Möss i bilen? Hjäälp...

Jag har problem med att skogsmöss äter upp isolering mm under motorhuven. hur kommer man åt det tro?

Förslag från verkstaden att ta ut anticimex men vad ska de göra? Min bil står utomhus på grusad parkering.
Flytta bilen till nya platser varje dag, dom går mest efter lukten vad jag förstått. När jag hade i min bil så sa dom efter att jag rekondat bilen att jag helst skulle undvika den parkeringen i minst 2 veckor för att inte riskera att dom kommer tillbaka direkt.

Flytta bilen till nya platser varje dag, dom går mest efter lukten vad jag förstått. När jag hade i min bil så sa dom efter att jag rekondat bilen att jag helst skulle undvika den parkeringen i minst 2 veckor för att inte riskera att dom kommer tillbaka direkt.

Då kanske det funkar att spreja med motortvätt och annat dylikt som gör det svårt att vistas som hyresgäst i motorutrymmet?

Den står bara under natten och dessutom finns det inte så stor möjlighet att flytta bilen mer än några meter så det blir svårt.

Bil nummer 2 lämnas orörd dock bara min som de gått loss på.

@sjoberga Smart tips det ska jag testa

Den står bara under natten och dessutom finns det inte så stor möjlighet att flytta bilen mer än några meter så det blir svårt.

Bil nummer 2 lämnas orörd dock bara min som de gått loss på.

@sjoberga Smart tips det ska jag testa
Det räcker med att ha den under natten på samma ställe för att dom ska dras tillbaka. Dom går ju på lukten så den andra bilen har dom väl ingen relation till helt enkelt.

Lat mig bara saga att jag kanske inte hade "orm fobi" ... men att jag verkligen inte gillade ormar nar jag stallde fram stegen for att klattra upp och ta ner nagra hopvikta kartonger. Dom om min forvaning nar jag da motte Sir Vazz.
Vad gjor man da, hojdradd som trotts det maste klattra pa stege och ormradd som helt plotsligt moter en sadan statlig upplaga?
Man tar fram telefonen och tar en serie bilder. Det ar vad man gor.:D
Visste du direkt att sir Vääs inte var giftig? :eek:

Visste du direkt att sir Vääs inte var giftig? :eek:

Det visste jag. Det finns inte direkt nagra giftiga Svarta ormar sa langt norrut (South Carolina), eller rattare sagt, i Sodra USA ar den enda venomous svarta ormen Cottonmouth och den lever i vatten.
Jag larde mig tidigt att svarta ormar som ar pa land ar "King snake" och valdingt bra att ha, sa de ska man vara radd om och jag hade sett svarta ormar smyga ivag fran stallet nagra ganger, sa jag visste.

Dessutom stod jag pa en stege och da jag ar hojdradd kom jag inte darifran utan det minst laskiga var att studera Sir Vaazz ordentligt. :p

Det visste jag. Det finns inte direkt nagra giftiga Svarta ormar sa langt norrut (South Carolina), eller rattare sagt, i Sodra USA ar den enda venomous svarta ormen Cottonmouth och den lever i vatten.
Jag larde mig tidigt att svarta ormar som ar pa land ar "King snake" och valdingt bra att ha, sa de ska man vara radd om och jag hade sett svarta ormar smyga ivag fran stallet nagra ganger, sa jag visste.

Dessutom stod jag pa en stege och da jag ar hojdradd kom jag inte darifran utan det minst laskiga var att studera Sir Vaazz ordentligt. :p

Det är inte en råttsnok? :confused: Om den var så stor tänker jag. Fina råttsnokar!

Kungssnokarna man ser här brukar vara lite mindre (bara snäppet större än en stor majsorm, typ 150-160 cm) och ha mer markerat mönster, men det är väl iofs många underarter/populationer med lite olika färg. Plus att de oftast är lite mindre i fångenskap.

Har dock aldrig sett någon amerikansk råttsnok i verkligheten.

(Inser att jag saknar min gamla orm litegrann. Så otroligt vackra djur. :love:)

Jag har BÅDE orm- och stegfobi. Undrar hur det hade gått för mig :nailbiting: ?!?!

Jag vill inte kalla det for fobi ... men jag gillar verkligen inte varken ormar (i det fria dar de kan vara venomous) eller hojder. Jag insag att jag inte kom darifran, jag hade klattrat upp pa stegen sakta och forsiktigt ... sa snabb flykt var inte aktuellt ... under tiden var jag ju tvungen att halla ogonen pa Sir Vaazz

Det är inte en råttsnok? :confused: Om den var så stor tänker jag. Fina råttsnokar!

Kungssnokarna man ser här brukar vara lite mindre (bara snäppet större än en stor majsorm, typ 150-160 cm) och ha mer markerat mönster, men det är väl iofs många underarter/populationer med lite olika färg. Plus att de oftast är lite mindre i fångenskap.

Har dock aldrig sett någon amerikansk råttsnok i verkligheten.

(Inser att jag saknar min gamla orm litegrann. Så otroligt vackra djur. :love:)

Det var en Black King snake. Om jag inte missminner mig fods de med monster, men som vuxna ar de svarta med en vit/ljust gra undersida. Jag har sett dem i det fria forut da mer kunniga kompisar talat om att just King snakes ska man vara radd om da de tar rattle snakes och andra venomous snakes, de ar helt okansliga for andra ormars gift.
Just de bilder jag har av Sir Vaazz konstaterades av en "Fish and wildlife" expert vara en Black King snake. Vad den kan tankas heta pa Svenska har jag ingen aning om.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama