Har ni hoppat nån terräng än??

Sv: Har ni hoppat nån terräng än??

Så då var första terrängträningen avklarad! Inga omkullridningar och inga avkastningar. Hästen gick på som ett ånglok och hoppade minst tre meter över varje hinder - för säkerhetens skull. :D
Vattnet var inga som helst problem, kulvurten tvekade han inte ens på, men graven, den slukade hästar levande :eek: :eek: Vi tragglade och tragglade, och tillslut var vi över! Han kom liksom längre och längre fram varje gång ^_^
Tyvärr spöregnade det under hela träningspasset, men det var inte jätteslirigt iaf.
En lustig händelse var att hästen min, efter han vandrat genom vattnet för tredje gången, tyckte att det kittlades alldeles förfärligt under magen när det droppade. Så han vek frambenen under sig och lade sig ner, för han tänkte rulla sig, med sadel och matte på ryggen :eek: :crazy: Som tur var hoppade jag kvickt av och lyckades avvärja rullningen. Men man undrar ju vad han tänker med :rofl:
Tyvärr blev det inga bilder, för då hade kameran med all säkerthet drunknat....

Ja hon är triangelmärkt. Tyvärr får jag väl säga nu då. Du blir kaxigare jag lovar. Kommer stå och tjata på dig om två veckor. ;) :angel:

Det är ju synd. Hon verkar ju tycka det är sååå kul. Hon är så fin så.

Ja, bara tjata på, det behöver jag;)

:rofl: försökte förmå pållan att kliva över ett dike igår, men det visade sig att marken var jätteporös och hon fick lite skrajslag när hovarna sjönk. Vill inte göra stor grej av det så när hon vågade sig ut på det lite stabilae män ändå mjuka igen, berömde jag henne massor och så fick hon plaska med vattnet. Gick därifrån sedan. ongen idé när hästarna sjunker till knäna i lös grus. I pållan fall hade hon bara blivit livrädd och så hade jag haft tusen problem senare.

Har hoppat två av de hinder Nyrelski lade ut bilder på i en annan tråd på Torns - med livet som insats kändes det som:D

Fast en liten fågel har just hört av sig med lite träningsplaner så vi får väl se om jag blir "FT-ryttare när jag blir stor":rofl:

:eek: hur får du hästen över:eek: :eek:
Själv hade jag svimmat - jag är nog en tönt när det gäller denhär sporten:o :p :D

Visst är det synd, men inget man kan göra något åt tyvärr. Och visst gillar hon det, det märks. Hon blir ung på nytt när hon kommer ner på terrängbanan.

Tjat kommer det att bli, om jag ser att du behöver det. ;)

Och nu har äntligen jag varit ute och hoppat:banana:

NU har jag äntligen varit ute i terrängen :bump: :bump:
Var på stiftelsens bana och hoppade allt som fanns att hoppa:)
Min lille älskling var helt underbar :love: och har verkligen vuxit mentalt under vintern, tvekade inte över huvud taget, vad jag än styrde honom på

Nelle skrev:
Det var SKITKUL!!! Jag fattar inte att jag har överlevt vintern utan terräng? Den ena hästen gick verkligen kanon, från att inte våga hoppa över 60cm bomhinder till att hoppa alla debutant och en del lättklass hinder på 3 månader :love: Bella var väldigt nöjd med henne.
Den andra blev väldigt trött, mest i huvudet men kämpade på bra, hoppade en del debutanthinder men mest ponnyhinder.
Tyvärr har jag inga bilder men jag slänger in en från en tävling förra året (ignorera min "armstil" :o )

http://groups.msn.com/nellen84/paddy.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=84
Var är bilden tagen? Ser dömysigt ut att hoppa den där stubben eller vad det var!:love:

Kortet är taget i Kinda. Det är ett stort träd som de sågat ut ett lagom stort "hål" att hoppa genom. Det var dömysigt ;)

nix, han är ohalt igen sen i mitten på veckan men det känns inte riktigt bra eftersom han inte gått ordentligt på ett tag... Lycka till alla ni som ska tävla! Själv siktar jag in mig på Mantorp istället, någon mer som ska dit?

Jag skall,förhoppningsvis dit

Lycka till alla som ska till Kinda imorgon. Vill se resultat sen! ;)

Puh, äntligen hemma.

Rapport från Kinda.

Dressyren gick... åt skogen kan man väl säga. Jag som alltid brukar planera så att jag har gott om tid, gjorde visst inte det idag ( och ändå gick jag upp 04.20). Kom till tävlingsplatsen 30min innan min start.

Nåja, han var inte lösgjord öht, och spänd, men jag belönades iaf med "harmonisk häst". Typ det enda som var positivt, jag har bara mig själv att skylla. 64 straff :crazy: :eek: :o

Hoppningen nollade vi.

Därefter 6 timmars väntan innan terrängen, blev en tupplur i bilen. Trött sambo sov i säkert 2h.

Terrängen gick bra. Dom hade kortat ner banan pga underlaget, men lagt till fler hinder istället. Var inga direkta galoppsträckor utan hindren kom hela tiden. Vi nollade på hinder men fick tidsfel. Vilket jag inte brydde mig om, jag var ju inte nära placering ändå.

Summa summarum: 74 straff, hamnade i mitten i resultatlistan, i nedre delen.

Jag är glad att terrängen kändes bra, och hoppningen, krumelurerna går snart att fixa till. Med lite mer framridning kanske!

/ trött Emma

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
829
Senast: Red_Chili
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 338
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 449
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 946
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar