Har ni slutat med någon dålig ovana apropå Corona?

Apropå de små påsarna och slicka på fingrarna i affärerna ...
ffa2345d978c15aaffc74529fe9cd00cfee28d5c.gifv

:up::cautious:
 
Slutat med lösgodis men köper istället småpåsar och blandar själv :o.
Har alltid innan rört mig mycket i ansiktet för att få bort löst irriterande hår, så den ovanan är lite borta nu ( har istället 100 hårnålar för att hålla babyfjunet borta från att kittla mig i ansiktet, samt skarf som håller allt hår borta från ansiktet när jag jobbar...)

Har också haft ett trevligt köpstopp då jag inte kör till stan och shoppar "bra och ha saker" och äter snabbmat när man ändå ska in om teatern. Beställde strumpor på nätet men annars håller jag mig till butikerna i byn nu.

En dålig ovana jag har fått är dock att jag är ännu sämre på att hålla kontakt med vänner än innan :(.
 
Jag rör mer på mig.

Sen har jag tyvärr börjat småäta mer. Nu när jag jobbar hemma så är det så lätt att småäta. När jag är på kontoret finns det inte en massa gott tillgängligt. Så det är tur att jag rör mer på mig 😊

Jag har mer energi sen jag fick börja jobba hemma. Jag är gladare och mår bättre! Mina närmsta kollegor känner likadant.

Småhandlingen har jag nästan helt slutat med. Nu småhandlar jag bara om barnet behöver mjölk eller liknande. Inte om jag behöver nåt jag bara är sugen på.
 
Jag har nästan helt slutat med att äta mackor som mat nu när jag känner att jag "hinner" laga mat.
Äter mindre lösgodis - men har gått över till chokladkakor i stället.
Har dock blivit värre med andra saker, har varit lätt germofobisk innan och många av mina små rutiner har förvärrats.
 
En positiv sak är att jag börjat med hemmaträning! Vi får väl se hur det blir i framtiden, om jag ändå kommer föredra gymmet eller om jag kommer att fortsätta hemma. Men det känns väldigt bra att ha både lite rutin, olika upplägg på pass och lite utrustning för detta som jag framför allt kan ha nytta av på semester och helger i stugan, då träningen vanligtvis brukar fallera helt :)
 
En positiv sak är att jag börjat med hemmaträning! Vi får väl se hur det blir i framtiden, om jag ändå kommer föredra gymmet eller om jag kommer att fortsätta hemma. Men det känns väldigt bra att ha både lite rutin, olika upplägg på pass och lite utrustning för detta som jag framför allt kan ha nytta av på semester och helger i stugan, då träningen vanligtvis brukar fallera helt :)

Jag med! Finns rätt många bra pass på YT av varierande intensitet.
 
Handlar mer sällan och då på stormarknaden (ICA Maxi) då det är mycket mer utrymmer där än lill-ICA i byn
Handlar utelunch och tar med hem 1-2 gånger i veckan för att stödja dem ställena och där är det en del folk som äter
Har just nu en man hemma som inte får jobba då han är lite förkyld och själv arbetslös så det blir mer mat som får lagas till lunch och middag än vanligt
Angående påsar till frukt och grönt använder jag flergångspåsar och även egna påsar att bära hem i
har en kasse med allt i plus handsprit att ha med in i butiken
 
Flergångspåsar är såklart en bra lösning, men om ni är i behov av att få upp en tunn plastkasse framöver så kan jag tipsa om att bara andas varmluft på fingrarna - brukar räcka för att få upp påsarna för mig iaf :)
Då gäller det att vara frisk som en nötkärna. Händerna blir marinerade med massvis av bakterier, som sen sprids till det du senare tar på t ex knapparna till kortläsaren.
 
Jag har slutat slösa tid och pengar på att äta ute eller ta ett glas på någon bar i tid och otid "bara för att". Ströhandlar tyvärr en del istället, men jag sparar ändå gott om tid och pengar. Positivt med coronan är att jag nu fått tid att sitta hemma och bara fundera på vad jag egentligen vill med livet och mig själv. Och har numera tid att ta tag i projekt och annat som annars har bortprioriterats till förmån för t ex studier. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 099
Senast: Ridinglady
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 930
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp