. 50% lön är nog inte möjligt, även om jag skulle känna att det idealiska vore att jobba 50%. Då skulle det ju vara kul att jobba. Men trygghetsnarkomanen i mig ojjar sig över låg SGI och om jag blir sjuk och hur jag ska klara mig när jag blir pensionär. Så jag stretar vidare.

Du tänker helt rätt här, tycker jag. Och rent principiellt tycker jag aldrig att man ska gå ner i tid för att man mår dåligt. Mår man dåligt och inte orkar heltid ska man istället vara sjukskriven - tills man hämtat krafter igen och bättre kan bedöma vad man ska göra med sitt liv både på och utanför arbetet. Att fatta sådana beslut när man mår dåligt kan vara riskabelt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 643
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 696
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 820
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar