O
OlleAtlas
Sv: Har ni läst det här?
Nämen jag håller med. Bilderna är hemska och det förekommer verkligen en hel del besynnerlig betsling och ridning. Det jag däremot tror är att sättet hon skriver på inte hjälper ett dyft. Hon är så otrolig konfrontatorisk (kan det heta så?). Folk blir bara arga i stället för att lyssna på budskapet.
OA
Jag tycker det är rätt intressant hur personer som svarat i denna tråden är upprörda när de själva har fördommar mot andra hästraser i showvärlden.
Tänker på alla TWH och saddlebredtrådar där vissa islandshästryttare tvärsäkert har kommit med helt absurda påståenden och förfasat sig.
De fördommar som vi har mot andra showraser har de mot oss. Jag har sett andra showryttare rynka på näsan när man nämner islandshästar. "De kan ju inte ens tölta utan att man måste bända upp huvudet på dem" är en vanlig kommentar.
Sen tyckte jag att bilderna talade för sig själva, det är inte god ridning som visas och det är inte ovanligt att det ser ut sådär.
Och ja, jag har själv haft många islandshästar så jag är inte helt oinvigd.
Nämen jag håller med. Bilderna är hemska och det förekommer verkligen en hel del besynnerlig betsling och ridning. Det jag däremot tror är att sättet hon skriver på inte hjälper ett dyft. Hon är så otrolig konfrontatorisk (kan det heta så?). Folk blir bara arga i stället för att lyssna på budskapet.
OA