Har ni tecknat "kvinnlig/manlig cancerförsäkring"?

För kvinnor är det om man får cancer i bröst eller fortplantningsorganen (eller om det var underlivet bara, fattade inte riktigt) så får man en ersättning. För män är det motsvarande organ förutom brösten då.

Ungefär så.

Ja, jag har en sån. Fast jag betalar inte själv för den, hade inte brytt mig om att fixa en sån själv.

Ja det har jag gjort eftersom min ordinarie försäkring inte täcker underlivscancer då jag hade haft allvarliga cellförändringar innan den tecknades. Då ingår ju självklart inte underlivscancer i min ordinarie försäkring och eftersom det är så vanligt ville jag ha den extra tryggheten.

Jag har en. Kostar mig 25kr i månaden. Får 50 000 om jag får diagnosen.

Tecknade den för länge sedan. Därför så låg kostnad. Premien stiger inte med åldern.

Fasiken att jag missat att man kunnat teckna sån försäkring:( Hade ju kommit väl till pass nu:cautious:
Jag beklagar verkligen. :(

Jag har aldrig behövt använda den själv men en på mitt jobb har liknande försäkring (samma företag). Hon fick diagnosen bröstcancer. Anmälde till försäkringsbolaget en vecka senare hade hon 120 000 (tror jag det var) på kontot (hennes försäkring är mycket bättre men också dyrare)

Varför/varför inte?

Jag tecknade en sådan för 10år sedan (när jag var 23/24) den kostar mej 30kr i månaden och jag får runt 100000-150000 (kommer inte ihåg exakt) om jag får cancer i ett bröst eller i underlivet. ACE heter bolaget.
Jag tecknade eftersom många kvinnor i min släkt har haft bröst/underlivscancer och flera av dem har tyvärr inte överlevt sjukdomen.

Kände inte heller till en sån försäkring. Tål att funderas på. Får man inget av sitt försäkringsbolag vid någon sådan diagnos?

Kände inte heller till en sån försäkring. Tål att funderas på. Får man inget av sitt försäkringsbolag vid någon sådan diagnos?

Det beror ju på vad du har för en försäkring och om du har visat tecken på sjukdom innan den tecknades. Som jag skrev ovan så gäller det inte för mig om jag skulle få underlivscancer pga att jag hade haft cellförändringar innan jag tecknade försäkringen men denna fick jag teckna ändå eftersom det var så längesedan jag hade haft dem.

Japp. Och även deras "guld". Dras på autogiro några gånger om året, märks knappt. AIG.

Mamma har haft bröstcancer, moster tagit bort livmodern osv.

Varför/varför inte?
De ringde när jag gick på cellgifter och helt plötsligt var jag inte så intressant längre... ;) Att det var lymfom och inte någon "kvinnlig" cancer spelade visst ingen roll. Jag får lite ont i magen av att försäkringsbolagen drar in pengar på ens oro, jag tycker att det borde vara under en vanlig sjuk/olycksfalls försäkring...

De ringde när jag gick på cellgifter och helt plötsligt var jag inte så intressant längre... ;) Att det var lymfom och inte någon "kvinnlig" cancer spelade visst ingen roll. Jag får lite ont i magen av att försäkringsbolagen drar in pengar på ens oro, jag tycker att det borde vara under en vanlig sjuk/olycksfalls försäkring...
Fast alla försäkringar drar in pengar på ens oro.

Ingen sån försäkring här, visste inte ens att det fanns. Känns ju värt att kolla upp till de priser som nämnts iaf. Jag har annars nån vanlig sjukförsäkring eller nåt (tror jag det är?) från när jag var barn som mamma står för men jag har ingen aning om vad den täcker. Knappast mamma heller som inte ens kollat om den kan nyttjas nån av de gånger jag fått diagnoser som ibland kan ge en fin slant i kassan :cautious:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·
Kultur Jag söker klipp i filmer och serier där kvinnan/kvinnor sexualiseras till min undervisning. Jag har försökt att googla, men hittar inget...
2
Svar
36
· Visningar
1 676
Senast: Lenita
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Tänk på ett genomsnittligt heteropar där varken mannen eller kvinnan vill ha barn. Inte nu och inte senare. Vem bör sterilisera sig? Vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 876
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar