Har prideflaggan blivit straight?

Men om du känner dig behövd och inte kräver bekräftelse för det för att du vet det ändå, då är det ju lugnt.
Ja, sålänge dom jag stödjer inte menar på att det jag gör inte har nåt värde, då är det inte lugnt för min del. Då slutar jag hellre faktiskt. Mina åsikter är detsamma men jag slutar att bry mig om att sprida det om det är så stor risk att det inte ses som "äkta".

Denna tråden får iallafall mig att känna att mitt stöd inte är särskilt välkommet.
 
Jag har svårt för en del av kränktheten som slutar med "jaja, då slipper ni väl mitt stöd".
Hur kan man sluta tro allas lika rätt i samhället? Nu syftar jag på hbtq+.


Samtidigt kan jag förstå att det upplevs handla om "jämlikhet och mångfald", då jag fortfarande upplever att det finns en "vithetsnorm" inom hbtq+ som på så många andra ställen. Det kan jag vilja lyfta emellanåt.
 
Ja, sålänge dom jag stödjer inte menar på att det jag gör inte har nåt värde, då är det inte lugnt för min del. Då slutar jag hellre faktiskt. Mina åsikter är detsamma men jag slutar att bry mig om att sprida det om det är så stor risk att det inte ses som "äkta".
Folk är olika? Du vet ju inte vad alla tycker eller ens särskilt många. Du vet vad några få i den här tråden tycker.
 
Ja, sålänge dom jag stödjer inte menar på att det jag gör inte har nåt värde, då är det inte lugnt för min del. Då slutar jag hellre faktiskt. Mina åsikter är detsamma men jag slutar att bry mig om att sprida det om det är så stor risk att det inte ses som "äkta".
Jag tror (efter att jag har läst inlägg i tråden, med risk för att lägga ord i någon annans mun).
Att som jag har tolkat dina inlägg så känner du dig träffad och svarar med att, "nu skiter jag i att stödja hbtq+".
Inte "om nu någon känner sig stött om att jag använder hbtq+ vänliga symboler så slutar jag med det".
Vilket är två helt fundamentalt skilda saker.
 
Jag tror (efter att jag har läst inlägg i tråden, med risk för att lägga ord i någon annans mun).
Att som jag har tolkat dina inlägg så känner du dig träffad och svarar med att, "nu skiter jag i att stödja hbtq+".
Inte "om nu någon känner sig stött om att jag använder hbtq+ vänliga symboler så slutar jag med det".
Vilket är två helt fundamentalt skilda saker.
Man kan stå för åsikter utan att skylta med dom. Jag har skrivit många gånger att åsikterna är detsamma men jag skyltar inte med dom längre efter denna tråden.
 
Folk är olika? Du vet ju inte vad alla tycker eller ens särskilt många. Du vet vad några få i den här tråden tycker.
Och det räcker för mig. Faktiskt. Jag är en väldigt antingen eller typ, tyvärr. Jag vill inte stöta mig med människor, kan jag undvika det så gör jag det. Jag trodde inte ens att det kunde vara dåligt att skylta med något positivt men det är det tydligen för en hel del. Om det finns sådana människor bara i detta ändå lilla forum kan man ju bara föreställa sig hur många det är irl med dom åsikterna.
 
Om det räcker med cirka två pers så var det nog inte värt mycket.
På detta forumet ja, världen är större en detta forumet så är det så mycket som två pers här kan man ju tänka sig hur många det är ute i världen också med dom åsikterna. Två är mycket om man tänker på hur få som läser och svarar i bara denna tråden.

Jag brukar tänka större än vad detta forumet är.
 
Öppet mål men:

Denna tråden får iallafall mig att känna att mitt stöd inte är särskilt välkommet.
Jag brukar tänka större än vad detta forumet är.

—— ——-

Varför vänder du inte på dit tåömma resonemang i stället? Om det bara är två personer i den här tråden som ifrågasätter, då är det förmodligen inte fler ute i världen heller.
 
Nej, självklart inte. Men jag ser regnbågar överallt känns det som. Bland annat på till synes straighta barnfamiljer, men visst, de behöver ju inte vara straight för det.
Är väl mer mängden jag reagerar på snarare än bäraren utseende. Det är mängden som får mig fundersam.

Och hur ser du om någon är straight bara för att det är mamma, pappa + barn? Duger det inte att vara Bi?
 
Och hur ser du om någon är straight bara för att det är mamma, pappa + barn? Duger det inte att vara Bi?
Men @parellikusken skriver att det är mängden flaggor och inget om huruvida Bi duger eller inte?
Jag reagerar ju själv på flaggorna fast åt andra hållet, dvs den totala avsaknaden av dessa flaggor. Tänker att rent statistiskt kan inte alla här vara ”som normen” men ingen vågar eller vill flagga.
 
Men @parellikusken skriver att det är mängden flaggor och inget om huruvida Bi duger eller inte?
Jag reagerar ju själv på flaggorna fast åt andra hållet, dvs den totala avsaknaden av dessa flaggor. Tänker att rent statistiskt kan inte alla här vara ”som normen” men ingen vågar eller vill flagga.


Varken jag eller sambon använder flagga. Men det är fortfarande sjukt störande när folk ifrågasätter om en person verkligen är bi eller gay etc. för att det inte ser ut att vara så.
 
Varken jag eller sambon använder flagga. Men det är fortfarande sjukt störande när folk ifrågasätter om en person verkligen är bi eller gay etc. för att det inte ser ut att vara så.
Men i det du citerar står ju Bland annat på till synes straighta barnfamiljer, men visst, de behöver ju inte vara straight för det.
 
Det är dock fruktansvärt frustrerande när man ifrågasätter om folk verkligen är gay/bi eller vad dom nu än är bara för att dom "inte ser ut så".
Jag ifrågasätter inte det. Jag ser inte ut som stereotypen och inte heller de jag dejtat eller haft en relation med har gjort det.
Har aldrig dejtat någon som varit bi dock, men där finns det väl heller ingen stereotypisk bild.

Däremot måste jag erkänna att jag ibland i mitt inre tycker det känns konstigt med de som är bi men aldrig haft relationer med människor av samma kön och endast dejtar människor av det motsatta könet. Men antar att det är normen i samhället som ställer till det för en del bisexuella.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 124
Senast: Snurrfian
·
Äldre Jag vill bara sätta mig i en hörn och tjura, alternativt gråta ögonen ur mig. Varenda fiber i min kropp skriker bara "JAG VILL INTE GÖRA...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 941
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tamråttor flyttar in
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp