Se mitt inlägg ovanOch att professorn i kriminologi inte ger mycket för den statistik som du och andra hänvisar till. Men var och en blir väl salig på sin tro.
Artikeln säger emot sig själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se mitt inlägg ovanOch att professorn i kriminologi inte ger mycket för den statistik som du och andra hänvisar till. Men var och en blir väl salig på sin tro.
De är fega och vill inte bli upptäckta.
Se mitt inlägg ovan
Artikeln säger emot sig själv
If hade en undersökning som visade lika mkt oavsett larm eller inte. Bara att googla om man vill ha källa.Statistik visar att bostäder med larm har färre inbrott. Även mitt försäkringsbolag säger det och jag fick rejäl rabatt på avgiften.
De flesta inbrott är inte att man länsar hela huset på tavlor och tv etc. Såna stora inbrott sker bara då de redan vet att personen har dessa saker.
De flesta inbrott sker väldigt snabbt. Det som de vill ha är pass, pengar och eventuellt guldsmycken. Killen som gjorde inbrott hos syrran hade inte ens en bil där utan försvann iväg genom skogen.
Hur är det egentligen med rekning och sånt? Gör "man" sånt eller går dom in mer varstans?
De flesta inbrott sker väldigt snabbt. Det som de vill ha är pass, pengar och eventuellt guldsmycken. Killen som gjorde inbrott hos syrran hade inte ens en bil där utan försvann iväg genom skogen.
Precis..,Så bra för mig då. Jag har aldrig ägt något pass (har aldrig varit utomlands mer än till Finland och Norge), äger inga guldsmycken och de ska ha tur om det finns en hundring hemma.
Varför/varför inte?
Hur är det egentligen med rekning och sånt? Gör "man" sånt eller går dom in mer varstans?
Jag svarade på detta:
"Röken dödar och då har vi en möjlighet att vaktbolaget ser röken och kan ringa och väcka oss."
Uttalandet förutsätter att larmet inte väcker en. Jag har ju ingen aning om hur brandlarmet hos @Jealle fungerar men jag uppfattar det som ganska kasst eftersom vaktbolaget ringer och väcker en.
Det är olika. Just nu låser jag den jämt eftersom dörren inte stängs med vanliga.... metallbiten som påverkas av handtaget? Vet inte vad den heter. Men man behöver i alla fall använda låsets sticka-ut-sak eftersom handtagets inte kommer ut av sig själv längre. Ibland är dörren låst när vi är hemma annars också, om jag bestämt att Monster av någon anledning inte får gå ut, eftersom han kan öppna dörrar. Ibland låser jag när jag går eller åker hemifrån, ibland glömmer jag det. Men jag tror(?) dörren måste vara låst för att försäkring ska gälla, så jag brukar försöka komma ihåg det.
Jag tycker dock inte det är samma sak, utan nivåer av olika åtgärder. För mig är "att låsa" en rimlig nivå, medan "att larma" är en för extrem nivå. Vi drar ju alla gränsen någonstans, liksom. För mig - och, hoppas jag, många andra här i tråden - är tex "beväpna sig" en helt, totalt, orimligt extrem åtgärd, men det finns ju de som upplever sig tryggare av det...
Det är hur enkelt som helst för en tjuv att sätta ett larm ur spel. Och har man luva på sig blir det ändå svårt att göra en identifikation. Jag tror att larm ger falsk trygghet.
Du tycker alltså att det är helt okej att ditt hus brinner ner helt i onödan? Eftersom det nu är en falsk trygghet att ha larm alltså.