Jag ringde en tredje (den som klippte mig sist) och hon kunde klippa mig på söndag. Jag är smått desperat och vill bara bli av med mitt hår. Det mesta måste ju vara bättre än det här? Jag hatar mitt hår varje sekund just nu och får nästan panik över att ingen uppsättning fungerar.

Vad är det?

Jag håller alltid reda på min arbetstid själv och har ingen stämpelklocka. Allting är väldigt informellt på mitt jobb, på både gott och ont.

Har du en färdig frisyr i tanken? Annars skulle jag säga att du absolut riskerar att det känns ännu värre.

Men då förstår jag ju verkligen inte varför du inte tycker att du kan klippa dig, gå till doktorn, osv på kontorstid.... :confused:? Då är det väl bara att ta ut, säg, 1,5 timme på en måndag och jobba igen det under veckan?
Jag tycker det är jobbigt. Räcker inte det som anledning?

Jag ringde en tredje (den som klippte mig sist) och hon kunde klippa mig på söndag. Jag är smått desperat och vill bara bli av med mitt hår. Det mesta måste ju vara bättre än det här? Jag hatar mitt hår varje sekund just nu och får nästan panik över att ingen uppsättning fungerar.

Vad är det?

Jag håller alltid reda på min arbetstid själv och har ingen stämpelklocka. Allting är väldigt informellt på mitt jobb, på både gott och ont.

Flex. Timme kvittas mot timme. Jag går utan att skämmas och klipper mig, sen jobbar jag igen tiden. Inland har jag flow, då jobbar jag mer än jag ska och det hamnar på pluskontot i tid att nyttja vid behov.

Flex. Timme kvittas mot timme. Jag går utan att skämmas och klipper mig, sen jobbar jag igen tiden. Inland har jag flow, då jobbar jag mer än jag ska och det hamnar på pluskontot i tid att nyttja vid behov.
Det är bara att jag vill inte jobba på tid som är utanför ordinarie arbetstid.

Det är bara att jag vill inte jobba på tid som är utanför ordinarie arbetstid.
Fast på sätt och vis har du ju ingen ordinarie arbetstid om du håller reda på den själv och ingen står och säger att du ska vara på plats kl 8:00 och gå hem kl 17:00. I många yrken har man några lite längre dagar och några lite kortare dagar, dvs man jobbar inte exakt 8 timmar varje dag utan det är 40 timmar/vecka som är det viktiga. Jag har haft dagar på schemat som har varit 9,5 timmar långa, och vissa dagar bara 6,5 timmar. Riktigt praktiskt faktiskt när man vill boka in sådant som frisörbesök, hovslagare, läkartid, eller vad det nu kan vara.... :)

Fast på sätt och vis har du ju ingen ordinarie arbetstid om du håller reda på den själv och ingen står och säger att du ska vara på plats kl 8:00 och gå hem kl 17:00. I många yrken har man några lite längre dagar och några lite kortare dagar, dvs man jobbar inte exakt 8 timmar varje dag utan det är 40 timmar/vecka som är det viktiga. Jag har haft dagar på schemat som har varit 9,5 timmar långa, och vissa dagar bara 6,5 timmar. Riktigt praktiskt faktiskt när man vill boka in sådant som frisörbesök, hovslagare, läkartid, eller vad det nu kan vara.... :)
Jo. Jag ska vara på plats den tiden men bestämmer själv när jag tar rast eller lunch.

Sen pallar jag inte att jobba mer än 8 timmar. Även det tycker jag är gränsfall att orka med. Så bara tanken att jobba mer vissa dagar triggar tanken "skjut mig".

Så jag förstår inte kommentaren.
Det var en reflektion på det här:
Det var inte lätt att få en tid hos frisören. De har bara öppet under kontorstid när jag jobbar :meh:. Jag ringde två stycken och hos den första tog det bara tvärstopp. På andra stället försökte de i alla fall skaka fram en passande tid. På fredagar slutar jag tidigare men jag måste ändå fixa och trixa med arbetstiden för frisören slutar också tidigare på fredagar.
Jag tror att du skulle uppleva livet som enklare om du kunde hitta nåt sätt att släppa efter lite. Bli lite flexiblare, ha lite mindre kontrollbehov, slarva lite.

Jo. Jag ska vara på plats den tiden men bestämmer själv när jag tar rast eller lunch.

Sen pallar jag inte att jobba mer än 8 timmar. Även det tycker jag är gränsfall att orka med. Så bara tanken att jobba mer vissa dagar triggar tanken "skjut mig".

Menar du att du inte orkar jobba en kvart extra fyra dagar på en vecka för att i gengäld kunna sluta klockan 16 en dag och då gå till frisören?
Eller korta lunchen till 30 minuter två av dagarna?

Jag orkar inte förklara allt.
Och det behöver du ju inte såklart. Men då får du nog räkna med att folk tycker att det är svårt att förstå varför du inte kan justera dina arbetstider något lite, alternativt ta ett par obetalda timmars ledighet vid behov. Jag har ju bytt arbetsuppgifter under året som gått, och en av de absolut största fördelarna med att vara "kontorsnisse" är att kunna vara lite mer flexibel med tider. Självklart har jag möten och andra hållpunkter i mitt jobb nu också, men inte ALLS på samma sätt som förut. När jag jobbade direkt med barnen fanns det ju knappast möjlighet att arbeta in tid och gå hem tidigare.... Behålla barnen längre på förskolan en dag och skicka hem dem tidigare en annan..... Hade nog inte blivit så populärt med föräldrarna.... :D

Lägg tiden på att gå till en bra (!!) frisör och få råd om produkter som passar ditt hår. Viktigt med bra frisör och inte vem som helst som råkar ha sin salong närmst. Oavsett klippning, oavsett om du har långt, kort, mittemellan, lugg eller inte så är det viktigaste att håret ser friskt och välmående ut. Sen kan du ha nästan vilken frisyr som helst som du trivs med och de allra flesta kommer tycka att du har fint hår.

Lägg din energi på det istället och välj den klippning du trivs bäst med.

Lägg tiden på att gå till en bra (!!) frisör och få råd om produkter som passar ditt hår. Viktigt med bra frisör och inte vem som helst som råkar ha sin salong närmst. Oavsett klippning, oavsett om du har långt, kort, mittemellan, lugg eller inte så är det viktigaste att håret ser friskt och välmående ut. Sen kan du ha nästan vilken frisyr som helst som du trivs med och de allra flesta kommer tycka att du har fint hår.

Lägg din energi på det istället och välj den klippning du trivs bäst med.
Jag har jättebra hår!!! Det är tjock, friskt och helt i avsaknad av kluvna toppar. De produkter jag använder är naturliga och innehåller inte en massa skit. (Dyra är de också.) Jag vill inte använda produkter med läskiga keminalier i.

Det enda jag behöver är en fungerande jävla frisyr.

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 643
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 696
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 820
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar