Har ni tecknat "kvinnlig/manlig cancerförsäkring"?

Hmm, jag måste kolla upp de här försäkringarna. Något säger mig dock att det inte är någon idé :meh: Jag har ingen privat sjukförsäkring/livförsäkring. Varför? Jo, när jag kom på att jag kanske behövde det hade jag fått Crohns dvs de kommer att se till att oavsett vad som drabbar mig kommer att vara pga Crohns. Jag får då inget och har ändå sas "donerat" en massa pengar till försäkringsbolaget vilket jag inte har lust att göra.

Till er som är unga och friska: Försäkra er över öronen! En dag kommer ni att var väldigt tacksamma. Själv är jag glad att jag inte har några barn som behöver försörjas när jag går bort.

Varför/varför inte?
Jag har en. Min kostar 210 kr/halvåret. Tog den för ett antal år sedan, blev uppringd av en försäljare. Vet inte om priset kommer höjas sedan med stigande åldersintervaller.

Jag har inte ens tänkt på att man kan ha något liknande, men kollade upp vad mitt vanliga försäkringsbolag har för tillägg till min olycksfallsförsäkring.
Med den högsta ersättningen (100 tkr) så kostar det ca 350:- per år, kommer absolut teckna en sån! (då ingår mycket mer än just cancer)

Vad jag förstår är det ffa ett möjligtvis två försäkringsbolag som aktivt säljer in just kvinnlig cancerförsäkring? Min tanke är dubbelförsäkring, har man redan den typen av försäkring i tidigare försäkringar man har, så kan det finnas klausul om "dubbelförsäkring" som man kanske ska kolla upp. OM man har dubbelt försäkrat så kanske man bara kan utnyttja en av försäkringarna så man kanske ska kolla upp alla villkor ordentligt innan man köper en sån här. Själv tycker jag det trebokstaviga försäkringsbolaget känns oseriöst då de lägger oerhört mycket på reklam och direktreklam för försäkringen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·
Kultur Jag söker klipp i filmer och serier där kvinnan/kvinnor sexualiseras till min undervisning. Jag har försökt att googla, men hittar inget...
2
Svar
36
· Visningar
1 676
Senast: Lenita
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Tänk på ett genomsnittligt heteropar där varken mannen eller kvinnan vill ha barn. Inte nu och inte senare. Vem bör sterilisera sig? Vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 876
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar