Jag har jättebra hår!!! Det är tjock, friskt och helt i avsaknad av kluvna toppar. De produkter jag använder är naturliga och innehåller inte en massa skit. (Dyra är de också.) Jag vill inte använda produkter med läskiga keminalier i.

Det enda jag behöver är en fungerande jävla frisyr.

I så fall tror jag att du bara behöver välja en frisyr du trivs med. Strunta i vad en frisör som inte känner dig och ditt hår tycker och gör som du vill. Vad är problemet? Är problemet att du vill ha en ny frisyr som fungerar exakt som din gamla? Det går inte. Om du trivdes så bra med den gamla så skaffa den igen. Man behöver inte byta frisyr om man trivs med den man har. Under tiden håret växer ut får du väl stå ut och göra det bästa av det.

I så fall tror jag att du bara behöver välja en frisyr du trivs med. Strunta i vad en frisör som inte känner dig och ditt hår tycker och gör som du vill. Vad är problemet? Är problemet att du vill ha en ny frisyr som fungerar exakt som din gamla? Det går inte. Om du trivdes så bra med den gamla så skaffa den igen. Man behöver inte byta frisyr om man trivs med den man har. Under tiden håret växer ut får du väl stå ut och göra det bästa av det.
Jag vill inte ha den gamla. Den är jag trött på. Annars hade jag bara klippt av mig lugghelvetet så som jag alltid har gjort, men nu är jag rädd att det ska sabba så det inte går att klippa en riktig frisyr.

Jag vill inte ha den gamla. Den är jag trött på. Annars hade jag bara klippt av mig lugghelvetet så som jag alltid har gjort, men nu är jag rädd att det ska sabba så det inte går att klippa en riktig frisyr.

Men återigen, har du en frisyr i åtanke? Du behöver såklart inte redovisa den här, med tanke på att du tyckte att att det var jobbigt att din smak inte stämde överens med en del andras - huvudsaken är ju att du kommer trivas och tycker att det är snyggt. :) Men jag blir så nervös för att du kommer att sluta upp med något som ger dig ännu mer ångest.

@Magiana Du verkar må väldigt dåligt just nu, finns det ingen möjlighet för dig att gå ned i arbetstid eller på något annat sätt få lite lugn i tillvaron? Ditt mående just nu har inte alls med frisyren att göra, det är liksom bara ett symptom på att du ligger extremt högt i stress/adrenalin.
Jag har varit sjukskriven halvtid onsdag till fredag den här veckan. Nästa vecka vet jag inte hur det blir.

Men återigen, har du en frisyr i åtanke? Du behöver såklart inte redovisa den här, med tanke på att du tyckte att att det var jobbigt att din smak inte stämde överens med en del andras - huvudsaken är ju att du kommer trivas och tycker att det är snyggt. :) Men jag blir så nervös för att du kommer att sluta upp med något som ger dig ännu mer ångest.
Jag kollade in lite olika frisyrer i en app och kunde konstatera att nästan allt var bra utom de där pannan blottas eller där håret kommer att hamna framför ansiktet vid minsta vindpust eller yogaövning. Sen bör det finnas lite potential att frisyren inte är helt sabbad efter ett ridpass. Och sista faktorn handlar om vad mitt hår går med på och det har jag svårt att bedöma.

EM-guldet är verkligen jätteroligt men helgens stora händelse är ju den här. HUR GICK DET? :bump:

Såg i en annan tråd att du blev nöjd :up::up: men det skulle vara jätteroligt med BILD! (Känn ingen press om du inte vill :))

EM-guldet är verkligen jätteroligt men helgens stora händelse är ju den här. HUR GICK DET? :bump:7

Såg i en annan tråd att du blev nöjd :up::up: men det skulle vara jätteroligt med BILD! (Känn ingen press om du inte vill :))
Ska bara landa lite först. Det är minst en till som vill se, så jag får väl bjuda på en bild sen. Idag var jag inte så pepp på en selfie. Men jag tycker håret är mycket bättre nu än förut.

Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle låta luggen växa ut så att det sen kunde klippas tillsammans med resten av håret. Jag har haft lugg sedan barnsben och oftast långt hår. Jag köpte inte frisörens idé men tänkte jag skulle ge det en chans så jag har låtit luggen växa. Nu håller jag på att bli galen över det. Luggen är ivägen jämt och går inte att sätta upp, åtminstone inte så att det blir snyggt. Uppsättningen måste dessutom klara av att man sätter en ridhjälm på huvudet. Jag fullkomligt hatar att ha håret slickat bakåt på något sätt så hårband, hårspännen och sånt skit går bort. Att ha det utsläppt är inte heller ett alternativ. Att sätta luggen bakom örat går inte än och är ändå inget alternativ för det ligger inte kvar när det blåser eller när jag böjer mig ner.

Längden på resten av håret blev inte heller bra vid klippningen. Det går till skuldrorna ungefär. Att sätta upp i fläta går inte bra. Jag har tjockt hår och det blir bara en stubbe på några centimeter. Hästsvans går inte heller bra. Jag tycker att en hästsvans ska sitta högt upp men där stör den när jag kör bil då den tar emot nackstödet och när jag ska ha på mig ridhjälmen så är den också ivägen. Hästsvans i nacken är fult och för varmt på sommaren.

Det borde ju finnas massor av alternativa frisyrer i stället för ett hopplöst halvlångt hår som är i vägen och dessutom inte går att sätta upp så det är både snyggt och praktiskt. Förslag? Håret är tjockt, ganska rakt men lite vågigt framtill. Enda kravet är att det ska vara praktiskt och lättskött.
Känner igen mig i det där, förutom att jag inte hade lugg, men det var ändå för kort för att sätta bakom öronen, hade mössa i vintras som tryckte ner det och på sommaren användes solbrillorna som diadem. När jag red, försökte jag helt sonika få håret på plats innan jag tog på hjälmen, så att hjälmen skulle klämma det på plats så att säga.
I övrigt har jag bara härdat ut det och nu är det såpass långt att jag nästan får upp allt i en tofs, men "lugg" partiet går att sätta bakom öronen.
Det var så jag själv gjort, men jag försöker förvisso spara till långt hår så kanske lite annan situation än din. :o

Ok. Här kommer bilden och så hojtar jag på @tanten som också var nyfiken.

Håret har pallat både en ridtur och en natt i sängen. Tiden det tog att fixa i morse var väl under en minut eller så. Jag har inte en droppe hårspray i barret. Det enda som använts är arganolja som sattes i igår.

Jag ser väl inte ut som någon muntergök men strunt samma.
20170828_112242.jpg

Men jag börjar visst se lite gammal ut. Hur gick det till? Jag är ju bara 20 :angel:.

Jag kan i alla fall konstatera att håret är så mycket bättre nu, men grunnar lite på om det är något som behöver justeras till nästa gång. Lite längre bak kanske, fast inte längre ner än till nacken i alla fall?

Ok. Här kommer bilden och så hojtar jag på @tanten som också var nyfiken.

Håret har pallat både en ridtur och en natt i sängen. Tiden det tog att fixa i morse var väl under en minut eller så. Jag har inte en droppe hårspray i barret. Det enda som använts är arganolja som sattes i igår.

Jag ser väl inte ut som någon muntergök men strunt samma.
20170828_112242.jpg

Men jag börjar visst se lite gammal ut. Hur gick det till? Jag är ju bara 20 :angel:.

Jag kan i alla fall konstatera att håret är så mycket bättre nu, men grunnar lite på om det är något som behöver justeras till nästa gång. Lite längre bak kanske, fast inte längre ner än till nacken i alla fall?
Men wow vad snyggt! Det passar dig jättebra. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 643
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 696
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 820
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar