Har stått med en häst i stallet under två års tid som ägaren inte behagade hämta och hon vägrade svara på telefon, röstmeddelanden, sms osv under dessa år. Sen fick jag rekommendationen av en jurist att kräva henne på ersättning för fodret under dessa två år, så jag skickade en räkning till henne och då hörde hon minsann snabbt av sig. Så nu efter ytterligare en månad så har jag fraktat härifrån hästen på hennes order och nu också fått ett brev av henne att hon tänker inte betala några foderkostnader till mig då vi inte har haft ett skrivet fodervärdsavtal... Ska tillägga att jag för drygt två år sen både ringde och talade med henne och skrev till henne, att jag ville att hon skulle ta härifrån hästen snarast för jag ville inte ha kvar den. Efter det gick människan inte att få tag på! Och på räkningen som jag skrev nu så skrev jag att jag ville ha en viss ersättning fram till den sista den månad hon fick räkningen men att jag sen också ville ha stallhyra från och med månaden efter om hon inte tog härifrån hästen och det gick två veckor in på den nya månaden innan jag fick köra härifrån hästen.
Det tog alltså drygt 4 veckor för henne av få väck hästen!
Tacksam för tips om det går att få ut denna ersättning även om huvudpoängen med räkningen var just att få iväg hästen.
Det tog alltså drygt 4 veckor för henne av få väck hästen!
Tacksam för tips om det går att få ut denna ersättning även om huvudpoängen med räkningen var just att få iväg hästen.