Så ingenting går på vanliga hemförsäkringen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så ingenting går på vanliga hemförsäkringen?
Skulle aldrig få för mig att skaffa en sådan försäkring. Känns bisarrt.
Ungefär lika bisarrt som att ha en livförsäkring eller? Det är också lite konstigt att tänka på först men det är rätt skönt att veta att om någon av oss avlider så behöver den som är kvar inte oroa sig över huset.
Jag visste inte om att det fanns en sådan försäkring, men jag får nog inte teckna försäkringar i Sverige just nu. Däremot ska vi försöka fundera ut vilken extra försäkring jag ska teckna i nuvarande land då sjukförsäkringen från jobbet är rätt dålig (den har ett rätt lågt max belopp, när man egentligen skulle behöva en försäkring som mest vid större operationer eller långvarig sjukdom så fallerar den), så det kanske är vört att kolla så att det täcker det med.
Ingen sån försäkring här, visste inte ens att det fanns. Känns ju värt att kolla upp till de priser som nämnts iaf. Jag har annars nån vanlig sjukförsäkring eller nåt (tror jag det är?) från när jag var barn som mamma står för men jag har ingen aning om vad den täcker. Knappast mamma heller som inte ens kollat om den kan nyttjas nån av de gånger jag fått diagnoser som ibland kan ge en fin slant i kassan
Ja jag har försökt prata med mamma om saken men det blir bara "jaja sen" och "orka". Och det trots sexsiffriga belopp i de exempel jag sett... Och jag har ändå dubbla diagnoser också. Får jag inte ut för Aspergern så kanske jag kan få ut för sömnstörningen, eller tvärtom. Eller ja, hon då. Hur nu det där funkar när det är hon som står på försäkringen. Om det inte är försent nu, jag fick Aspergerdiagnosen för 8 år sen och sömnstörningen för 7 år sen...jag föreslår att du kontaktar försäkringsbolaget.
/fick ut mkt (!) pengar
Ja jag har försökt prata med mamma om saken men det blir bara "jaja sen" och "orka". Och det trots sexsiffriga belopp i de exempel jag sett... Och jag har ändå dubbla diagnoser också. Får jag inte ut för Aspergern så kanske jag kan få ut för sömnstörningen, eller tvärtom. Eller ja, hon då. Hur nu det där funkar när det är hon som står på försäkringen. Om det inte är försent nu, jag fick Aspergerdiagnosen för 8 år sen och sömnstörningen för 7 år sen...
Får försöka ta upp det med henne igen sen. Just nu känns det inte aktuellt att greja med sjukförsäkringar.
Edit: Inser precis att du kanske syftar på försäkring för cancer. Head's in another place för tillfället
Ja jag har försökt prata med mamma om saken men det blir bara "jaja sen" och "orka". Och det trots sexsiffriga belopp i de exempel jag sett... Och jag har ändå dubbla diagnoser också. Får jag inte ut för Aspergern så kanske jag kan få ut för sömnstörningen, eller tvärtom. Eller ja, hon då. Hur nu det där funkar när det är hon som står på försäkringen. Om det inte är försent nu, jag fick Aspergerdiagnosen för 8 år sen och sömnstörningen för 7 år sen...
Får försöka ta upp det med henne igen sen. Just nu känns det inte aktuellt att greja med sjukförsäkringar.
Edit: Inser precis att du kanske syftar på försäkring för cancer. Head's in another place för tillfället
Du är väl myndig?Ja jag har försökt prata med mamma om saken men det blir bara "jaja sen" och "orka". Och det trots sexsiffriga belopp i de exempel jag sett... Och jag har ändå dubbla diagnoser också. Får jag inte ut för Aspergern så kanske jag kan få ut för sömnstörningen, eller tvärtom. Eller ja, hon då. Hur nu det där funkar när det är hon som står på försäkringen. Om det inte är försent nu, jag fick Aspergerdiagnosen för 8 år sen och sömnstörningen för 7 år sen...
Min vanliga sjukförsäkring täcker all cancer utom icke-malignt melanom... Varför ha en extra just för bröstcancer/livmoderscancer?
Min vanliga sjukförsäkring täcker all cancer utom icke-malignt melanom... Varför ha en extra just för bröstcancer/livmoderscancer?
Men prata med försäkringsbolaget, inte med din mamma. Om försäkringen gäller dig så måste ju du prata med dom.
Nej jag menar inte cancerförsäkring.
Hon kanske inte engagerar sig för att hon inte har rätt till ev pengar bättre du tar tag i det.
Jag sitter inte på pappren utan de har mamma, så jag lär behöva prata med henne innan ändå Det får snällt vänta lite. En släkting åkte in på akuten igår och vi vet inte än om han klarar sig. Att jaga pengar känns under omständigheterna ganska lågprioriterat.Du är väl myndig?
Försäkringen gäller ju dig, alltså ringer du och pratar med de imorgon.
Jag sitter inte på pappren utan de har mamma, så jag lär behöva prata med henne innan ändå Det får snällt vänta lite. En släkting åkte in på akuten igår och vi vet inte än om han klarar sig. Att jaga pengar känns under omständigheterna ganska lågprioriterat.
Jag sitter inte på pappren utan de har mamma, så jag lär behöva prata med henne innan ändå Det får snällt vänta lite. En släkting åkte in på akuten igår och vi vet inte än om han klarar sig. Att jaga pengar känns under omständigheterna ganska lågprioriterat.
Jo, förvisso! Har inte tänkt så långt. Försäkringar är inte min starka sida, jag är glad bara jag har hemförsäkring och försäkring på katterna i ordning... Jag vet inte säkert vilket bolag jag är försäkrad i ens. Kan iofs skylla det på att mamma stått på försäkringen i alla årFörsäkringsbolaget har ju dina "papper" i datorn annars? Det är bara att ringa och uppge personnummer. Hur gammal är du (menar det inte otrevligt, tänkte om du var nyss flyttad hemifrån och så)?
Precis!Ungefär lika bisarrt som att ha en livförsäkring eller? Det är också lite konstigt att tänka på först men det är rätt skönt att veta att om någon av oss avlider så behöver den som är kvar inte oroa sig över huset.
.