Försök byta attityd till ridningen då. Tänk Vad skönt, nu ska jag ut i skogen med hästen igen, i stället för Jag har ingen motivation, vet inte vilken tränare jag ska välja.
För det mesta är det skönt att komma ut men jag saknar variation bland ridvägarna. Ofta rider jag en grusväg fram och tillbaka, med en lite slinga längst bort. Jag har försökt hitta lite andra vägar men inte hittat andra bra alternativ, om jag inte ska rida väldigt långt förstås. Just nu längtar jag efter att vi ska få stubbåkrar att rida på. Jag saknar ju ridhuskort för tillfället men vill inte köpa det riktigt än då jag tänkte mig ett sexmånaderskort så den får gärna räcka minst mars månad ut.

Jag ägnar 3 gånger i veckan till ridningen och min medryttarhäst kostar mig inga pengar. Däremot går jag gärna lite kurser ibland på min gamla ridskola 25 mil bort och så kan det bli lite strölektioner hemmavid. Dessa kostar så klart.
För mig är tiden den absolut största vinsten. Jag gick också runt med en inre stress ~ märker det såhär i efterhand!!! Det jag trodde var välgörande var istället pressade. Inte själva aktiviteten i sig självt, utan det jag inte hann. Du behöver inte svara på detta men fundera över (om du vill) om du skulle kunna använda tiden till något annat som du mår väl av.

Känn som sagt ingen press att svara på detta, ville bara ge dig ett annat perspektiv eftersom jag själv varit i sitsen trodde att ridningen lyfte mig.

Att rida 3 ggr/vecka kan vara rätt mycket om man redan är stressad. Kan du dra ner på antal gånger, eller skulle det inte funka för hästägaren då?
Jag vet inte riktigt hur det skulle funka men hästen skulle nog få mindre motion. Nu är det oftast bara jag som rider honom, d.v.s. han rids 3 gånger i veckan och mindre än så ska han nog inte gå. Ägaren rider ibland men det är verkligen inte mycket. (Bushästen bockade av henne på terrängträningen förra veckan :D) Vi har i dagsläget ett väl fungerande samarbete och trivs med varann och upplägget kring hästen.

• Gilla
Reactions: Sar
För det mesta är det skönt att komma ut men jag saknar variation bland ridvägarna. Ofta rider jag en grusväg fram och tillbaka, med en lite slinga längst bort. Jag har försökt hitta lite andra vägar men inte hittat andra bra alternativ, om jag inte ska rida väldigt långt förstås. Just nu längtar jag efter att vi ska få stubbåkrar att rida på. Jag saknar ju ridhuskort för tillfället men vill inte köpa det riktigt än då jag tänkte mig ett sexmånaderskort så den får gärna räcka minst mars månad ut.
Har du tillgång till gröna kartan?

För mig är tiden den absolut största vinsten. Jag gick också runt med en inre stress ~ märker det såhär i efterhand!!! Det jag trodde var välgörande var istället pressade. Inte själva aktiviteten i sig självt, utan det jag inte hann. Du behöver inte svara på detta men fundera över (om du vill) om du skulle kunna använda tiden till något annat som du mår väl av.

Känn som sagt ingen press att svara på detta, ville bara ge dig ett annat perspektiv eftersom jag själv varit i sitsen trodde att ridningen lyfte mig.
Jag har väl typ tänkt tanken att lägga ridningen på hyllan när hästen gått bort. Han är 25 år och har dåliga tänder. Förvisso är han pigg och fräsch nu men det där kan vända när han tappar fler tänder. Vi vet inte hur länge det håller. Så jag hänger väl också kvar för hästens skull. Jag tycker om honom och vet att dagarna är räknade.

Nej, det har jag inte. Vad innehåller den?
Den verkar heta terrängkartan numer ser jag. Den visar alltifrån stigar (naturligtvis inte alla djurstigar, det är ju omöjligt) till större vägar. Med hjälp av den kan du alltså också se om det finns en stig en liten bit in i skogen från nämnda grusväg som kanske leder till en annan väg osv. Är det inte blött, stup och liknande kan du ju ta dig till den offentliga road. Otroligt bra karta när man tränar distansridning :D

Den verkar heta terrängkartan numer ser jag. Den visar alltifrån stigar (naturligtvis inte alla djurstigar, det är ju omöjligt) till större vägar. Med hjälp av den kan du alltså också se om det finns en stig en liten bit in i skogen från nämnda grusväg som kanske leder till en annan väg osv. Är det inte blött, stup och liknande kan du ju ta dig till den offentliga road. Otroligt bra karta när man tränar distansridning :D
Den har jag. Håller med om att den är väldigt bra :) !

Det var inte lätt att få en tid hos frisören. De har bara öppet under kontorstid när jag jobbar :meh:. Jag ringde två stycken och hos den första tog det bara tvärstopp. På andra stället försökte de i alla fall skaka fram en passande tid. På fredagar slutar jag tidigare men jag måste ändå fixa och trixa med arbetstiden för frisören slutar också tidigare på fredagar. Gah! Varför ska det vara så besvärligt??? Nu fick jag en tid 8 september. Hur ska jag stå ut till dess? Jag hatar mitt hår. Varje jävla minut.

Det känns som om jag bor i ett u-land gällande tillgänglighet.

Det var inte lätt att få en tid hos frisören. De har bara öppet under kontorstid när jag jobbar :meh:. Jag ringde två stycken och hos den första tog det bara tvärstopp. På andra stället försökte de i alla fall skaka fram en passande tid. På fredagar slutar jag tidigare men jag måste ändå fixa och trixa med arbetstiden för frisören slutar också tidigare på fredagar. Gah! Varför ska det vara så besvärligt??? Nu fick jag en tid 8 september. Hur ska jag stå ut till dess? Jag hatar mitt hår. Varje jävla minut.

Det känns som om jag bor i ett u-land gällande tillgänglighet.

Det verkar snarare vara ditt jobb som är väldigt oflexibelt. Jag flexar alltid för att gå till frisören, vårdcentralen och så vidare. Har aldrig varit några problem.

Det verkar snarare vara ditt jobb som är väldigt oflexibelt. Jag flexar alltid för att gå till frisören, vårdcentralen och så vidare. Har aldrig varit några problem.
Jag får trixa med arbetstiden men tycker det är skitjobbigt. Antingen måste jag börja tidigare och då är jag trött eller så måste jag jobba senare på kvällen och det vill jag inte heller. Jag vill inte tänka på jobbet efter 17.

Jag får trixa med arbetstiden men tycker det är skitjobbigt. Antingen måste jag börja tidigare och då är jag trött eller så måste jag jobba senare på kvällen och det vill jag inte heller. Jag vill inte tänka på jobbet efter 17.
Men du måste väl inte ta igen det samma dag? Kan du inte jobba extra en halvtimme/dag tills du har jobbat igen tiden? Börja en kvart tidigare och sluta en kvart tidigare. Det märks ju knappt....

Säger hon som har jobbat 6 timmars övertid de senaste två veckorna.... Det var en lite hektisk start på terminen!

Så får de flesta av oss göra; kompa, flexa eller ta obetalt ledigt. Jag försöker jobba in lite komp då och då, en halvtimma här och där, så det finns att ta av längre fram.

Fast det tillhör ju livet.
Förstår att frisörer inte vill jobba dygnet runt de heller.
Jag ringde en tredje (den som klippte mig sist) och hon kunde klippa mig på söndag. Jag är smått desperat och vill bara bli av med mitt hår. Det mesta måste ju vara bättre än det här? Jag hatar mitt hår varje sekund just nu och får nästan panik över att ingen uppsättning fungerar.
Kan du inte be om att få ha ett flexkonto?
Vad är det?

Jag håller alltid reda på min arbetstid själv och har ingen stämpelklocka. Allting är väldigt informellt på mitt jobb, på både gott och ont.

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 643
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 696
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 820
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar