Har Lilian kommit till er?

Vi, som inte är i stormens öga, har 18 m/s och vindarna är väldigt varma. Märkligt att temperaturen gör att det inte känns så mycket.
 
Oj, nu har det nog ökat på. Träden svajar rejält. Det blir till att gå på inspektionsrunda bland stängslen imorgon. Djuren är inne i vindskydden tack och lov.
 
Är gul varning här och blåser kuling. Visst blåser det men känns överdrivet att gul varning får namn, eller har det varit värre i andra länder och vi använder samma namn?
 
Är gul varning här och blåser kuling. Visst blåser det men känns överdrivet att gul varning får namn, eller har det varit värre i andra länder och vi använder samma namn?
Det blåste 35 m/s i Storbritannien igår. Kaosartat i Göteborg. Räddningstjänsten nerringd där
 
Extremväder är det nya normala.

Var ser du extrem väder någonstans den här gången? För 20-30 år sedan skulle den här sommaren kallats normal, med de sedvanliga skyfall på olika ställen, 5-6 sommar och höst stormar, värmebölja i början på sommaren och från juli och utöver något kallare en vanligt, särskild på nätterna när temperaturen på de platser jag övernattad i lastbilen legat kring 10 till 14 grader, De två senaste veckorna har temperaturen natte tid legat mellan 6 och 14. Med andra ord en högst vanlig sommar om vi tittar 20, 30 och 40 år bakåt i tiden.
 
Vi fick strömavbrott för ett tag sen. Stor sannolikhet kopplat till vädret. Både i stan och här, 1,5mil utanför.
 
Här stormar det som fan. Delar av kommunen har strömavbrott. Jag är på jobbet tyvärr, men tack och lov är päronen hemma hos mig så de kan kolla till hästarna innan de lägger sig.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad är den roligaste eller mest oväntade kostymen ni sett på maskerad med temat Ursäkta jag har kommit fel? Känns som alla mina idéer är...
Svar
14
· Visningar
1 018
Senast: EmmaN
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: sicx
·
Utrustning Jag har börjat rida en häst med bomlös sadel. HUR hittar man balans i en sådan? Den har ju inget djupare säte liksom. Därtill känns den...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: skiesabove
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp