Hår-tråden

Skulle köpa nytt balsam häromdagen men så hade de inte den jag har använt men då fick jag syn på att Schwarzkopf Gliss hade en ny sort som heter million gloss för torrt och glanslöst nordiskt hår. Blev extra nyfiken då det tydligen var för nordiskt hår :p så jag provade den idag.

Och gud vad den doftar gott :love: jag tycker att oftast så försvinner doften efter ett litet tag men jag kunde i en lång stund efter duschen fortfarande känna doften av den :love: Blir intressant att se om den ger håret extra lyster som den lovar.

Men hör ni, jag gapar när jag läser hur sällan ni borstar håret :eek: seriöst, jag måste borsta håret varje morgon för annars skulle det bli små skatbon överallt :o blir ju nyfiken, händer inte samma sak er?

Annars har jag beslutsångest, vid min födelsedag i vintras fick jag pengar för att kunna gå till frisören och färga håret - men jag vet inte riktigt vad jag vill göra med det!! :arghh: Mitt hår är nordiskt blont (eller råttfärgat om ni föredrar det :meh:) men ca en decimeter och lite mer vid topparna har jag slitet rött från en gammal färgning. Jag hade tänkt blondera mitt hår för längesen (då jag varit platinablond tidigare och tydligen passade det mig) men då var hälften av mitt hår rött fortfarande så frisören avrådde från det. Så nu har jag tålmodigt växt ut det och nu tänker jag att det är så lite kvar att det kanske inte skulle göra något? Men jag vill inte klippa bort allt det röda ändå. Ska jag våga? :nailbiting:

Jag skiter i om mitt hår blir tovigt, för det är typ "otovigt" de första två minutrarna efter att jag borstat det :cautious: Borstar det nog i snitt en gång i veckan.

Så var det färgat också - en förpackning räckte för en gångs skull :eek:

dsc_0798_535ffeede087c320552262eb.jpg

@LindgrenV fint!!

Går själv lite i valet och kvalet om jag skall börja färga igen... Problemet var att det var sån kort period det var "rätt" färg då jag tonade det...

Jag tyckte mitt tidigare schampo och balsam börjat kännas konstigt i håret (Tigi Bed Head) så nu köpte jag nytt. Gav mig på Macadamia eftersom jag är så himla nöjd med inpackningen jag har därifrån. Och jäklar - I :love: it!

Jag har provat några olika frisörschampon de senaste 10 åren men detta var helt outstanding!
(Tur det för jag köpte 1 liters dunkar av både schampo och balsam, hade varit jobbigt om jag inte gillat det :angel:)

Åh, jag har också varit sugen på Macadamia! Jag ska till USA i sommar, vet någon om det finns att köpa där också (till en billigare peng än här i Sverige då alltså)? ;)

@cherie det borde ju finnas! Sen hur mkt billigare det är mot webbshop är ju frågan.
Jag beställer alltid största förpackningen och sådana duo-pack, då blir literpriset rätt billigt även från Lyko (som ofta har rabatter).

Nu hoppar jag lite fräckt rakt in i denna tråden, men jag behöver hjääälp! Jag har typ världens jobbigaste hår, frizz blandat med vågor blandat med korkskruvar blandat med dreadlocks... Får helt sjuka tovor men kan inte borsta ut det då det bara resulterar med ett enda stort affro.

Någon som har tips på mirakelmedel som dämpar frizz, gör håret lent (så som alla med rakt fint hår har? :() och inte resulterar i en enda dreadlock efter att man sovit på det? :D

Och färg!

Jag har aldrig färgat mitt hår, men tycker att det blir mörkare och mörkare. Brukar blekas mycket på sommaren men då jag numera jobbar 24/7 under sommrarna så händer inte mycket på den "naturliga" vägen sas. Hur färgar man det blondare så att det ser naturligt och solblekt ut? Blondspray? Frisör? Silverschampoo? Jag kan inget om sånt här! :angel:

Här är ett lysande exempel på lockar jag kan få, lite fint skruvade där nere men är sen som rör hela vägen in till hårbottnen, dessa utvecklar sig senare till dreadslocks...
image_5_53679553ddf2b36c9b347a7c.jpg

image_6_53679552e087c31e55f9b900.jpg

Här ser man hur mörkt underhåret och "utväxten" är :(
image_8_5367954e2a6b22b895c78413.jpg

Och här är då frizzzz, vågor, frizzzzzzzzzzzz och korkskruv
image_7_5367954ce087c32e44c4d79d.jpg

image_9_5367954fddf2b37e02dcc14b.jpg

Ursäkta min rödbrända hud, Barcelona var soligare än vi räknade med :angel:

Nu hoppar jag lite fräckt rakt in i denna tråden, men jag behöver hjääälp! Jag har typ världens jobbigaste hår, frizz blandat med vågor blandat med korkskruvar blandat med dreadlocks... Får helt sjuka tovor men kan inte borsta ut det då det bara resulterar med ett enda stort affro.

Någon som har tips på mirakelmedel som dämpar frizz, gör håret lent (så som alla med rakt fint hår har? :() och inte resulterar i en enda dreadlock efter att man sovit på det? :D

Och färg!

Jag har aldrig färgat mitt hår, men tycker att det blir mörkare och mörkare. Brukar blekas mycket på sommaren men då jag numera jobbar 24/7 under sommrarna så händer inte mycket på den "naturliga" vägen sas. Hur färgar man det blondare så att det ser naturligt och solblekt ut? Blondspray? Frisör? Silverschampoo? Jag kan inget om sånt här! :angel:

Här är ett lysande exempel på lockar jag kan få, lite fint skruvade där nere men är sen som rör hela vägen in till hårbottnen, dessa utvecklar sig senare till dreadslocks...
image_5_53679553ddf2b36c9b347a7c.jpg

image_6_53679552e087c31e55f9b900.jpg

Här ser man hur mörkt underhåret och "utväxten" är :(
image_8_5367954e2a6b22b895c78413.jpg

Och här är då frizzzz, vågor, frizzzzzzzzzzzz och korkskruv
image_7_5367954ce087c32e44c4d79d.jpg

image_9_5367954fddf2b37e02dcc14b.jpg

Ursäkta min rödbrända hud, Barcelona var soligare än vi räknade med :angel:

Har du testat balsam metoden på ditt lockiga hår?
Blondspray ska du akta dig för, det sliter enormt på håret då det aldrig slutar"verka" utan fortsätter bleka under lång tid.

Passar på o frågar här i tråden om det är någon som vet....
Min hårbotten kan klia så otroligt mycket ibland men jag vet itne varför. Den är lite torr, för man kan se lite vita prickar ibland när man kolla rnogrannt... :o Samtidigt är det när det är nytvättat med schampoo som det kliar som minst, och mer desto längre tid från tvätt det går.
Känns som om det var för att hårbottnen var torr, borde et klia mera när det är nytvättat?
inte löss, och det är inte mycket mjälligt.

kl* ska på en rätt så formell tillställning i morgon i stadshuset.:eek:
Nån som har nått förslag på vad man kan göra med långt, vågigt hår och tungt som i vanliga fall lever sitt eget liv för att se lite mer presentabel ut?

klädsel kavaj och klänning, tror jag:angel:

@emlem Gör en liten inbakad fläta i "luggen" och någon snygg form av hästsvans/uppsättning?
Eller en fläta modell lös på sidan över axeln?

Jag har lååångt relativt rakt hår, jag brukar ha en stram hästsvans och beroende på hur håret är för dagen låta det vara eller fläta det, när jag ska vara "snyggare" :)
Annars har jag oftast en boll på huvet bara! :p

@SoffiProppi
Jag har precis samma problem!!! Vårt hår ser typ likadant ut bakifrån och det är rent värdelöst att sova med det. Har tyvärr inget mirakelmedel, men jag lider med dig! :D

Passar på o frågar här i tråden om det är någon som vet....
Min hårbotten kan klia så otroligt mycket ibland men jag vet itne varför. Den är lite torr, för man kan se lite vita prickar ibland när man kolla rnogrannt... :o Samtidigt är det när det är nytvättat med schampoo som det kliar som minst, och mer desto längre tid från tvätt det går.
Känns som om det var för att hårbottnen var torr, borde et klia mera när det är nytvättat?
inte löss, och det är inte mycket mjälligt.

Jag fick extrem klåda i hårbotten, det visade sig vara nå slags eksem. Fick utskrivet olja att smörja in i hårbotten (sitter med det i nacken nu) googlade runt lite och såg att det kunde lindras av gluten/mjölkfri kost vilket det också har gjort.

Jag skulle kolla upp det om jag vore du, jag hade bara lite i början, sen blev det stora skorpor som flagade av :crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 198
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka