Hår-tråden

Är Matrix schampo/balsam bra? Jag har velat testa dem så länge, men de är såå dyra.. Ska till USA i sommar och funderar på om det är värt att dra hem hårprodukter :)

Jag tycker inte de är något speciellt med Matrix, alltså för de pengarna kan man få bättre produkter med mer "wow" effekt dvs att du får ut mer av produkterna :)

Vill inte göra reklam men på Lyko kan man hitta Matrix för lite billigare än vad de är i butik. Sen är de väl ändå inte billiga, direkt..;)

Är Matrix schampo/balsam bra? Jag har velat testa dem så länge, men de är såå dyra.. Ska till USA i sommar och funderar på om det är värt att dra hem hårprodukter :)

Matrix är väl inte så dyrt?

Lyko har ofta specialpris på stora duo-pack av diverse märken. Man kommer ner på riktigt vettiga literpriser.
Och det går ju inte att jämföra med vanligt billigt schampo som oftast inte är i närheten av att vara så drygt.

kl (eller behöver man skriva så på nya buke..?)

Jag var hos frissan för ett tag sen och hon märkte, som jag märkt, att min hårbotten är ganska irriterad. Inte mjäll eller så, bara torr och känslig. Det innebär att jag tydligen inte bör använda alltför kemiska/parfymerade hårprodukter. Hon rekommenderade Shu Uemuras cleansing oil schampoo som jag köpt och gillar jättemycket, och balsam/inpackning har jag mest i topparna, men jag glömde fråga om stylingprodukter.

Så, har ni tips på någon volymprodukt som är snäll mot hårbotten? Brukar köra Batiste xxl torrschampo och håret på värmespolar annars, blir jättefint, men har märkt att hårbottnen inte gillar det riktigt.. Har blont, långt, och många men tunna hårstrån, dvs håret blir lätt "tungt"!

kl (eller behöver man skriva så på nya buke..?)

Jag var hos frissan för ett tag sen och hon märkte, som jag märkt, att min hårbotten är ganska irriterad. Inte mjäll eller så, bara torr och känslig. Det innebär att jag tydligen inte bör använda alltför kemiska/parfymerade hårprodukter. Hon rekommenderade Shu Uemuras cleansing oil schampoo som jag köpt och gillar jättemycket, och balsam/inpackning har jag mest i topparna, men jag glömde fråga om stylingprodukter.

Så, har ni tips på någon volymprodukt som är snäll mot hårbotten? Brukar köra Batiste xxl torrschampo och håret på värmespolar annars, blir jättefint, men har märkt att hårbottnen inte gillar det riktigt.. Har blont, långt, och många men tunna hårstrån, dvs håret blir lätt "tungt"!

Ja det vill jag också veta! Har eksemhårbotten bak i nacken så undviker att sätta saker just där, men hade ändå varit bra med nåt mild. Använder också batiste torrschampo och så dust it.

Är det någon som har tips på hur man får frisyrer att fortsätta vara som man gjort dem? :P

Jag har ganska långt hår och lockar det gärna, men trots diverse produkter tycker jag att lockarna trillar ut och försvinner efter typ 40 minuter...
Har vad jag förstår en rätt bra locktång, och jag tycker mig ha sett folk med längre hår som har jättefina lockar, så det känns som om det inte bara beror på att håret är långt/tungt.

Skulle köpa nytt balsam häromdagen men så hade de inte den jag har använt men då fick jag syn på att Schwarzkopf Gliss hade en ny sort som heter million gloss för torrt och glanslöst nordiskt hår. Blev extra nyfiken då det tydligen var för nordiskt hår :p så jag provade den idag.

Och gud vad den doftar gott :love: jag tycker att oftast så försvinner doften efter ett litet tag men jag kunde i en lång stund efter duschen fortfarande känna doften av den :love: Blir intressant att se om den ger håret extra lyster som den lovar.

Men hör ni, jag gapar när jag läser hur sällan ni borstar håret :eek: seriöst, jag måste borsta håret varje morgon för annars skulle det bli små skatbon överallt :o blir ju nyfiken, händer inte samma sak er?

Annars har jag beslutsångest, vid min födelsedag i vintras fick jag pengar för att kunna gå till frisören och färga håret - men jag vet inte riktigt vad jag vill göra med det!! :arghh: Mitt hår är nordiskt blont (eller råttfärgat om ni föredrar det :meh:) men ca en decimeter och lite mer vid topparna har jag slitet rött från en gammal färgning. Jag hade tänkt blondera mitt hår för längesen (då jag varit platinablond tidigare och tydligen passade det mig) men då var hälften av mitt hår rött fortfarande så frisören avrådde från det. Så nu har jag tålmodigt växt ut det och nu tänker jag att det är så lite kvar att det kanske inte skulle göra något? Men jag vill inte klippa bort allt det röda ändå. Ska jag våga? :nailbiting:

@Asko Mitt hår når mig till under rumpan och jag borstar det max 2ggr/veckan.. Har det uppsatt i en knut på huvudet, i hästsvans eller fläta under dagarna.. på nätterna har jag det utsläppt och liksom lägger det ovanför kudden när jag lagt mig ner.. :p Inga problem för mig, inga skatbon här inte :)

@WS6 :eek::eek: Om jag har håret i en fläta under natten så är det visserligen bara rufsigt men utsläppt hår ... i'm impressed! :bow:

Jag har nog hittat en till biverkan till att jag verkar inte kunna sova stilla om nätterna :angel:

@Asko mitt hår är med uppsatt 99% av tiden.. Har inte sovit med håret utsläppt på säkert 15år. Har jag håret utsläppt under dagen blir underhåret ganska tovigt, men då har jag det i knut till det är dags att tvättas..
Dock BORSTAR jag faktiskt aldrig mitt hår, utan kammar det med gles kam, men det spelar nog mindre roll för frågan tänker jag ;)

@Asko mitt hår är med uppsatt 99% av tiden.. Har inte sovit med håret utsläppt på säkert 15år. Har jag håret utsläppt under dagen blir underhåret ganska tovigt, men då har jag det i knut till det är dags att tvättas..
Dock BORSTAR jag faktiskt aldrig mitt hår, utan kammar det med gles kam, men det spelar nog mindre roll för frågan tänker jag ;)

Det där med att underhåret tovar sig har jag också problem med. Har verkligen ingen aning om vad man gör åt det - förutom att sätta upp håret. Tips någon?

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 198
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka