Hår-tråden

Förlåt men.. :rofl::D

Jag tycker du ska passa på att gå all in med det lila nu iaf. Släng i lite mer och få snyggt pastellfärgat i hela håret :up:
(Men blanda ut med balsam istället)

:D

Jaa, kanske.. har ju kvar i tuben, kanske får be nån om hjälp så jag kan få det lite jämnare, är mest det jag stör mig på nu..

Hur länge sitter sån färgbomb i ungefär? På blekt hår.
Du menar innan det rinner ur?
Beror nog på vilken färg du har.. Och om håret är färgat/tonat också över blekningen eller om färgbomben är det enda som ger färg..
Men max några tvättar om du bara använt färgbomb och inte färgat något med "vanlig" färg eller toning skulle jag tro. Färgbomb är väl dock bäst för att bättre på redan färgat hår, inte som enda färgning..

Du menar innan det rinner ur?
Beror nog på vilken färg du har.. Och om håret är färgat/tonat också över blekningen eller om färgbomben är det enda som ger färg..
Men max några tvättar om du bara använt färgbomb och inte färgat något med "vanlig" färg eller toning skulle jag tro. Färgbomb är väl dock bäst för att bättre på redan färgat hår, inte som enda färgning..

Ja precis, innan det tvättas ur.
Det är bara blekt, ingen färg eller toning över. Skulle vilja testa att få någon/några nyanser kallare/gråare. Hittade en som jag nog ska testa. Går det ur efter några tvättar så gör det ju inget om jag inte gillar färgen :)

1164-300-0011_4.jpg

Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar det eller inte, känns lite som en 30-års kris :D

Nää! Det blev ju fint!
Jag har läst om folk som färgar svagt med komplementfärg för att bli av med oönskad ton, så lila för att bli av med gult är ju helt rätt! Kanske blev lite mycket av det lila bara, men jag gillart iaf! (också 30) ;D

Är det någon som vet hur ColourB4 fungerar på hår som är färgat men som tidigare var blonderat?

En färgning som jag gjorde hos frisören före jul blev misslyckad (färgen fäste inte i längderna) på grund av att håret tidigare var blonderat. Jag avböjde en omfärgning då jag var lite allmänt missnöjd över att färgen (där den hade fäst) var för mörk. Nu är jag dock rätt trött på mitt fula hår och funderar på om jag kan testa att korrigera det med ColourB4 för att sedan själv lägga på en mörkblond toning som bättre överensstämmer med min egen hårfärg?

Någon som provat LCC Quick Dry Volumizing Lotion? Har fått hem den men jag använde mitt nya balsam och det doftade en hel del, så jag ville inte addera ännu en doft.

P32809.jpeg

Jag ska till frisören idag igen! Äntligen :D

Ser just nu ut som crap i håret. Utväxt, gamla röda pigment har läckt igenom och gjort håret brunt/orange på vissa ställen och de pastellrosa pigmenten har runnit ur här och var så jag är typ vit/grön på andra fläckar :angel:
Tror det kommer landa i pastellrosa igen, men förhoppningsvis kan vi bli av med ännu mer av de gamla röda pigmenten och börja närma oss någon slags askblond/grå färg i botten..

Tack för alla svar!
Jag har alltid färgat hos frisör tidigare men jag inte färgat på ett år och nu när jag frågade runt lite så var det så himla dyrt! 1200 kan jag betala men priserna låg på 1600-1900 kr för blekning av längder på ett hår som är lite längre än axellångt inkl. klipp. Då är det en riktig småstad med frisörer i överflöd.. Har svårt att rättfärdiga det ekonomiskt när man har hästar och gård :)

:D

Jaa, kanske.. har ju kvar i tuben, kanske får be nån om hjälp så jag kan få det lite jämnare, är mest det jag stör mig på nu..

Nu är det lila i princip borta! Jag har bestämt mig för att köra en toning/färgning över. Men jag behöver hjälp!

Det är lite smågult ännu. Kan jag lägga in en askig färg för att dämpa? Har ni tips på några färger? :)

Nu är det lila i princip borta! Jag har bestämt mig för att köra en toning/färgning över. Men jag behöver hjälp!

Det är lite smågult ännu. Kan jag lägga in en askig färg för att dämpa? Har ni tips på några färger? :)
Osäkert. Askiga färger går mot det gröna. Kör på en mer lila toner/silverschampo för att få bort det gröna. Blek om du vågar :)

Osäkert. Askiga färger går mot det gröna. Kör på en mer lila toner/silverschampo för att få bort det gröna. Blek om du vågar :)

Fasen :( har du tips på bra silverschampo? Har disp nu, men det händer ingenting..

Skulle nog behöva bleka en sista gång, men har inte råd nu och vill inte göra hemma :(

Fasen :( har du tips på bra silverschampo? Har disp nu, men det händer ingenting..

Skulle nog behöva bleka en sista gång, men har inte råd nu och vill inte göra hemma :(
Få bort det gula menar jag*
Tycker Maria Nila har ett bra :)men du har ingen mer lila färg kvar? Tänkte: späda ut med massa balsam = silverschampo.

Få bort det gula menar jag*
Tycker Maria Nila har ett bra :)men du har ingen mer lila färg kvar? Tänkte: späda ut med massa balsam = silverschampo.

Jo, det finns lila färg kvar :D kanske får försöka i helgen igen... trivdes dock inte så bra i lila hår så får nog späda massor...

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka