Har ni släppt ut hera hästar nu

Rotterö

Trådstartare
Mina hästar har nu fått börja vara ute på natten.
De har hö så de klarar sig.
Gräset har inte vuxit så mycke så det går att sätta dom på det. De står på grus och en kuperad backe.
Skall se till helgen om jag kan släppa några timmar på gräset.

Sv: Har ni släppt ut hera hästar nu

Inatt går mina ute för första gången, alla utan fånghästarna

Inatt är de ute för första gången i stora beteshagen :banana:
Det var så varmt och skönt i kväll att det kändes helt rätt. Gräset har kommit upp så fint att de nog klarar sig på det, men de har fått hö också ifall de vill ha.

Min har ju gått ute några nätter hela tiden, de vill inte komma in ibland och då slipper de, även när det är minus 25.

Inatt däremot så får de vara ute 'utan val' :devil: Det är över + 20 dagtis, och 2 - 3 plusgrader nattetid. Temperaturen är helt oväsentlig, jag har kallstall. Däremot är det nu såpass torrt att de kan sova på backen utan att det är blött och kallt (de har ligghall men använder den sällan).

Går i vinterhagen, inget grönt 'stampat jordgolv' men de har fri tillgång på hösilage.

Mina började gå ute natten till tisdag. Måste fortfarande fodra med hö ute för gräset är inte mycket att hurra för men oj vad pållarna trivs nu när de inte behöver gå in. :)

mina hästar får vänta ett tag till, här på dagarna är det 20 plus och på nätterna runt 6 plus, men dom får vänta, vill att hagarna ska bli mer klarväxta. så runt 1 Juni får dom börja testa sig på.

Mina kom ut i sommarhagen i dag när jag kom hem från jobbet men de skall stå inne någar nätter till då 2åringen har börjat växa nu och då vill jag jag inte ha han ute på natten när han inte är van vid det.

Kram

Nej, det väntar vi nog med en månad till eller så. Vi har nyss tagit av dem täckena dagtid, men eftersom de fortfarande går på grus så känns det "inte lönt" att ha de ute på natten.

Våra har gått ute sen i påsk. Vi måste stödfodra med hö än så länge.

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 935
Senast: Sel
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 285
Senast: Görel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar