Har ni tänkt?

Golden_Heart

Trådstartare
Har ni tänkt hur mycket vi egentligen formar våra spädbarn redan från början med hur det ska vara hemma, vad man ska göra och inte göra? Hur fint det ska vara? Hur städat det ska vara? osv.... Listan kan göra hur lång som helst.

Senast ändrad:
Sv: Har ni tänkt?

Men det är så att man kan bli mörkrädd över vad som kan gå fel genom att de ser lite hur det egentligen kanske inte bör vara av olika skäl eller att man vill att de ska få en viss bild men man har svårt att leverera den sedan

Sv: Har ni tänkt?

Visst är det så. Mina barn (3 år) bannade mig idag när vi klätt av oss ytterkläderna. "-men du har ju inte ställt upp skorna på skohyllan, mamma!"

Så nog är det mottagliga för värderingar.

Sedn får man ju hoppas att de även i tonåren ska tycka att ens egna värderingar är sunda och värda att hålla fast vid. Det är ju vid den tidpunkten som de själva gör sig en föreställning över hur de vill ha det i framtiden.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 694
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat