Jag kollade priserna och blev tyvärr avskräckt. Jag hittade även priserna för den andra salongen som @athena_arabians länkade till och det är också helt utanför budget. Tyvärr. Och jag tror väl ingen har så lågt pris att jag kan tycka det är okej.

Jag får nog fortsätta färga själv och strunta i slingorna. Det är inte försvarbart att lägga så stora pengar på håret när jag har betydligt viktigare saker att lägga pengar på.

Vad är inom budget?

Jag gjorde slingor häromdagen, 1100 ;):D Så värt det.
Jag behöver ett nytt avlopp om några år som jag sparar till. Jag behöver pengar till solceller. Det behövs pengar för att renovera alla ytskikt inne i huset. På sikt ska badrummet göras om. Jag vill också ha råd med ridkurser/ridlektioner.

I somras var jag också tvungen att köpa en ny mobiltelefon. Hoppsan, där försvann 4000 spänn. Sen händer det att bilen går sönder och snart behöver jag nya däck till den.

Jag har alltså gott om hål att stoppa pengar i och jag prioriterar inte mitt hår så hårt att jag vill lägga en dryg tusenlapp varannan månad på det. Vore kul att göra det, men det ryms inte i ekonomin.

Jag behöver ett nytt avlopp om några år som jag sparar till. Jag behöver pengar till solceller. Det behövs pengar för att renovera alla ytskikt inne i huset. På sikt ska badrummet göras om. Jag vill också ha råd med ridkurser/ridlektioner.

I somras var jag också tvungen att köpa en ny mobiltelefon. Hoppsan, där försvann 4000 spänn. Sen händer det att bilen går sönder och snart behöver jag nya däck till den.

Jag har alltså gott om hål att stoppa pengar i och jag prioriterar inte mitt hår så hårt att jag vill lägga en dryg tusenlapp varannan månad på det. Vore kul att göra det, men det ryms inte i ekonomin.
Men gud, det behöver du inte redovisa för mig! Jag nämnde det på skoj.

Det låter lite sorgligt att aldrig kunna unna sig något eftersom alla pengar är intecknade till annat hela tiden. Jag fattar att man är olika, men jag skjuter lätt fram solcellerna för att samtidigt ha råd att fixa håret så jag kan må bra med mitt yttre.

Det låter lite sorgligt att aldrig kunna unna sig något eftersom alla pengar är intecknade till annat hela tiden. Jag fattar att man är olika, men jag skjuter lätt fram solcellerna för att samtidigt ha råd att fixa håret så jag kan må bra med mitt yttre.

Samma här. Jag skulle behöva sänka alla pengar i kråkslottet men jag tänker inte vara utan lite dyrare hud- och hårvård och köper lyxigare mat när jag känner för det (inom rimliga gränser). Det är helt enkelt inte roligt annars.

Jag kan visst unna mig saker (men inom rimliga gränser) och solcellerna är ändå några år fram i tiden, men jag har lite panik över avloppet då jag inte vet när föreläggandet kommer. Då vill jag att det ska finnas pengar eller åtminstone så mycket att jag kan skrapa ihop resten i god tid.

Och vad gäller att unna sig saker så finns det annat jag hellre vill ha än dyra slingor i håret.

Fast vad man unnar sig när man gör det måste man väl ändå få välja själv.

Jag personligen snålar när det gäller skönhetsbehandlingar(förutom att jag ev vill tatuera bryn). Men jag orkar inte med frisören ofta nog och färgar gärna hemma. Ansiktsbehandlingar vill jag inte få.

Däremot köper jag dyr hårvård, smink, hudvård, kläder, mat och hästprylar/träningar/etc.

Jag mår inte det minsta dåligt av att färga håret själv - tvärtom. Jag har valt att ha det så.

Vill TS hellre rida lektion och färga håret själv är det väl upp till henne.
Medan någon annan hellre skitit i lektioner och färgat håret för att det är deras melodi.

Fast vad man unnar sig när man gör det måste man väl ändå få välja själv.

Jag personligen snålar när det gäller skönhetsbehandlingar(förutom att jag ev vill tatuera bryn). Men jag orkar inte med frisören ofta nog och färgar gärna hemma. Ansiktsbehandlingar vill jag inte få.

Däremot köper jag dyr hårvård, smink, hudvård, kläder, mat och hästprylar/träningar/etc.

Jag mår inte det minsta dåligt av att färga håret själv - tvärtom. Jag har valt att ha det så.

Vill TS hellre rida lektion och färga håret själv är det väl upp till henne.
Medan någon annan hellre skitit i lektioner och färgat håret för att det är deras melodi.

Självklart. Det var mest en allmän reflektion.

Vad det gäller färgning så är det ju dyrt speciellt om det ska läggas slingor eller baylage heter det väll "nu för tiden" alltså skiftningar. Över tusenlappen är väll normalt pris för just det. Själv har jag dock prioriterat bort just färg och slingor för att jag tycker att jag vill göra annat för de pengarna istället :).

Frågan känns väldigt privat och utanför ämnet för den här tråden. Ska vi börja diskutera det så har den här tråden snart exploderat till orimliga proportioner.

Jo, ursäkta, tråden har ju svängt ut lite här och där ibland så tänkte mig inte riktigt för :)

@Magiana tog du mitt inlägg om mina hutlöst dyra slingor som att jag tyckte att du borde satsa på det istället för huset? Det gjorde jag verkligen inte, var och en gör sina prioriteringar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 643
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 696
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 820
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30