Hår-tråden

Hoppar in från Senior, någon här som har gjort en Balayage och är nöjd? Helst med före och efter bilder! Jag är supersugen på att göra det någonstans i Stockholm men skulle gärna se riktiga resultat och inte bara Pinterestbilderna jag hittar på Google :)

Kikat i denna tråden flera gånger och varit så avundsjuk på allas hår.

Jag har i flera år undrat varför mitt hår är av så otroligt kass kvalité. Tappat mängder, torrt och livlöst. Tillslut har jag klippt det kortare och kortare för jag tyckt det sett fruktansvärt hemskt ut när det bara är tunna testar kvar. Provat mängder av schampon, balsam, bara tvättat med vatten, balsammetoden, kört på naturliga saker som äppelcidervinäger och massa annat man hittar i köket. Tagit diverse vitaminer och mineraler. Håret har varit lika ledset ändå.

Tvättat det ca 3 gånger i veckan (när jag jobbat) men låtit det vara alla lediga dagar.

NU har jag nog äntligen hittat lösningen. Jag har varit tokstressad i flera år. Då menar jag så stressad att jag varit utmattad, totalt slutkörd. Men bara fortsätt i samma tempo. Nu har jag gått på en extremt lång ledighet. Har ca 6 månader framför mig av ledighet. Kroppen har börjat lugna ner sig, energin har börjat komma tillbaka. Håret verkar gladare! Inte alls lika dött och livlöst längre. Jag är så glad att kanske håret kan bli som det en gång var, så jag iallafall kan ha det uppsatt i en hästsvans eller få upp det i en snygg knut. Hoppas hoppas hoppas!

Hoppar in från Senior, någon här som har gjort en Balayage och är nöjd? Helst med före och efter bilder! Jag är supersugen på att göra det någonstans i Stockholm men skulle gärna se riktiga resultat och inte bara Pinterestbilderna jag hittar på Google :)
Jag har nått liknande(typ mjuk ombre) men tänkte fixa till nått snyggt till sommaren som är lite ljusare och somrigare. Vill aldrig ha enfärgat hår igen haha :D släng gärna in en bild när du gjort det! :)

Tog inga bra bilder nu senast på före o efter, men här är från gången innan det. Hade visst bara en efterbild på gången före det, och där syns inte färgen jättetydligt. Sommarens sol som gjorde det så illa i färgen som det är på förebilderna nedan... Mitt hår och sol = hopplöst. Min frisör som har bilden så får hoppas den fungerar...
11902453_10152990566142056_2830162465338524267_n.jpg

Tog inga bra bilder nu senast på före o efter, men här är från gången innan det. Hade visst bara en efterbild på gången före det, och där syns inte färgen jättetydligt. Sommarens sol som gjorde det så illa i färgen som det är på förebilderna nedan... Mitt hår och sol = hopplöst. Min frisör som har bilden så får hoppas den fungerar...
11902453_10152990566142056_2830162465338524267_n.jpg
Alltså för det första: ditt hår!!:love::love::love:
För det andra, jättefint resultat! Ser sådär naturligt graderat ut som jag vill ha, fast jag är blond då :)

Har bokat tid nästa onsdag på en salong som har jättebra rykte tydligen och massor med nöjda kunder så det känns lite tryggare att spendera mer pengar än jag nånsin gjort på ett frisörbesök. La till Olaplex behandling eftersom mitt hår är väldigt torrt och sprött nu så förhoppningsvis hjälper det.

Ska bli så sjukt spännande och jag hoppas det är väl spenderade pengar, vad har ni andra betalat för klipp och balayage?

Alltså för det första: ditt hår!!:love::love::love:
För det andra, jättefint resultat! Ser sådär naturligt graderat ut som jag vill ha, fast jag är blond då :)

Har bokat tid nästa onsdag på en salong som har jättebra rykte tydligen och massor med nöjda kunder så det känns lite tryggare att spendera mer pengar än jag nånsin gjort på ett frisörbesök. La till Olaplex behandling eftersom mitt hår är väldigt torrt och sprött nu så förhoppningsvis hjälper det.

Ska bli så sjukt spännande och jag hoppas det är väl spenderade pengar, vad har ni andra betalat för klipp och balayage?

Tack! :)

Han är himla duktig min frisör, nu gjorde vi en ljusare variant och han körde bara blekning och fick ändå samma sjukt snygga resultat på färggraderingen. Och då är han bara lärling än så länge! Är drygt halvvägs till sin gesäll. Men han jobbar på en av gbgs bättre salonger med otroligt duktiga mentorer.

Nu för klipp + rotfärg + blekning kostade det 1700 vill jag minnas. Då ligger han billigare eftersom han inte är färdig, men så tar det extra tid och väldigt mycket extra färg mm vilket gör det dyrare igen.

Tack! :)

Han är himla duktig min frisör, nu gjorde vi en ljusare variant och han körde bara blekning och fick ändå samma sjukt snygga resultat på färggraderingen. Och då är han bara lärling än så länge! Är drygt halvvägs till sin gesäll. Men han jobbar på en av gbgs bättre salonger med otroligt duktiga mentorer.

Nu för klipp + rotfärg + blekning kostade det 1700 vill jag minnas. Då ligger han billigare eftersom han inte är färdig, men så tar det extra tid och väldigt mycket extra färg mm vilket gör det dyrare igen.
För mig verkar det hamna på ca 2000-2500:- för klipp, färg och slingor inkl Olaplex så det känns ju rimligt då. Jag har ju inte i närheten av så fantastiskt långt hår som du har så min färgåtgång blir ju mindre också. Åh det ska bli så spännande, det är första gången någonsin som jag färgar på salong har alltid kört hemma själv och jag har alltid klippt mig på de billigaste ställena innan eftersom min lön inte varit så bra så nu känns det superlyxigt att få göra på "riktigt" :)

Jag håller på att tvätta ur mitt rosa hår, planerar att bli blond igen. Kommer låta frisören gör sitt nästa gång jag är där, men vill helst dra ut på tiden lite. Det blir så dyrt att springa hos frisören varje månad typ.

Just nu är mitt hår delvis ljust rosa, delvis blont, vissa slingor är lite grönaktiga (rester från när vi blekte bort mörkt lila i vintras) och vissa är lite sådär jordgubbsblonda/aprikosfärgade.
Jag tänkte köpa en färgbomb som kan hjälpa till att jämna ut allt lite men jag känner mig osäker på vilken nyans jag borde välja.
Det ska vara åt det blonda hållet, men frågan är om jag ska gå kallt åt det gråa/askiga eller varmt mot det beiga/guldiga? Vad tror ni bäst täcker och jämnar ut?

Nu har en haft Mood ultrablond x-tra i håret. Tog inte så jättemycket på håret, men är brassigt på sina ställen och jag lär väl få det gult med 3-4 färgningar till. Har bland annat skaffat denna som ska hjälpa mig få bort det framtida gula:

1116-119-0300_1.jpg

Och mellan varven av färg tänkte jag köpa Olaplex att använda på burret.
Någon som testat på att köra denna behandling hemma?

Jag gör balayage och är toppennöjd varje gång! Har nog tyvärr ingen bild som visar det särskilt bra... Men det blir ett grymt naturligt resultat och jag tänker inte alls på min utväxt. Senast gjorde jag "balalights" (tror bara det är min frisör som kallar det så :D), som en blandning av balayage och vanliga folieslingor (men frisören målar fortfarande för hand men slingorna blir lite mer markerade och helheten upplevs något ljusare).

Just nu är mitt hår delvis ljust rosa, delvis blont, vissa slingor är lite grönaktiga (rester från när vi blekte bort mörkt lila i vintras) och vissa är lite sådär jordgubbsblonda/aprikosfärgade.
Jag tänkte köpa en färgbomb som kan hjälpa till att jämna ut allt lite men jag känner mig osäker på vilken nyans jag borde välja.
Det ska vara åt det blonda hållet, men frågan är om jag ska gå kallt åt det gråa/askiga eller varmt mot det beiga/guldiga? Vad tror ni bäst täcker och jämnar ut?

Jättesvårt. Jag vet att min frisör pratade om det här senast jag var där och då sa hon just hur förödande det blir när människor med lila/rosa-färgade hår börjar mixra med andra färgbomber hemma eftersom pigmenteringen i färgbomberna kan bli fel med de nyanser och toner som finns i håret (särskilt som i ditt fall när du har slingor som drar åt olika hål - om du t.ex. lägger på en färgbomb med lite blåa pigment lär ju dina gröna slingor bli ännu mer missfärgade o.s.v.)

Kan du inte ringa din frisör och fråga vilken färgbomb hen tror på? Hen borde ju i alla fall kunna kemin och veta vilket pigment som borde funka bäst med nyanserna du har just nu.

Jättesvårt. Jag vet att min frisör pratade om det här senast jag var där och då sa hon just hur förödande det blir när människor med lila/rosa-färgade hår börjar mixra med andra färgbomber hemma eftersom pigmenteringen i färgbomberna kan bli fel med de nyanser och toner som finns i håret (särskilt som i ditt fall när du har slingor som drar åt olika hål - om du t.ex. lägger på en färgbomb med lite blåa pigment lär ju dina gröna slingor bli ännu mer missfärgade o.s.v.)

Kan du inte ringa din frisör och fråga vilken färgbomb hen tror på? Hen borde ju i alla fall kunna kemin och veta vilket pigment som borde funka bäst med nyanserna du har just nu.
Åh det har jag inte ens tänkt på!
Klokt! Får rådfråga!

Jag har rätt så "nytt hår" då jag rakade av allt 2014. Har sen dess bara använt henna och ammoniakfri färg. = Det får rättfärdiga mitt nya projekt, dvs. Projekt SOMMARFIN 2016. :sneaky:

image14.jpeg

har2_50b38255e087c32e869a4f68.jpg

2015-Spring-and-Summer-Hair-Color-Trends-Silver-Hair-4-236x350.jpg

8336d4ec10f9bc08e2aa8d5ac79fd9a7.jpg

Jag döör så snyggt det är med silver. :love:
Önska mig lycka till nu då!

Ååååh så SNYGGT! När mitt hår blir lite gråare än vad det är nu under mörkfärgningen ( :D ) så vill jag också göra nått sånt :love: !

Fattar inte varför vissa folk är rädda för att bli gråhåriga när det kan vara så SNYGGT med grått/silver :love:

Oj är det så det kallas? Tycker sådana lockar är helt magiskt fina!

EDIT: Oj, trodde det var lockningen ( den där vågiga jättevackra) som kallades för det och inte självaste färgningen... My bad!

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 192
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka