Hår-tråden

Jo, det finns lila färg kvar :D kanske får försöka i helgen igen... trivdes dock inte så bra i lila hår så får nog späda massor...
Ja var noga med att ta pyttelite lila och massor balsam! Kanske är bra att testa på någon slinga innan du lägger i hela håret också?
Lila tar lätt över och jag upplever att det behöver spädas betydligt mer än tex rosa om man inte vill ha stark färg.

@pepp Tänk också på att om du vill bleka håret framöver så kan redan färgat hår bli en heeeelt annan färg.. Jag hade knall-lila hår för något år sen, provblekte och färgade en slinga lila först för att kolla av färgen, när jag sen blekte hela håret blev den lila slingan grön.. :rofl:
Du kanske redan visste, men bra att tänka på tänkte jag! :D

Vad är det för fel på mitt hår egentligen? Strax före jul så lade min frisör på en färg över min blekning. Jag ville ha tillbaka min vanliga hårfärg som är cendré. Eftersom jag ogillar röda toner i håret så skulle hon lägga in en askig nyans. Risken på blonderat hår var dock att det skulle bli grönt, så hon ville lägga en lite mörkare nyans än min egen för att dämpa det. Resultatet blev konstigt nog ändå mörkt rödbrunt. Frisören såg rätt förvånad ut och jag var ganska missnöjd - men tänkte att det nog växer ut igen.

Färgen fäste ganska dåligt i längderna och där det släppte blev håret ännu mer rött. Jag hittade en mörkblond toning som dämpade det ganska bra även om den blev lite mörk. Igår bestämde jag mig för att lägga i en färg istället eftersom jag hade tvättat ut toningen. Jag valde Mood askblond 5 för att försäkra mig om att det inte skulle dra åt rött. Resultatet blev dock att jag har exakt samma rödbruna färg som när jag klev ut från frisören strax före jul! :arghh:

Varför blir mitt hår rött av askiga toner? Hur fasen ska jag bete mig för att få bort det rödaktiga. Är det någon som kan tipsa om en superduperaskig färg som skulle kunna funka? Det är inte hela världen om håret blir mörkare, bara jag får bort de röda tonerna, som snart driver mig till vansinne.

Någon här inne som använder living proof? Blir inte klok på det market, sager att det är siliconfritt men när jag laser på vissa produkter så innehåller det saker som slutar på cone bla. Blev sugen att prova efter en kompis lånat mig hennes straghtning spray och fasiken vad bra!

Vad är det för fel på mitt hår egentligen? Strax före jul så lade min frisör på en färg över min blekning. Jag ville ha tillbaka min vanliga hårfärg som är cendré. Eftersom jag ogillar röda toner i håret så skulle hon lägga in en askig nyans. Risken på blonderat hår var dock att det skulle bli grönt, så hon ville lägga en lite mörkare nyans än min egen för att dämpa det. Resultatet blev konstigt nog ändå mörkt rödbrunt. Frisören såg rätt förvånad ut och jag var ganska missnöjd - men tänkte att det nog växer ut igen.

Färgen fäste ganska dåligt i längderna och där det släppte blev håret ännu mer rött. Jag hittade en mörkblond toning som dämpade det ganska bra även om den blev lite mörk. Igår bestämde jag mig för att lägga i en färg istället eftersom jag hade tvättat ut toningen. Jag valde Mood askblond 5 för att försäkra mig om att det inte skulle dra åt rött. Resultatet blev dock att jag har exakt samma rödbruna färg som när jag klev ut från frisören strax före jul! :arghh:

Varför blir mitt hår rött av askiga toner? Hur fasen ska jag bete mig för att få bort det rödaktiga. Är det någon som kan tipsa om en superduperaskig färg som skulle kunna funka? Det är inte hela världen om håret blir mörkare, bara jag får bort de röda tonerna, som snart driver mig till vansinne.

Så blir mitt hår också. Har i princip gett upp kalla färger, för till och med när frisören la en silvergrå ton så blev mitt hår guldfärgat :rage: Hen var i lätt chock. Det enda som funkat något sånär för mig är Goldwells silverschampoo och balsam samt göra inpackningar med lila ton.

Så blir mitt hår också. Har i princip gett upp kalla färger, för till och med när frisören la en silvergrå ton så blev mitt hår guldfärgat :rage: Hen var i lätt chock. Det enda som funkat något sånär för mig är Goldwells silverschampoo och balsam samt göra inpackningar med lila ton.

Funderar på om en liter grön färg kan hjälpa. :D

Superirriterande. Jag vill ha kalla toner, eftersom det börjar bli grått i botten. Det sista jag vill är att ha det pateto-färgat för att desperat skyla över grått. En snygg övergång däremot, det hade varit läckert.

Tycker inte mitt hår. Kallt i botten, och rågblott i topparna. Guldgult. Jamentacksåhemsktmycket :(

Vad använder ni för hårfön?

Jag var hos frisören härom veckan och blev så nöjd!
När hon skulle föna la hon i värmeskydd bara, fönade, drog fingrarna genom håret bara och det blev så fint! Inte lockigt, torrt och frissigt som när jag fönar det.
Hon förklarade då att det var en keramisk(?) hårfön som inte drog ur all fukt ur håret?
Har googlat men hittar inget bra och hon är på semester nu så frågar här, vart kan man köpa en sån och hur dyr ska jag köpa? Kan ni rekommendera en fön?
Lägger hellre några tusen en gång på en riktigt bra än köper nått billigare som inte håller måttet.

Jag vill göra om håret, tror jag. Jag älskar mitt lila hår men jag behöver förändring. Frågan är bara till vad? Rosa? Koppar? Rött? Lila igen?

Jag har samma problem :crazy:
Vad använder du för inpackning med lila ton?

Jag har samma problem :crazy:
Vad använder du för inpackning med lila ton?

Hmm, nu är det över ett år sedan jag gav upp de kalla tonerna för gott (för den här gången :sneaky: ) så minnet sviker. Sista inpackningen var i alla fall Revlons Nutri Color Creme 1002, som frisören tipsade om där när det silvriga blev till guld.

Vill dock minnas att jag hade en från Goldwell gången därinnan — ja, jag får mina ryck med några års intervall :D — som funkade bättre på just mitt hår.

Hmm, nu är det över ett år sedan jag gav upp de kalla tonerna för gott (för den här gången :sneaky: ) så minnet sviker. Sista inpackningen var i alla fall Revlons Nutri Color Creme 1002, som frisören tipsade om där när det silvriga blev till guld.

Vill dock minnas att jag hade en från Goldwell gången därinnan — ja, jag får mina ryck med några års intervall :D — som funkade bättre på just mitt hår.

Revlons funkar inte alls på mig... :cautious:

Revlons funkar inte alls på mig... :cautious:

Näe, alltså jag var väl inte jätteimpad heller. Det tog udden av det guldiga men that's it.

Dock vet jag inte om det är preparatens fel eller min hårförbannelses fel O_o Som frisören uttryckte det efter hardcore-silver-behandlingen som blev till guld: "Det här borde inte vara möjligt".

Jag har gjort lite efterforskningar nu. Det verkar som om de flesta askfärger numera har en blå bas istället för grön bas för att ge en kallare ton. Blått dämpar ju gult medan grönt dämpar rött. Är de röda skiftningar som man ser i håret mer röda än gula/guldiga så kommer de därmed inte att försvinna hur mycket silverschampo och askfärger (på blå bas) man än har. Det måste alltså in en grön bas i färgningen för att få bort det röda.

Jag har gjort lite efterforskningar nu. Det verkar som om de flesta askfärger numera har en blå bas istället för grön bas för att ge en kallare ton. Blått dämpar ju gult medan grönt dämpar rött. Är de röda skiftningar som man ser i håret mer röda än gula/guldiga så kommer de därmed inte att försvinna hur mycket silverschampo och askfärger (på blå bas) man än har. Det måste alltså in en grön bas i färgningen för att få bort det röda.

Exakt det här brukar min frisör prata om. Och hur svårt det kan vara att få till kemin helt rätt, för många hår har skiftningar/slingor som kan dra både mot rött och gult, vilket gör att vilken nyansering du än lägger på så kommer vissa slingor upplevas "fel".

Hej tråd! Om två veckor ska jag vara hårmodell. Har ingen som helst aning om vad de kommer hitta på med mitt barr men eftersom det är ofärgat (med undantag några utväxta blonda slingor från förra sommaren) så tror jag att de kommer färga mitt hår. Jag har blekt slingor några ggr men aldrig i mitt 29-åriga liv haft färg i håret. Händer det nåt med håret när man färgar? Kan det bli torrare, fetare, tunnare etc? Bleks färg eller växer det ut? Hur gör man om man vill byta färg? (Går det att "färga över" sas?) Kan fråga frisörerna såklart men vill gärna veta lite innan :).

Hej tråd! Om två veckor ska jag vara hårmodell. Har ingen som helst aning om vad de kommer hitta på med mitt barr men eftersom det är ofärgat (med undantag några utväxta blonda slingor från förra sommaren) så tror jag att de kommer färga mitt hår. Jag har blekt slingor några ggr men aldrig i mitt 29-åriga liv haft färg i håret. Händer det nåt med håret när man färgar? Kan det bli torrare, fetare, tunnare etc? Bleks färg eller växer det ut? Hur gör man om man vill byta färg? (Går det att "färga över" sas?) Kan fråga frisörerna såklart men vill gärna veta lite innan :).
Det beror lite på vilken typ av färg de använder. Men de flesta frisörer använder (väl?) typ intensivtoning. Det sliter inte på håret utan är tvärt om vårdande :)
Det tvättar man ut efter x antal tvättar. Man kan också färga över med en mörkare färg, eller bleka ner till ljusare. Hur det går till när man vill byta beror på vad man haft för färg innan och vad man vill byta till.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka