Har min fisk en sjukdom?

U

unspection

Min guldfisk har plötsligt fått stora vita prickar på sig..
Det stämmer inte in med "vita pricksjukan" då den inte har sånna på fenorna..
Dom är ca ½cm stora och är 3stycken.

Någon som vet om det är en sjukdom?
Eller är det bara åldern?

Sv: Har min fisk en sjukdom?

ring till akvariehandlarn där du köpte firren!
Måste bara undra.. Jag tycker det är lite småkonstigt att folk är så oroade för sina fiskar, oj shit vad hemsk jag låter, men när vi hade fiskar för typ tre år sedan var det i princip en trevlig prydnad.. (jaa, självklart tog vi hand om dom och städade akvariet osv) men liksom aa.. Skitsamma, åter till din fråga.
Hittade ett forum som tar upp vita prickar.
http://www.zoopet.com/forum/archive/index.php/t-61013.html

Ha så mysigt med din fisk!

Det skulle kunna vara svamp, det blir ganska stora, liksom lite luddiga fläckar.

Rider: fiskar är ju levande djur, klart man bryr sig om dom! Om jag har hand om djur så vill jag ju att de lever och mår bra, inte att de dör.

Måste bara undra.. Jag tycker det är lite småkonstigt att folk är så oroade för sina fiskar, oj shit vad hemsk jag låter, men när vi hade fiskar för typ tre år sedan var det i princip en trevlig prydnad.. (jaa, självklart tog vi hand om dom och städade akvariet osv) men liksom aa.. !

Jag tänker detsamma på hundforumet här. Folk dillar om träning och veterinär när hunden är dålig och vilken mat den ska ha. Herregud, de jagar väl själva när de blir tillräckligt hungriga, och djuren överlevde minsann innan vi fanns, så liksom aaaaa..!

Måste bara undra.. Jag tycker det är lite småkonstigt att folk är så oroade för sina fiskar, oj shit vad hemsk jag låter, men när vi hade fiskar för typ tre år sedan var det i princip en trevlig prydnad.. (jaa, självklart tog vi hand om dom och städade akvariet osv) men liksom aa.. Skitsamma, åter till din fråga.
Hittade ett forum som tar upp vita prickar.
http://www.zoopet.com/forum/archive/index.php/t-61013.html

Ha så mysigt med din fisk!

Djur är inga prydnader som man bara köper så där sen så klarar som sig själva.
Djurens hälsa är viktigt och inte bara något som man struntar i..
:(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 185
Senast: Maniac123
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar