Har min hund underbett?

Ainon

Trådstartare
Kollade på Unos tänder precis.

Ser ut som om framtänderna i underkäken är framför framtänderna i överkäken. Är det inte det som kallas underbett? Stod dock i vet papprena från besiktningen att han hade normalt bett...

Om det är underbett, kan det rätta till sig när han blir äldre (8½v nu)?

Såhär ser hans bett ut:

IMG_0910.jpg

Sv: Har min hund underbett?

Just nu har han underbett. Vid vet.besiktningen hade han normalt bett och så länge han växer kan det ändras igen..

Så det kan ändras så fort som på bara 5 dagar?
Tänkte att veterinären kanske blandat ihop 2 av valparna eller nåt.

Har hört nåt om att man om valpen har underbett inte ska ge dem leksaker man tuggar på och tuggben/grisöron eftersom det stimulerar underbett? Stämmer det?

Jag hade nog ringt till den veterinär som gjorde besiktningen och ifrågasätta varför det inte står på intyget att valpen har underbett..

Men det kan faktiskt ha varit saxbett när besiktningen gjordes. Inte jättevanligt att det ändras mycket på så kort tid, men det händer faktiskt.

Huvudet är en "kroppsdel" som har lång tillväxttid. Var av underkäken tar allra längst tid på sig. Naturligtvis finns undantag hundar emellan. Har själv haft en hund som vid 6 månaders ålder gick från tångbett till underbett på mindre än en vecka.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
688
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 919
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 825
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna