Hår-tråden

Jag fick extrem klåda i hårbotten, det visade sig vara nå slags eksem. Fick utskrivet olja att smörja in i hårbotten (sitter med det i nacken nu) googlade runt lite och såg att det kunde lindras av gluten/mjölkfri kost vilket det också har gjort.

Jag skulle kolla upp det om jag vore du, jag hade bara lite i början, sen blev det stora skorpor som flagade av :crazy:

då kan det alltså kanske vara eksem... För det kliar som satan på vissa ställen som fläckvis, och då går de tinte alltid o sluta helt... Även vid nacken och pannan/tinningarna kan bli jätteöm i hårbotten också. Då får jag försöka få en tid på VC, är ju satans irriterande och vill inte behöva tvätta håret och torka ut hårbotten med schampo varje dag :s

Har du testat balsam metoden på ditt lockiga hår?
Blondspray ska du akta dig för, det sliter enormt på håret då det aldrig slutar"verka" utan fortsätter bleka under lång tid.

Försökte börja en gång, men håret var jämt så flottigt och sen flyttade jag till Tyskland som hästskötare och gav upp det projektet... Har någon här i tråden provat på det?

Oj, det visste jag inte! Tack för upplysningen!

Jag har kört mb i flera år, har visserligen bara lite självfall, men mitt hår mår så mycket bättre av det, minskar ned på tovor och frizz rejält.
Använder Garants Såklart balsam som tvättbalsam och Garniers Strength and Shine som vårdande i längderna.

10311278_233045813556895_2106817585_n.jpg

Klippt lugg.

Jag har kört mb i flera år, har visserligen bara lite självfall, men mitt hår mår så mycket bättre av det, minskar ned på tovor och frizz rejält.
Använder Garants Såklart balsam som tvättbalsam och Garniers Strength and Shine som vårdande i längderna.
Samma här. Körde också Garniers som vårdande, men så kom jag på att de kör massor av djurförsök på L'oreal som tillverkar Garnier, så numera är det Jessicurl som gäller för mig.

@SoffiProppi "Rensade" du verkligen håret ordentligt innan du började med BM? För jag har kört i flera år utan att få flottigt hår, men har jag i nåt man inte ska ha så märks det att håret blir äckligt direkt.

Försökte börja en gång, men håret var jämt så flottigt och sen flyttade jag till Tyskland som hästskötare och gav upp det projektet... Har någon här i tråden provat på det?

Oj, det visste jag inte! Tack för upplysningen!
Jag har också kört BM, fast jag har rakt hår så det var inte för att framhäva lockar ;). Första vevan blev riktigt dåligt.... flottigt hela tiden... Men sen tvättade jag ur det igen och började använda coops balsam som tvättbalsam. då blev det riktigt bra! :) så antingen behövde du tvätta ur det ännu meer, kanske till och med flera schampooneringar, eller så hade du ett tvättbalsam som inte riktigt fungerade bra på din hårbotten. Mitt första "tvättbalsam! var ett mer vårdande, vet inte om det kanske var därför.

Min naturliga hårfärg, som jag hade i 22 år. Helt orört. Här är det lite lockat.

b4e70180db34f1f0157e779118425615_zps9eaaeb96.jpg

Här är färgen jag har nu. Har lockat det med sugrör!!! Det ni! Är inte förtjust i värme i håret, så testar mycket "alternativa metoder".

d36ba8c46317d3e2a06b5af02cb9e5ea_zps593ed977.jpg

Har lockat det med sugrör!!! Det ni! Är inte förtjust i värme i håret, så testar mycket "alternativa metoder".

Vad spännade, har inte hört talas om den metoden förut, väldigt fina lockar, du har inte en länk till en tutorial?

Min favorit när det gäller värmefria lockar är cocoon curls
Det tar lite tid att göra, mitt hår som är rätt långt och tjockt brukar det ta ca en timme att göra, men för mig är de värt det, har aldrig värme i håret.
Håller flera dagar och ger härliga lockar i mitt annars bara lätt vågiga hår.

405155_10150680375244011_818339576_n.jpg

Så här ser mitt hår it i vanliga fall så ni har nåt att jämnföra med.
300906_10151489686844011_1094552540_n.jpg

Tack! :)
Den ser ut att vara bra mycket snabbare än min variant, önskar att jag hade lite sugrör hemma så jag kunde testa på en gång.
Ske se om jag kan införskaffa det snart så återkommer jag med resultat, tänkte testa den här varienten den här gången idag när jag tvättat håret, rag curls
och jag rekommenderar verkligen att titta på fler av hennes tutorials, hon är så härligt och duktig på långt hår och om man vill ha mer tips för att man försöker vara lite mer försiktig för att man sparar ut håret som jag. :)

Jag har blivit tillsagd att jag ska sätta på mig en snygg klänning och packa en väska med lite extrakläder inför nästa helg. Ingen mer info, eller ja, jag förstår ju att vi ska gå ut och äta på något fint ställe, men vete tusan vad som är planerat. Får nu tillfälle att använda min nya svarta klänning, men hur ska man ha håret? Jag brukar ju bara ha det i hästsvans eller slarvig knut. :eek: Ska man göra lite vågor och ha det utsläppt eller uppsatt på något snyggt vis till den här klänningen?

1_zps405f950f.jpg

Eftersom klänningen är så fin så tycker jag det är den som ska få stå i centrum och så kör du med en lite enklare frisyr.
Jag tycker absolut du kan ha hästsvans men du kan ju piffa till den lite :)

Lite inspo:

namnlost-1_537c66649606ee4e32925d41.jpg

HJÄLP!

Jag var hos frisören häromdagen och jag vet inte hur hen lyckades ställa till det så, men vad ska jag göra nu?!

Bad alltså om färgning, jag hade en urtvättad brunröd nyans med ljusare toppar och lite utväxt av min naturliga (som är mörkblond). Jag ville få bort så mkt rött och guld som möjligt och bad om en grundfärg så nära som denna som det gick:
20140619-220624.jpg

samt att jag ville ljusa upp längder och hamna nånstans mellan bilden ovan och denna:
20140619-220616.jpg

Nu ser mitt hår ut såhär, i stora drag:
20140619-220519.jpg

Ger man frisören en ny chans eller är det bättre att söka sig till någon annan som förhoppningsvis är lite mer...kompetent? :arghh:

@Nenii Gå tillbaka eller ring och prata med dom. Jag skulle nog inte vilja gå till samma frisör men en kund som är missnöjd brukar få komma till den bästa i salongen :)

@Nenii Jag tycker du kan gå tillbaka och säga att du blev missnöjd, många gånger brukar salongen vilja "rätta till" det för att inte ha missnöjda kunder.

Hade du med dig de bilderna och visade? Jag tänker på att du skriver att du ville "ljusa upp längder". På nedre bilden ser det ut som balayage, vilket ju är en lite annan teknik än vanliga slingor. Så där tänker jag att det kan vara missförstånd/kommunikationsmiss mellan dig och frisören, inte nödvändigtvis att hen är en dålig frisör.

Det är svårt det där med att få rätt färg, men visade du de bilderna för frisören och fick den färgen du har nu, så har du absolut underlag för att vara en "besvärlig kund" som är missnöjd.

Ja, jag hade med mig exakt de här två bilderna som frisören tittade på. Att nyanser kan slå fel kan jag i viss mån köpa men om jag bortser från det så är ju slingorna helt felplacerade och... Fel?

Jag var hos "den bästa" på salongen, det är ägaren+en elev som jobbar där så det är svårt att få nån annan att korrigera än just tjejen som gjorde den här färgningen :(

Får fundera över helgen på hur jag ska göra, just nu har jag mest lust att raka av allt hår så jag slipper se eländet.

Kul med en hårtråd!
Håller på spara ut mitt nu, det är rätt slitet dock så skulle behöva klippa igenom det.
Men är sugen på att färga det, vet inte riktigt i vilken färg bara. Lite sugen på rött men frågan är om man passar i det, vad tror ni?
140337414315.jpg

1098282_10201012401506327_617556328_n.jpg

då kan det alltså kanske vara eksem... För det kliar som satan på vissa ställen som fläckvis, och då går de tinte alltid o sluta helt... Även vid nacken och pannan/tinningarna kan bli jätteöm i hårbotten också. Då får jag försöka få en tid på VC, är ju satans irriterande och vill inte behöva tvätta håret och torka ut hårbotten med schampo varje dag :s

Hur går det med kliandet @fridaxi ? :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 198
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka