Sv: Har man rätt till ersättning för foder eller inte...??
Nej jag ser det.
Men det beror på att du har hela bilden och vet allt som har hänt och hur det har hänt och det vet inte vi.
Vi har ingen aning och allt som vi får är lösryckta stycken med det som du funderar över.
Det finns ingen möjlighet att hjälpa dig då.
Eftersom det inte går att utröna vad det egentligen handlar om eller ens i vilken ordning händelserna kommer.
Men vad är det du inte förstår???
Jag ringde och berättade för ett dödsbo att jag hade deras häst i januari 2011 och att jag inte ville ha kvar den utan bli av med den snarast, jag skrev även till dödsboet i början av februari 2011 att jag hade deras häst och ville bli av med den snarast.
Det sista jag hörde från dödsboet var i början av mars 2011.
De skickade en veterinär som kom och gjorde passunderlag i början av Augusti 2011 men inte heller då fick jag tag i dödsboet.
Sen dess har vi ringt och talat in röstmeddelanden men inte fått något svar alls från dödsboet.
Nyligen tog jag kontakt med jurist för att få tips på vad jag kunde göra för att bli av med hästen, som jag inte fick göra något med enligt dödsboet i februari 2011.
Enligt jurister kan jag kräva ersättning för foder under tiden som hästen stått här, så jag har begärt det från april 2011 tills hästen åkte härifrån nu.
Men när hästen åkt så skickade dödsboet ett brev där det stod att eftersom jag inte hade fodervärdsavtal med dem så kommer de inte att betala ut någon ersättning för foder.
Vad är det mer du vill veta, vad är det du inte förstår??
Det har ju inte hänt nåt alls sen jag talade med och skrev till hästens ägare, som är dödsboet, i jan/feb 2011 och jag förstår inte hur man bara kan glömma bort en häst i över två års tid. Jag har inte varit otrevlig eller nåt emot dem utan försökte hjälpa dem att lösa hästproblemet redan i feb 2011 men då avböjde de hjälpen och låste mig med att jag inte fick göra nåt med hästen eftersom det inte var min och sen hörde de inte av sig mer och gick inte heller att få tag i....
Det som har hänt har jag skrivit däremellan så har INGET ALLS!!! hänt mer än att hästen blivit utfodrad och omskött. Jag har haft hästen ståendes hos mig som om det varit min men den har inte varit det, vilket jag förklarade i mitt sista brev till dem och därför ville jag ha tillbaks åtminstone en del av foderkostnaden. Jag har inte krävt något alls för sommarmånaderna när hon gått på bete och som jag tidigare skrev inget för tiden innan jag hade hittat reda på dödsboet.
Så vad är det du saknar i beskrivningen om händelseförloppet????