pernilla_s
Trådstartare
Sv: Har tänkt plocka hem min häst till nästa sommar
Jag är liten och nätt. jag ska honom till ridning. De har haft honom i två år nu. Han klarar utan problem min vikt och rids även där av mamman ibland. Hon är med liten. Nja sälja kommer jag inte göra. Jag vill kunna säga till punkt och oricka hur han ska skötas. Då det är lätt hänt att han kan bli farlig annars.
säg till redan nu, att du vill ha honom hem 2009, men samtidigt kan det vara svårt, du kanske inte känner likadant då?
vad hade du tänkt ha honom till, körning? för rida antar jag inte, eller du kanske är väldigt liten och nätt? Tänk på hästen med, tjejen som har honom nu, kanske rider honom ofta, och han trivs väldigt bra med det liv han har där.
hur länge har de haft honom?
SAmtidigt så vet ju iaf hennes föräldrar att det är en foderhäst och att chansen finns att du vill ha honom tillbaka en dag, så de borde ju berättat det för henne.
jag tycker ändå att du ska satsa på en större häst och sälja ponnyn till den här familjen, ge dem lite av ett ultimatum att du vil ha honom hem men kan tänka dig att sälja honom och att du då skriver ett kontrakt, där du har förstaköps rätt och följer de inte det så får de betala något i straff eller vad somhelst.
svårt det där, hoppasd det fixar sig för dig!
Jag är liten och nätt. jag ska honom till ridning. De har haft honom i två år nu. Han klarar utan problem min vikt och rids även där av mamman ibland. Hon är med liten. Nja sälja kommer jag inte göra. Jag vill kunna säga till punkt och oricka hur han ska skötas. Då det är lätt hänt att han kan bli farlig annars.