Det är klart att det inte är enkelt men det kanske är värt att tänka på mer än en gång. Med tanke på alla trådar du har skapat om huset här på senare tid låter det mer som en mardröm. Kanske är du inte i tillräckligt gott skick just idag för att bo där på heltid?Samtidigt är det här jag har mina drömmar. Förvisso finns ju stället kvar till senare, men valet är inte helt enkelt.
Det låter ju mest som att du behöver lära dig att blunda, släppa lite perfektionism osv för att klara av det som det ser ut nu. Jag hade blivit tokig på den långa listan du presenterade i någon tråd. Det finns en hel del att pyssla med i mitt hus. Nu har vi förvisso släckt de akuta bränderna vad vi vet men hade jag listat allt sådär hade jag varit i samma skick som du är i nu. Du skulle se mitt kök iom att vi satte in mekanisk ventilation och har rör överallt har vi (snickaren) byggt in dem med gips som ännu inte är målat. Nya köksskåp fick vi ta också iom att de gamla revs ner. Vi ska ha luckor till köksskåpen men vi vill ju byta alla samtidigt och då måste vi ha pengar till renoveringen. Köket var hemskt innan, nu är det fruktansvärt och halvgjorda jobb här och där. Och vet du vad? Det får vara så. Jag har sagt att i de rummen som är nyrenoverade ska de målas när målaren kommer loss. Resten (inkl köket) skiter vi i tills vi vet hur mycket pengar vi har att röra oss med och våra hantverkare har tid att fixa. Det är en ren trivselgrej precis som trädgård och liknande. Inte snyggt men vi dör inte av det. Jag var lite perfektionist innan på vissa delar men det med huset och alla renoveringar har jag tvingats släppa, annars hade jag inte kunnat bo här.
Tids nog kan man lära sig att blunda. Låt bli att titta. Få in veden om det inte är klart bara så du överlever vintern.