Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mina hästar har nu fått börja vara ute på natten.
De har hö så de klarar sig.
Gräset har inte vuxit så mycke så det går att sätta dom på det. De står på grus och en kuperad backe.
Skall se till helgen om jag kan släppa några timmar på gräset.
Inatt är de ute för första gången i stora beteshagen
Det var så varmt och skönt i kväll att det kändes helt rätt. Gräset har kommit upp så fint att de nog klarar sig på det, men de har fått hö också ifall de vill ha.
Min har ju gått ute några nätter hela tiden, de vill inte komma in ibland och då slipper de, även när det är minus 25.
Inatt däremot så får de vara ute 'utan val' Det är över + 20 dagtis, och 2 - 3 plusgrader nattetid. Temperaturen är helt oväsentlig, jag har kallstall. Däremot är det nu såpass torrt att de kan sova på backen utan att det är blött och kallt (de har ligghall men använder den sällan).
Går i vinterhagen, inget grönt 'stampat jordgolv' men de har fri tillgång på hösilage.
Mina började gå ute natten till tisdag. Måste fortfarande fodra med hö ute för gräset är inte mycket att hurra för men oj vad pållarna trivs nu när de inte behöver gå in.
mina hästar får vänta ett tag till, här på dagarna är det 20 plus och på nätterna runt 6 plus, men dom får vänta, vill att hagarna ska bli mer klarväxta. så runt 1 Juni får dom börja testa sig på.
Mina kom ut i sommarhagen i dag när jag kom hem från jobbet men de skall stå inne någar nätter till då 2åringen har börjat växa nu och då vill jag jag inte ha han ute på natten när han inte är van vid det.
Nej, det väntar vi nog med en månad till eller så. Vi har nyss tagit av dem täckena dagtid, men eftersom de fortfarande går på grus så känns det "inte lönt" att ha de ute på natten.
Hästhantering
Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
Hästnyheter Jag har också cyklat mycket och håller inte med. En häst förstör inte en hårdgjord grusväg, speciellt inte om den är såpass hård och fri...
Hästnyheter Minskade kostnader för att börja tävla och enklare för föreningar att arrangera tävling. Det är några av nyheterna som Tävlingssektionen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.