Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För klippning tror jag att jag betalade någonstans mellan 300-400kr.Hur mycket betalar ni när ni klipper och färgar hos frisör?![]()
Jag har nått liknande(typ mjuk ombre) men tänkte fixa till nått snyggt till sommaren som är lite ljusare och somrigare. Vill aldrig ha enfärgat hår igen hahaHoppar in från Senior, någon här som har gjort en Balayage och är nöjd? Helst med före och efter bilder! Jag är supersugen på att göra det någonstans i Stockholm men skulle gärna se riktiga resultat och inte bara Pinterestbilderna jag hittar på Google![]()
Hoppar in från Senior, någon här som har gjort en Balayage och är nöjd? Helst med före och efter bilder! Jag är supersugen på att göra det någonstans i Stockholm men skulle gärna se riktiga resultat och inte bara Pinterestbilderna jag hittar på Google![]()
Alltså för det första: ditt hår!!Tog inga bra bilder nu senast på före o efter, men här är från gången innan det. Hade visst bara en efterbild på gången före det, och där syns inte färgen jättetydligt. Sommarens sol som gjorde det så illa i färgen som det är på förebilderna nedan... Mitt hår och sol = hopplöst. Min frisör som har bilden så får hoppas den fungerar...
![]()
Alltså för det första: ditt hår!!
För det andra, jättefint resultat! Ser sådär naturligt graderat ut som jag vill ha, fast jag är blond då
Har bokat tid nästa onsdag på en salong som har jättebra rykte tydligen och massor med nöjda kunder så det känns lite tryggare att spendera mer pengar än jag nånsin gjort på ett frisörbesök. La till Olaplex behandling eftersom mitt hår är väldigt torrt och sprött nu så förhoppningsvis hjälper det.
Ska bli så sjukt spännande och jag hoppas det är väl spenderade pengar, vad har ni andra betalat för klipp och balayage?
För mig verkar det hamna på ca 2000-2500:- för klipp, färg och slingor inkl Olaplex så det känns ju rimligt då. Jag har ju inte i närheten av så fantastiskt långt hår som du har så min färgåtgång blir ju mindre också. Åh det ska bli så spännande, det är första gången någonsin som jag färgar på salong har alltid kört hemma själv och jag har alltid klippt mig på de billigaste ställena innan eftersom min lön inte varit så bra så nu känns det superlyxigt att få göra på "riktigt"Tack!
Han är himla duktig min frisör, nu gjorde vi en ljusare variant och han körde bara blekning och fick ändå samma sjukt snygga resultat på färggraderingen. Och då är han bara lärling än så länge! Är drygt halvvägs till sin gesäll. Men han jobbar på en av gbgs bättre salonger med otroligt duktiga mentorer.
Nu för klipp + rotfärg + blekning kostade det 1700 vill jag minnas. Då ligger han billigare eftersom han inte är färdig, men så tar det extra tid och väldigt mycket extra färg mm vilket gör det dyrare igen.
Hoppar in från Senior, någon här som har gjort en Balayage och är nöjd? Helst med före och efter bilder! Jag är supersugen på att göra det någonstans i Stockholm men skulle gärna se riktiga resultat och inte bara Pinterestbilderna jag hittar på Google![]()
Just nu är mitt hår delvis ljust rosa, delvis blont, vissa slingor är lite grönaktiga (rester från när vi blekte bort mörkt lila i vintras) och vissa är lite sådär jordgubbsblonda/aprikosfärgade.
Jag tänkte köpa en färgbomb som kan hjälpa till att jämna ut allt lite men jag känner mig osäker på vilken nyans jag borde välja.
Det ska vara åt det blonda hållet, men frågan är om jag ska gå kallt åt det gråa/askiga eller varmt mot det beiga/guldiga? Vad tror ni bäst täcker och jämnar ut?
Åh det har jag inte ens tänkt på!Jättesvårt. Jag vet att min frisör pratade om det här senast jag var där och då sa hon just hur förödande det blir när människor med lila/rosa-färgade hår börjar mixra med andra färgbomber hemma eftersom pigmenteringen i färgbomberna kan bli fel med de nyanser och toner som finns i håret (särskilt som i ditt fall när du har slingor som drar åt olika hål - om du t.ex. lägger på en färgbomb med lite blåa pigment lär ju dina gröna slingor bli ännu mer missfärgade o.s.v.)
Kan du inte ringa din frisör och fråga vilken färgbomb hen tror på? Hen borde ju i alla fall kunna kemin och veta vilket pigment som borde funka bäst med nyanserna du har just nu.
Jag har rätt så "nytt hår" då jag rakade av allt 2014. Har sen dess bara använt henna och ammoniakfri färg. = Det får rättfärdiga mitt nya projekt, dvs. Projekt SOMMARFIN 2016.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag döör så snyggt det är med silver.
Önska mig lycka till nu då!
Så snyggt!!
Alltså, wow!
Oj är det så det kallas? Tycker sådana lockar är helt magiskt fina!Hoppar in från Senior, någon här som har gjort en Balayage och är nöjd? Helst med före och efter bilder! Jag är supersugen på att göra det någonstans i Stockholm men skulle gärna se riktiga resultat och inte bara Pinterestbilderna jag hittar på Google![]()